PDA

View Full Version : storende ruis op mijn elementen



Joe_scumbag
30 december 2001, 22:52
Hi, ik heb al enkele maanden last van een erg storende ruis op zowel mijn brug, midden als nek element wanneer ik ze niet splits. Ik heb een strat (japan). Die ruis is zo sterk dat ik de noise supressor op mijn GT-6 tot een stuk over de 80 moet zetten, het is dus erg vervelend. Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Aan de kabels kan het mijns inziens moeilijk liggen, enerzijds heb ik van die life time garanteed Di Marzio kabels en anderszijds, zou ik dan toch altijd die ruis moeten hebben en niet enkel wanneer ik men elementen niet splits.

PeArLjAm
30 december 2001, 23:16
HEt kan liggen aan of je te dicht bij je versterker staat, dus dan moet je r verder vanaf staan, of met je rug naar je versterker gaan staan. Het kan ook liggen aan of je bij een apparaat staat met een magnetisch veld. Verder zou het aan je versterker kunnen liggen (??), maar dat zou ik niet weten.

gershwin5150
31 december 2001, 04:09
Zet het hele zooitje is een eind verder op neer en kijk dan of het nog zo erg is, als het dan over is, ligt het niet aan je spullen. Verder moet je gewoon bv is kijken met een andere gitaar of het echt alleen bij die gitaar van jouw is ook ook met andere gitaren. Als het alleen in jouw gitaar zit, zou ik die eens laten nakijken...

idono
31 december 2001, 13:16
Sta je toevallig dicht bij een monitor of televisie. Ik heb er ook last van als men tv of monitor van men pc aanstaat, als die aan staat. Als het zo is moet je hem gewoon uit zetten, dus ook van je standby af.

Greetz Henk

Joe_scumbag
1 januari 2002, 23:09
thx dude, 't lag dus idd gewoon aan het feit da ik te dik bij mijne amp stond, ongelofelijk dat ik da nie eerder door had eigenlijk, maar ja... Kan trouwens iemand mij technisch verklaren waarom da nooit het geval is wanneer ik mijn elementen splits?

gershwin5150
1 januari 2002, 23:26
uuh heb je een strat met humbuckers ofzo? of bedoel je die tussenstanden (2 en 4) waarmee je hals/midden of midden/brug gebruikt?

Joe_scumbag
1 januari 2002, 23:46
Kbedoel tussenstanden 2 & 4 ja...

gershwin5150
2 januari 2002, 19:12
op die standen splits je je elementen niet, maar kies je juist 2 elementen tegelijk. en dan werken die 2 elemnten ruisonderdrukkend (zeg maar zoals een humbucker)

Joe_scumbag
2 januari 2002, 19:54
ahah, sorry voor de termverwarring, maar ik noem da altijd splitsen, hoewel het meer mengen is. :wink:

Ic3gl0vE
12 januari 2002, 17:13
Op 2001-12-31 12:16, schreef idono:
Sta je toevallig dicht bij een monitor of televisie. Ik heb er ook last van als men tv of monitor van men pc aanstaat, als die aan staat. Als het zo is moet je hem gewoon uit zetten, dus ook van je standby af.

Greetz Henk


jup, vooral met die dist. is een monitor in de buurt erg irritant

sammick
19 januari 2002, 18:39
ik snap er geen ruk van allemaal met die elementen maar die tip om wat verder van je amp te gaan staan is echt wel handig !