PDA

View Full Version : is HBE paradrive een leuk metalidee?



thegreatdrive
18 maart 2010, 20:18
ben al een tijdje aan het rondkijken naar een pedaal om solo's wat te boosten.
Daarnaast zou ik ook mijn rythmesound wat willen bijkleuren. The homebrew electronics paradrive heeft zowel een overdrive als een boost functie http://proguitarshop.com/store/overdrive-pedals-c-6/homebrew-electronics-paradrive-overdrive-boost-p-502.
Ik speel vooral metal. Gaat de overdrive in combinatie met de gain van een leadkanaal (uiteraard wat teruggeschroefd) goed samengaan?Ik speel op een Marshall TSL met boss noise suppressor,dyna comp en carbon copy in de fx.
Volgens sommige bronnen op dit forum zou de sound met een overdrive (TS) wat strakker moeten gaan klinken? Van de demootjes die ik op het net hoorde, beviel deze overdrive van sound en functies mij het meeste. Is hier iemand die al ervaring heeft met deze overdrive en hoe hij zich gaat gedragen in een metalomgeving? Het is een duur speeltje en heb geen ervaring met overdrives. vandaar graag jullie mening, alternatieven enz... Thx

Terminus
18 maart 2010, 21:57
Ik ken het pedaaltje niet, maar dat strakker worden is niet omdat de TS een overdrive is maar omdat het je mids sterk boost. 'Transparante' overdrives hebben dit minder en zijn dus ook minder geschikt.

speedmusic
19 maart 2010, 08:45
Voor metal kun je ook denken aan de Doomsday Device van HBE, deze is in Nederland te krijgen voor ±€160,-- en is gebaseerd op de HBE Powerscreamer.
http://www.macdaddymusicstore.com/media/8/a2079291247cacc95ebf97_m.jpg

thegreatdrive
19 maart 2010, 10:19
Ik ken het pedaaltje niet, maar dat strakker worden is niet omdat de TS een overdrive is maar omdat het je mids sterk boost. 'Transparante' overdrives hebben dit minder en zijn dus ook minder geschikt.
Naar wat ik hoorde in de demo, werd dit pedaaltje vergeleken met een tubescreamer. Ik vind het niet makkelijk om te oordelen of dit nu echt een transparante overdrive is? Er zijn ook verschillende selectie van sound te maken. De sound leek mij behoorlijk agressief vandaar dat dit mij wel wat leek..
alvast bedankt voor de reacties

Liquid_Metal
19 maart 2010, 10:42
Wat bedoel je precies met transparante overdrive? Het is toch juist de bedoeling dat een overdrive je sound kleurt en de gain opschroeft?
Ik zou voor solo's geen tubescreamer gebruiken, maar eerder een treble booster of clean booster. Een EQ kan ook wel werken.

thegreatdrive
19 maart 2010, 11:23
Wat bedoel je precies met transparante overdrive? Het is toch juist de bedoeling dat een overdrive je sound kleurt en de gain opschroeft?
Ik zou voor solo's geen tubescreamer gebruiken, maar eerder een treble booster of clean booster. Een EQ kan ook wel werken.
Wat eigenlijk het belangrijkste is, is dat het een overdrive is die samen met de gain van mijn leadkanaal een mooie en stevige metalklank gaat voortbrengen. Heb de indruk dat niet alle overdrives hier voor geschikt zijn en vroeg met af hoe dat met deze zou zijn?
Op die paradrive staat een boostfunctie dus voor solo's zou dat wel moeten lukken.

Terminus
19 maart 2010, 16:14
Wat bedoel je precies met transparante overdrive? Het is toch juist de bedoeling dat een overdrive je sound kleurt en de gain opschroeft?
Ik zou voor solo's geen tubescreamer gebruiken, maar eerder een treble booster of clean booster. Een EQ kan ook wel werken.

Ik bedoel met een transparante overdrive die je geluid weinig kleurt. Maar ik heb geloof ik nooit de suggestie gedaan dat je dat nodig zou hebben voor een metalsound? :???: