PDA

View Full Version : Under The Bridge



Riky
18 maart 2010, 20:16
Ja de zoveelste Under The Bridge poging, maar ik had dit nummer als zo lang niet meer gespeeld. Wilde het gewoon even opnemen.

http://www.speedyshare.com/files/21501061/Red_Hot_Chili_Peppers_-_Under_The_Bridge2.mp3

Ik speel alleen de gitaar trouwens. Rest een backing track. Helaas klinkt de bas een beetje midi, maar goed.

Laat maar horen wat jullie er van vinden!

Exi
18 maart 2010, 20:32
Goed gespeeld man en een leuke solo aan het einde.
Ik ben blij dat ik straks ook weer eens een pure strat heb om ook dit soort geintjes mee uit te halen.:)

Lander
18 maart 2010, 22:36
Goed gespeeld.

Riky
19 maart 2010, 13:00
Thanks!!

Nog meer mensen wat te melden?

allonso1990
19 maart 2010, 13:15
lekker gespeeld Riky! en idd fijne solo op het einde:)

Chocola
19 maart 2010, 13:24
Je speelt ook regelmatig uit de maat, sound is prima. Wellicht sla je ook iets te hard op de snaren waardoor er een té overstuurt geluid komt bij sommige delen in het liedje, bij dit nummer hoef je maar heel beheerst en rustig te spelen eigenlijk om dat gecomprimeerde geluid te krijgen van Frusciante. De solo op het einde vind ik leuk gedaan :), is wel een lekkere sound, wat voor versterker/moddeling is dat?

Het is wel grappig want 1.5 jaar geleden heb ik dit nummer ook in 2 takes opgenomen, en het is bijna hetzelfde lol, zelfs de solo lijkt er erg op. Ik ga hem denk ik nogmaals opnemen met drum, bas en gitaar als mijn drumstel er (eindelijk) is :D. Dus je bent bij dezen de aanleiding daarvoor :P.

Neem je digitaal op? Ik krijg de indruk dat je wel in de maat speelt maar dat je last van latency hebt. Als dit het geval is kan ik je wel helpen om minder latency te krijgen. Het klinkt leuk allemaal :).

glennshred
19 maart 2010, 15:26
Hey Ricardo, prachtige cover man.. helemaal in de stijl van de peppers.
Gitaarspel klinkt goed, krijg zelf meer en meer zin om ook iets te coveren :)

Heibel
19 maart 2010, 17:14
hey man, heel aardig! Zoals in eerdere post als gemeld is het ritmisch nog niet helemaal strak, maar dat komt wel..Met alle fills tussendoor is het geen gemakkelijk nummer om te spelen..Je sound vind ik top trouwens..lekker dikke strat sound met 'n randje..Hoe heb je e.e.a. opgenomen?

Riky
22 maart 2010, 13:10
@Resonare: Thanks man! Ook voor je feedback. Ik heb het ingespeeld met een line6 UX1. Op de een of andere manier heb ik inderdaad last van wat latency. Ik hoor tussen de aanslag en het geluid door mijn koptelefoon al iets verschil. Bij het opnemen lijkt ik er geen last van te hebben, maar het opgenomen spoor is toch heel iets verschoven. Ik moet het dus altijd heel iets rechtzetten en perfect lukt dit gewoon niet en dat hoor je toch terug. Als je tips hebt om het op te lossen graag!

Over het harde aanslaan: Ik denk dat het meer komt doordat (kwaal van line 6) het heel lastig is om een beetje dynamiek in je geluid te krijgen. Het gevoel is eigenlijk precies het tegenover gesteld van een buizenbak. Die overstuur heel dynamisch. Bij de UX1 is het meer wel of geen oversturing. Ik vond zelf dat ik me er nog aardig uit heb weten te redden, amar snap je commentaar.

@glennshred: Thanks! Ik zeg gewoon doen:D

@Heibel: Ook bedankt!! Het is inderdaad niet een heel makkelijk nummer. Ik ben er zeker van dat ik zelf ritmisch wel strak ben. We zijn ook met de band het een en ander aan het opnemen en dat gaat prima strak. Ik heb zelf dus meer het idee dat er wat vertraging is bij het opnemen.
Ik kan natuurlijk ook over slechte zelfkennis beschikken:D

De sound komt uit Pod Farm. Dikke scheur en mooie clean is er erg makkelijk in te maken, maar fatsoenlijke clean met een randje was vrij lastig. Blij dat het gelukt is:)

HvV
25 maart 2010, 21:16
Lekker gespeeld wel, Riky. Als je last hebt van latency kun je misschien eens kijken naar de buffer-grootte, een kortere buffer resulteert meestal wel in kortere latency (maar wel meer belastend voor je pc).

Henri H
26 maart 2010, 11:47
Goed gedaan! 't Is zeker een lastig nummer, heb hem zelf nooit echt uitgezocht, op de coupletjes en de refreintjes na.


....De sound komt uit Pod Farm. Dikke scheur en mooie clean is er erg makkelijk in te maken, maar fatsoenlijke clean met een randje was vrij lastig. Blij dat het gelukt is:)Sound is wat mij betreft prima in orde hoor, heerlijk!