PDA

View Full Version : Multi-effect



gitarken
20 maart 2010, 16:41
Ik zou mij dus graag achter een multi effect gaan.
het is de bedoeling voor in een home studio en misschien later ook life.
- Ik heb een line6 spider III 150watt
- als gitaar gebruik ik een amerikaanse fender strat
- ik speel meestal blues of clean met wat chorus enzo.
(maar wil klanken van scheurende solos tot super clean)
budget is maximum 450euro
(en nog een tweede vraagje : zit er in die multi effecten een deftige tuner?

grtz ken
alvast bedankt

tomdiedom
20 maart 2010, 18:49
En losse pedaaltjes dan? Als je blues speelt met af en toe chorus kan je misschien beter een drive pedaaltje, een chorus en een pedaltuner kopen. houd je waarschijnlijk ook nog geld over.
Over multi-effecten kan ik je verder niks zinnigs zeggen.

Liquid_Metal
20 maart 2010, 20:03
Als je zowel clean als bluesy drive als superdistortions wilt gaat dat je niet lukken met 1 distortion pedaaltje denk ik. Multieffect zou goed kunnen, maar ik heb eens gehoord dat die niet lekker klinken op een Spider.
Je kan kijken naar de Boss GT10, Line 6 M9/M11 en een TC Electronic G System of Nova System

crapton
22 maart 2010, 07:20
Huh?

En Spider III zit toch al vol met effecten? Heel dat ding is digitaal modeling dus van clean tot scheurend. Zit daar geen line-out op die je kan gebruiken?

Genoemde multieffecten zijn prima, je kan evt ook 2-e hands een GT-8 of POD proberen te scoren. Goedkoop is de Behringer V-Amp en die zijn niet eens zo slecht voor 95 €.

RoelTM
22 maart 2010, 07:28
Multieffect zou goed kunnen, maar ik heb eens gehoord dat die niet lekker klinken op een Spider.
Klopt aardig. Ik heb beide (Spider II 210 + Digitech RP 350) en dat gaat niet echt lekker over elkaar.
De Spider is nooit echt clean, waardoor de distortion modellen van de Digitech nooit echt lekker klinken.

LaszloVersteeg
22 maart 2010, 15:08
spider kan wel clean zijn. echt clean. echt heel heel clean. gewoon heel schoon

gitarken
22 maart 2010, 18:14
wat is dan het best?
zoom 9.2
vox tonelab le
digitech rp.3000
boss gt-10
line6 x3live

Riky
22 maart 2010, 20:36
Klopt aardig. Ik heb beide (Spider II 210 + Digitech RP 350) en dat gaat niet echt lekker over elkaar.
De Spider is nooit echt clean, waardoor de distortion modellen van de Digitech nooit echt lekker klinken.

Dan doe je toch iets flink verkeerd. Ik heb een spider 210 gehad en er was 1 ding wat hij erg goed kon en dat was loei hard clean produceren.

gitarken
22 maart 2010, 20:51
- Boss GT-10
- Line6 X3 Live
- Digitech RP-1000
- Vox Tonelab LE
- TC electronic NOVA system
- Digitech GNX-4
- TC electronis G-natural
- Roctron G300 utopia
- Zoom 9.2tt
welke vinden jullie goed en welke slecht en waarom?
grtz
alvast merci