PDA

View Full Version : Miserie op repetitie... Crap...



Misery Signals
20 maart 2010, 16:40
Ik was met mijn rockbandje daarnet aan het repeteren. Opeens viel mijn geluid gewoon weg.

Na even elimineren van de componenten bleef mijn Soldano SlO100 als boosdoener over.
Mijn SLO werkt nu niet meer, en als ik speel hoor ik enkel een zacht gerinkel. Beide zekeringen zijn nog intact.
Ik hoop echt niet dat het een transfo van die SLO is, want dan moet, als de regels op zijn site correct opgevolgd worden, die amp ter reparatie naar de USA.
Amp staat momenteel bij een goeie tech ter nazicht.
Ben er ff niet goed van...

MS

budje
20 maart 2010, 16:56
heb je wel met een andere speakerkabel gecheckt?

Misery Signals
20 maart 2010, 17:16
We zien wel... Eerst zien wat de tech zegt. Sowieso een hoop miserie bij voorbaat.

MS

Synx
20 maart 2010, 17:24
Idd balen! Tis wel een signaal he ;)

cluseau
20 maart 2010, 18:33
......., als de regels op zijn site correct opgevolgd worden, die amp ter reparatie naar de USA.......

Niet alles geloven hoor!!

Frans.

Pepe
20 maart 2010, 18:38
Tis lullig maar niet om het een of ander.. om daar nou draadje voor te maken.. . bij zo'n titel denk ik aan iets dramatisch...

Chocola
20 maart 2010, 18:45
Waarom moet hier een topic over gemaakt worden?

macwilliams
20 maart 2010, 18:56
Omdat gedeelde smart is halve smart.
Ik leef met je mee en proost op de goede afloop.

Chocola
20 maart 2010, 19:05
Omdat gedeelde smart is halve smart.
Ik leef met je mee en proost op de goede afloop.

Nja, die dingen zijn niet goedkoop lol. Soldano staat gelijk aan duur :D.

VanMeekeren
20 maart 2010, 19:57
Als ik een SLO100 had, dan deed ik het ook wel even raar als hij het niet meer deed. xD

Van Meekeren

Misery Signals
20 maart 2010, 20:19
Dank je voor het medeleven. Een amp als Bogner of Peavey doe ik hier ook wel naar een tech hier, maar bij een SLO word ik al doodziek over hoeveel gedoe het weer gaat zijn... Om te zwijgen van de kostprijs moest het toch geen garantie zijn...

MS

caliban
20 maart 2010, 23:08
Ik hoop dat het meevalt dude

marc_o
20 maart 2010, 23:20
Dank je voor het medeleven. Een amp als Bogner of Peavey doe ik hier ook wel naar een tech hier, maar bij een SLO word ik al doodziek over hoeveel gedoe het weer gaat zijn... Om te zwijgen van de kostprijs moest het toch geen garantie zijn...

MS



Hoeft toch niet naar de states? Guitar King is Soldano dealer, lijkt me sterk dat ze niet even voor een trafo kunnen zorgen, t'is niet echt rocket-science ofzo

Misery Signals
21 maart 2010, 00:04
Soldano is exclusief aan DeYoung transfo's verbonden, en die doen naar het schijnt super moeilijk om transfo's los zonder amp te verzenden.

Ik hoop dat Boekel waarmaakt wat het aan de telefoon tegen me zei, dat ze idd de transfo los konden verkrijgen als ze de kapotte opstuurden.

MS

bluegate
21 maart 2010, 00:28
Soldano SLO100 heeft levenslange garantie, mits niet aangepast of hersteld door derden.
indien wel gemod of hersteld door derden, dan herstellen ze dat tegen reparatie tarief, vervolgens heeft de amp weer levenslange garantie.
Ook bij 2dehands als het goed is.
Waarschijnlijk moet de amp wel terug naar Soldano USA.

Dat zie je vrijwel nergens deze service, maar je betaald wel de hoofdprijs.
(En helaas de verzendkosten...)

caliban
21 maart 2010, 13:23
Wanneer heb je normaal gezien nieuws van je tech, MS?

Misery Signals
21 maart 2010, 16:11
Volgende week... Indien het de eindtransfo van de SLO zou zijn, niet onder garantie zou vallen en het teveel gedoe/kosten zou zijn als de amp naar de USA zou moeten, zou een vriend van me een oplossing hebben. Hij doctoreert voor fysica, en werkt vaak met bedrijven die transfo's maken. Een mogelijkheid zou zijn om die DeYoung open te gooien, te kijken hoeveel windingen er zijn, welke dikte draad er gebruikt is en die dan perfect te laten herwinden. Heeft ook collegae die zelf transfo's wikkelen voor hifi-apparatuur en dit ook zouden moeten kunnen. Een mogelijkheid die ik graag hoor.

MS

Henri H
21 maart 2010, 17:02
Gedeelde smart.....

Sterkte!
Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen.

marc_o
22 maart 2010, 10:00
Soldano SLO100 heeft levenslange garantie, mits niet aangepast of hersteld door derden.
indien wel gemod of hersteld door derden, dan herstellen ze dat tegen reparatie tarief, vervolgens heeft de amp weer levenslange garantie.
Ook bij 2dehands als het goed is.
Waarschijnlijk moet de amp wel terug naar Soldano USA.

Dat zie je vrijwel nergens deze service, maar je betaald wel de hoofdprijs.
(En helaas de verzendkosten...)

Voor de Nederlandse wet bestaat levenslange garantie niet. Dat zou wellicht een reden zijn dat ie eventueel terug zou moeten, wat een erg kostbare onderneming is.
Ik weet dat Musicman ook zoiets heeft met elementen....je kunt in principe een nieuwe krijgen/kopen, wanneer je het kapotte element opstuurt...