PDA

View Full Version : Welke footcontroller voor engl e530?



metzboogie
20 maart 2010, 12:15
Hallo, kan iemand mij vertellen wat voor voetpedaal ik nodig voor het aansturen van de functies van een e530 pre amp? Clean/lead, presence, hi/lo gain en defeat. Ben k nog wat vergeten?

flaintlead
20 maart 2010, 15:48
Als je toch met rack bezig bent, zou ik gaan voor een midi switcher (Engl Z11, Rocktron Octopus), met een willekeurig midi floorboard.
Hiermee kun je dan gelijk je hele midigebeuren aansturen, dus je multi fx, looper, etc.

Voor een midi floorboard zou ik een behringer fc1010 nemen, ongeėvenaard voor dat geld.
Om de kosten laag te houden zou ik 2e hands kijken als ik jouw was. Ben je rond de 200 euro klaar, en hoef je eerste tijd zowieso niets anders.

Liquid_Metal
20 maart 2010, 18:53
Ik heb zelf de Engl Z-4:

http://images.thomann.de/pics/prod/160993.jpg

Die heeft twee knoppen en zou dus je gain en clean/lead aan kunnen sturen. Tegenwoordig gebruik ik een GCX voor het schakelen dus de Z-4 gebruik ik niet meer.
MIDI werkt wel makkelijk.

tommus42
21 maart 2010, 10:18
Je zou eigenlijk 4 aan/uit schakelaars nodig hebben. Preamp defeat en contour schakel ik nooit, ik heb daarom een zelfbouw voetschakelaar met twee aan/uit knoppen, met een stereokabel (3-aderig: massa is gedeeld) en -plug. Als je toch aan het solderen slaat, maak dan gelijk een kabel voor de ingebouwde eindversterker, best lachen (stereoplug met 2 monojacks)