PDA

View Full Version : Eerste eigen nummertje



Thiez
20 maart 2010, 10:24
Ik had hem al een keer gepost in het recording forum omdat ik niet tevreden was met de mix en me af vroeg hoe ik hem nog kon verbeteren. Omdat ik ook benieuwd ben naar wat jullie inhoudelijk van het nummer vinden post ik hem ook even hier.
Het eerste eigen nummertje van mijn band dus, de kwaliteit is dus niet ideaal en timing kan soms niet lekker uitkomen omdat we alles los opgenomen hadden en het lastig is om alles weer perfect op elkaar te krijgen.

anyway, hier het nummer:
http://soundclick.com/share?songid=8892397

Al het commentaar is welkom

kenx
20 maart 2010, 14:02
Ik had hem al een keer gepost in het recording forum omdat ik niet tevreden was met de mix en me af vroeg hoe ik hem nog kon verbeteren. Omdat ik ook benieuwd ben naar wat jullie inhoudelijk van het nummer vinden post ik hem ook even hier.
Het eerste eigen nummertje van mijn band dus, de kwaliteit is dus niet ideaal en timing kan soms niet lekker uitkomen omdat we alles los opgenomen hadden en het lastig is om alles weer perfect op elkaar te krijgen.

anyway, hier het nummer:
http://soundclick.com/share?songid=8892397

Al het commentaar is welkom

Leuk! Hoe heb je de drum opgenomen?

Mvg,

Kenny

Henri H
20 maart 2010, 14:10
Ik vind de zang wat minder, zowel wat kwaliteit betreft, als ook het volume in de mix.
Verder is het een lekker 80's rock-nummertje, hou ik wel van.
Het gitaarwerk en ook de algehele sound doet me wel een beetje aan Vandenberg denken.

Keep on rockin' :rockon:

pasqual
20 maart 2010, 14:16
hoi Thiez,

als nummer klinkt het niet slecht, het loopt wel lekker. de opname mag op een paar punten verbeteren: ik hoor niet of nauwelijks een basgitaar en in dit soort nummers mis je dat wel. de zang is onduidelijk omdat hij niet hard genoeg in de mix staat. tijdens de solo valt de begeleidings gitaar op het rechterkanaal weg wat ik jammer vind. ook het geluid van de solo is niet mooi, alsof je ineens besluit om een andere versterker te gebruiken.

maar nogmaals; als geheel lang niet slecht.

groeten Pasqual.

Chocola
20 maart 2010, 14:31
Nummer klinkt erg lekker. Wel erg slecht gemixt helaas.

- Vocal moet harder
- Linkergitaarkanaal moet minder hard
- Rechtergitaarkanaal moet niet wegvallen bij de solo
- Sologeluid is te zacht
- Versterker bij solo wijkt teveel af van de originele (kan dus ook komen omdat je rechter kanaal bij akkoorden amper kan horen door de slechte mix). Sowieso vind ik het sologeluid niet echt passen bij dit nummer, kan zoveel vetter :D.
- Nummer begint wel erg laat :p
- Drum vind ik erg goed opgenomen, hoe heb je dat gedaan?
- Ik heb net de vocalen er even uitgemixed en op solo gezet, jullie zanger mag wel iets duidelijker zingen :D.
- Is niet helemaal strak, soms uit de maat enzo, maar dat is niet zo een probleem.
- Basgitaar mag wel wat meer aanwezig zijn.

Het nummer klinkt qua idee erg lekker, nu nog beter mixen ;). Mix je digitaal of analoog? Ik neem aan dat je post-mixed omdat je alle tracks los opneemt?

En echt... die linkergitaar is echt VEEL te aanwezig, like dat moet je wel expres gedaan hebben want het kan onmogelijk een foutje zijn :D.

