PDA

View Full Version : eenvoudige solo's of interludes?



Spanky
21 april 2003, 10:29
hey

ik ben nog niet echt vergevorderd in soleren e.d.
nu kan ik wel enkele toffe dingetjes,
onlangs leerde ik where is my mind spelen (van de pixies), die 'solo' (bewust tussen aahalingstekens :smile:) is eenvoudig en lukte me dus ook snel

kent er iemand nog dergelijke stukjes?
ik zou graag van die eenvoudige, toch leuk klinkende dingetjes willen leren

bedankt
grtz

M Kactus
21 april 2003, 11:05
Ik heb die site van http://www.guitartricks.com altijd wel leuk gevonden. Staan allemaal toffe riffjes en solotjes en nummertjes, gesorteerd op stijl of inspiratie... Moet je miss eens gaan zien. Kan je ook ineens luisteren naar hoe het zou 'moeten' zijn :wink:.

M Kactus

Kitaarhiero
21 april 2003, 19:10
In "when I Come Around" van Greenday zit een leuke interlude. check die maar eens.

Megalodon
22 april 2003, 20:07
Ik was destijds begonnen met betrekkelijk simpele solo's van Guns 'n Roses...

Knocking on heavens door enzo :grin:

R. Flagg
25 april 2003, 15:39
Ik ben ooit begonnen met Lake of fire van de nirvana unplugged cd. Het is eigenlijk gewoon een toonladder die je speelt maar je kan als je hem eenmaal onder de knie hebt makkelijk wat andere variaties op verzinnen

Jopie
25 april 2003, 16:34
nirvana blehh voor leuke riffs en solos verwijs ik je naar http://www.worldguitar.com vreemd dat niemand daar nooit naar verwijst zit zelfs geluid bij mensen

henksjaak
29 april 2003, 10:17
Nou ik ben nu ook begonnen
met het uitzoeken van solo's

Ik had al aardig wat snelheid maar ik kon nooit een verhaal vertellen in mijn solo's als ze lang moesten duren. Ik miste gewoon leuke en lickjes.
Ik ben gister dus begonnen, met de solo van Nothing else matter's gister. Die is wel lekker en gewoon te doen die kon ik gewoon op gehoor uitzoeken. (leuke solo om mee te beginnen)

Daarna heb ik nummer van Dreamtheater genomen: It's a long way to paradise ofzo. Maar dat was iets te hoog gegrepen nog, maar met eigen improvisatie om die solo heen kwam ik toch nog tot een eind. (Technisch en atagitaarturkachtig)

Ook een solo die kwa lickjes maar ook als je em theoretisch bekijkt de moeite waard is is de solo van Led zeppelin Stairway to Heaven. Is ook te doen en niet zo moeilijk (zeer melodisch)

Ook van led zeppelin - communication breakdown. (bluesrocky)

Smashing Pumpkins - Cherub Rock (Veel supercool Bendwerk aggressieve stijl)

wil je meer weten zeg het dan maar :smile:

Ohzoso
29 april 2003, 16:44
Hmmm, wat niet van Led Zep?? :wink:

moretel
1 mei 2003, 20:55
Op 2003-04-21 10:29, schreef Spanky:
hey

ik ben nog niet echt vergevorderd in soleren e.d.
nu kan ik wel enkele toffe dingetjes,
onlangs leerde ik where is my mind spelen (van de pixies), die 'solo' (bewust tussen aahalingstekens :smile:) is eenvoudig en lukte me dus ook snel

kent er iemand nog dergelijke stukjes?
ik zou graag van die eenvoudige, toch leuk klinkende dingetjes willen leren
bedankt
grtz


Ik heb op mijn site een punk special staan uit 1996 van Total Guitar, Sex Pistols , The Stranglers, uit de tijd toen ik nog jong was.

Daar staan leuke speelbare stukjes bij, met voorbeeld geluiden en backingtracks

http://home.hccnet.nl/m.spaans/punk.htm

Spanky
1 mei 2003, 21:30
thanx iedereen!

tips blijven welkom!

Soulflyhigh
6 mei 2003, 23:23
1e solo/loopje van Welcome home (Sanitarium) van Metallica is ook wel leuk om te doen en klinkt ook er lekker :smile: suc6

Groetjes Soulflyhigh

telecastermaster
7 mei 2003, 14:23
solootje in "Hanging on the Telephone" van Blondie