PDA

View Full Version : Studiedag over brom en ruis



nico verduin
19 maart 2010, 08:37
Voor hen die dit mogelijk interessant vinden is er een studiedag over het oplossen van brom en ruis in buizenversterkers: http://www.elektor.nl/nieuws/studiedag-over-brom-en-ruis-in-buizenversterkers.1289833.lynkx?utm_source=NL&utm_medium=email&utm_campaign=news

iWishmaster
19 maart 2010, 09:11
Klinkt interessant, eens kijken of ik dan tijd heb!

nico verduin
19 maart 2010, 09:25
Ik ga wel heen. Altijd interessant hoe anderen het probleem benaderen.

iWishmaster
19 maart 2010, 10:14
Ik vermoed dat ik wel een beetje in de minderheid zal zijn als 'jochie' van 24 :).

nico verduin
19 maart 2010, 11:34
Lekker belangrijk.... zie het zo: Er zijn een tweetal mensen die ideeen/ervaringen hebben over hoe je brom cq ruis goed kan voorkomen cq oplossen. Het zijn HiFi boys lijkt het, dus die zullen fanatieker zijn op brom en ruis dan de gemiddelde gitaar ampbouwer. Je kan uiteraard ook het zoveelste boek nemen, maar dit is meer het delen van ervaringen. En voor die prijs valt het wel mee. Dus minderheid is een relatief begrip. Denk wel dat ze uitgaan van basiskennis. Het zal geen cursus electronica worden verwacht ik.

iWishmaster
19 maart 2010, 11:38
Basiskennis electronica heb ik wel, basiskennis buizen dan weer relatief weinig. Ben wel aan het bijlezen op dat gebied ivm bouw van mn eigen versterker ...

nico verduin
19 maart 2010, 12:12
Mail je hem toch eerst. Hoor je gauw genoeg wat hij aan kennis verwacht.

iWishmaster
19 maart 2010, 12:59
Heb 'em even gemailed, half uurtje later al reactie terug: basiskennis electronica is wel vereist en daarnaast wel wat kennis van buizen, maar zeker geen dag voor de absolute expert .. Zojuist even gemailed, ik sta ingeschreven.

nico verduin
19 maart 2010, 13:53
Leuk
Zie ik je daar.

Mi-J'Den
24 maart 2010, 10:39
Ik ben ook van de partij.

'k Had Menno ook even gemaild m.b.t. voorkennis, maar dat was echt wel voldoende volgens hem. Het is meer dat als je eenmaal gaat bouwen je allerlei dingen tegenkomt, waaronder brom en ruis, die je niet zomaar in de boeken terug vind. Als ik het goed begrijp omdat dat nogal te maken heeft met hoe jij de boel in elkaar zet. (EMC enzo)

Zelf ben ik net gestart met inlezen in het boek van Merlin Blencowe, met als doel om uiteindelijk ook zelf (na) te bouwen / te ontwerpen. Mooi meegenomen is dat ik momenteel 1e jaars HBO Elektrotechniek ben, waardoor ik op school de komende jaren lekker gebruik kan maken van de faciliteiten. Dat er enkele docenten rondlopen die er ook mee bezig zijn kan ook geen kwaad ;)

Edit: hier dus een 'jochie' van 25 :)

nico verduin
24 maart 2010, 11:04
Edit: hier dus een 'jochie' van 25 :)en hier een van ruim het dubbele:seriousf::seriousf::seriousf:

fredjuh
24 maart 2010, 21:47
Ik ben hier wel een beetje de einzelganger met mn 15 jaar.:seriousf:
Nog anderhalve maand...

nico verduin
24 maart 2010, 22:35
Ik meen dat er nog een paar zijn van die leeftijd......

iWishmaster
15 mei 2010, 18:39
Zojuist geweest. Was top! Veel geleerd en best gezellig tussen al die ouwe rotten ;).

nico verduin
15 mei 2010, 19:27
Zojuist geweest. Was top! Veel geleerd en best gezellig tussen al die ouwe rotten ;).En ik was nog relatief een jonkie :seriousf::seriousf:

Mi-J'Den
15 mei 2010, 20:37
haha kun wel zeggen ja, het grijze haar was in de overgrote meerderheid. Veel geleerd trouwens. Het idee van overspraak kende ik wel, maar de problemen/oplossingen binnen versterkers helemaal niet. Erg leerzaam om het ook te zien (scope) en horen.

cerpintaxt
16 mei 2010, 13:01
Echt jammer dat ik het gemist heb had er graag heen gewild(kom er nu pas achter), had de gemiddelde leeftijd ook weer iets omlaag gehaald.