Thiez
20 maart 2010, 14:49
De drums zijn opgenomen met een setje goedkope fame drummics. 8 losse sporen en deze samen gemixt tot 1 track. Met deze track verder gaan mixen met de rest van de instrumenten.
De gitaren zijn opgenomen met een AKG condensator en een SM57 mic.
Bass hadden we opgenomen met direct out maar omdat die heel slecht uitkwam qua timing heb ik hem thuis een keer zelf overgedaan met een cube 30 basversterkertje maar dat is de kwaliteit niet ten goede gekomen.
Zang vind ik erg lastig om goed in de mix te krijgen.
De rechter gitaar vind ik de sound erg slecht van zelf (uiteraard andere gitarist ;)) heeft erg weinig mids wat in deze rock toch wel lekker klinkt. Mijn gitaar vind ik er redelijk goed op staan en omdat deze meer mid heeft prikt hij veel beter door de mix dan de gitaar rechts. Vandaar dat hij nogal overheerst denk ik.
De solo is hadden we later opgenomen en het blijkt dat de sm57 hier niet gepakt had dus alleen de condensator. Hierdoor wijkt idd de sound nogal af helaas.
Het verschil in balans kan ook komen door het masteren. Ik had het idee dat na het masteren (in AAMS) de balans tussen links en rechts beetje weg was.
De opname kwaliteit is idd niet super. We gaan paar nummertjes er strak in zien te krijgen en dan bij simpel studiotje opnemen. Dit zal van kwaliteit een stuk beter zijn.

Bedankt voor alle reacties!

Damster
20 maart 2010, 17:10
Klinkt best goed!
Lekkere gitaarsound
Welke amp heb je gebruikt?

Thiez
20 maart 2010, 17:52
Links is engl blackmore met marshall 1960AX (sm57) en 1960 (condensator).
Rechts is marshall TSL100 (kon maar 1 16ohms cab aan) op greenback kast (sm57 en condensator).

Henri H
20 maart 2010, 18:03
De TSL 100 kan, vermoed ik, best 2x 16 Ohm kasten aan, gewoon de impedantie op 8 Ohm zetten en beide kasten op de 8 Ohm outputs aansluiten.

Fireburst
20 maart 2010, 18:25
Ik hoor er wat "The Cult" in (Ian Ashbury). Very 80's inderdaad maar best OK.

Thiez
20 maart 2010, 21:01
Ik weet niet precies hoe dat zat met de ohms dus aangezien hij geen 2x16Ohms aansluitingen had hebben we het maar niet gedaan.

the cult, vandenberg dit soort bands zijn we toch wel door geinspireerd dus het is mooi dat jullie het ook in die richting beoordelen ;)

Henri H
20 maart 2010, 21:10
Je moet nooit 2 kasten van 16 Ohm op 2 16 Ohm outputs aansluiten, tenzij het in de handleiding anders vermeld is.
2 Kasten van 16 Ohm moet je in principe altijd aansluiten op 2 outputs van 8 Ohm, klinkt onlogisch, maar het is wel zo.

Thiez
20 maart 2010, 21:44
bij versterkers met een impedantie draaiknop idd wel. Bij mij worden de aansluitingen intern gescheiden. Er zitten dus verschillende aansluitingen naast elkaar. Zo is dat bij de TSL ook het geval.

http://www.houseofenglamps.com/jpg/HiRes/E_645_back.jpg

Riky
22 maart 2010, 13:19
Nummer klinkt erg lekker. Wel erg slecht gemixt helaas.

- Vocal moet harder
- Linkergitaarkanaal moet minder hard
- Rechtergitaarkanaal moet niet wegvallen bij de solo
- Sologeluid is te zacht
- Versterker bij solo wijkt teveel af van de originele (kan dus ook komen omdat je rechter kanaal bij akkoorden amper kan horen door de slechte mix). Sowieso vind ik het sologeluid niet echt passen bij dit nummer, kan zoveel vetter :D.
- Nummer begint wel erg laat :p
- Drum vind ik erg goed opgenomen, hoe heb je dat gedaan?
- Ik heb net de vocalen er even uitgemixed en op solo gezet, jullie zanger mag wel iets duidelijker zingen :D.
- Is niet helemaal strak, soms uit de maat enzo, maar dat is niet zo een probleem.
- Basgitaar mag wel wat meer aanwezig zijn.

Het nummer klinkt qua idee erg lekker, nu nog beter mixen ;). Mix je digitaal of analoog? Ik neem aan dat je post-mixed omdat je alle tracks los opneemt?

En echt... die linkergitaar is echt VEEL te aanwezig, like dat moet je wel expres gedaan hebben want het kan onmogelijk een foutje zijn :D.

Eigenlijk met al de genoemde punten wel eens.
Verder vind ik het nummer een jaren 80 sound hebben, maar gelukkig wel positief. Het rock wel gewoon.

Ja wel tof nummer!