PDA

View Full Version : God Is An Astronaut



UnDefined
18 maart 2010, 19:48
Dit is een Ierse post-rockband die geformeerd werd in 2002.
De band bestaat uit 3 leden:

Torsten Kinsella (vocals, guitars, keyboards)
Niels Kinsella (bass, guitars, visuals)
Lloyd Hanney (drums, synthesizer)


Hun albums zijn:

The End of the Beginning (2002)
All Is Violent, All Is Bright (2005)
Far from Refuge (2007)
God Is an Astronaut (2008)
Age of the Fifth Sun (Mid 2010)


MYSPACE: http://www.myspace.com/godisanastronaut

Dit is 1 van mijn favoriete bands :).
Hoe ik bij dit genre ben terecht gekomen weet ik niet, vroeger hield ik vooral van deathcore (nu nog maar minder) maar nu zit ik dus vast aan het post-rock/metal genre.
Ik vind het mooie, kalmerende muziek die me heeft kunnen verleiden.

Favoriete songs: Forever Lost, Twilight, Grace Descending, Beyond The Dying Light, All is violent, All is bright.

Kent iemand deze band?
En vinden jullie dit genre en deze band ook zo goed?

TimoSomers
18 maart 2010, 21:55
Ja heel gaaf, thanks voor het posten!

Vind het sowieso een erg lekker genre, als je in de goede mood bent geeft dit soort muziek je echt een emotie en gedachte reis.

Vind je russian circles ook vet?

beruk
18 maart 2010, 22:17
Ik ben dr ook wel van deze fijne muziek. Beetje oeverloos maar lekker om naar te luisteren. Krijg Mogwai associaties.

JvD.
19 maart 2010, 11:21
Dit topic faalt als 'Explosions in the Sky' niet genoemd word.
Verder vind ik 'This will destroy you' ook vet. vooral 'Young EP'.
Ik ben ook een hele grote fan van '65daysofstatic', het is toch wel net iets anders. 10 april in de paradiso trouwens.
'We vs Death' en 'Epic45' zijn ook tof, jeetje ik kan eeuwig door gaan =P

check vooral ook het bandje van forumlid Valoosj 'Substraction' en natuurlijk mijn bandje 'Hail Infinity'. Al spelen wij onder tussen al een soort van post-post-rock.

Hallie
22 maart 2010, 23:11
ik ben ook heel erg into the post-rock muziek
ik luister ook wat hier boven genoemd werd.
God is an astronaut en this will destroy you heb ik vorige jaar samen gezien in de W2 o.i.d in.. eindhoven??

Als jullie dat vet vinden, vinden jullie dit vast ook tof;

and so i watched you from afar (asiwyfa)
Maybeshewill (is wat harder) maar wel heel tof.

JvD.
22 maart 2010, 23:19
ik ben ook heel erg into the post-rock muziek
ik luister ook wat hier boven genoemd werd.
God is an astronaut en this will destroy you heb ik vorige jaar samen gezien in de W2 o.i.d in.. eindhoven??

Als jullie dat vet vinden, vinden jullie dit vast ook tof;

and so i watched you from afar (asiwyfa)
Maybeshewill (is wat harder) maar wel heel tof.
Maybeshewill is inderdaad heel mooi, ook erg muzikaal. helaas zijn al hun opnames achterlijk slecht gemixt. alles is veels te gecompressed.

FruscianteFan
23 maart 2010, 10:40
Heb GIAA in Roosje gezien, maar het kon me niet écht boeien zoals Mogwai enzo dat kunnen. Wel een lekker avondje muziek, maar meer niet.

ElectricWizard
22 april 2010, 19:27
Hele vette band dit ja, goede post! Zeker aan te raden voor iedereen die een beetje van post-rock houdt.

icarus666
11 mei 2010, 15:57
Supercoole band. 'Coda' en 'Suicide by Star' bvb zijn echt pareltjes.
Verder zou ik nog Versa en Moving Mountains (mét vocals wel) aanraden.

Realeigo
11 mei 2010, 22:21
Yep ze zijn goed! Live zijn ze ook aan te raden!

ThomasR
11 mei 2010, 23:23
Bij mij gaat het eigenlijk de omgekeerde richting uit. Ik ben al geruime tijd heel erg voor post maar de laatste tijd gaat mijn smaak meer uit naar het zwaardere werk. Dingen zoals cult of luna vind ik heel tof en je hoort er ook een deel post in terug vind ik persoonlijk

cerpintaxt
19 mei 2010, 21:40
Bij mij gaat het eigenlijk de omgekeerde richting uit. Ik ben al geruime tijd heel erg voor post maar de laatste tijd gaat mijn smaak meer uit naar het zwaardere werk. Dingen zoals cult of luna vind ik heel tof en je hoort er ook een deel post in terug vind ik persoonlijk

Bij mij wordt het juist wat zachtere post maar niet minder licht de laatste tijd wat meer Godspeed you! black emperor(wat een naam ook) door de speakers later knallen lekker episch! Mogwai vindt ik trouwens ook heel vet
en.. en..!!!
Zij best wel veel vette postrock bands! alleen het is even zoeken

ThomasR
19 mei 2010, 23:25
Laatst die andere band gezien van 1 van de bandleden van godspeed... op een lokaal post rock festival, mount zion feat... wat een kutstem heeft die gast. En het eerste nummer dat hij inzette was een enkele akkoordenprogressie het hele nummer door, en ik had jaren geleden helemaal dezelfde gemaakt met mijn band zelfde akkoorden zelfde ritme dat was wel even schrikken als ik het hoorde, maar wel goed om te weten dat hij met zo een nummers redelijk "succes" heeft dan kan dat bij mij misschien ook...;)

FruscianteFan
20 mei 2010, 00:22
Laatst die andere band gezien van 1 van de bandleden van godspeed... op een lokaal post rock festival, mount zion feat... wat een kutstem heeft die gast. En het eerste nummer dat hij inzette was een enkele akkoordenprogressie het hele nummer door, en ik had jaren geleden helemaal dezelfde gemaakt met mijn band zelfde akkoorden zelfde ritme dat was wel even schrikken als ik het hoorde, maar wel goed om te weten dat hij met zo een nummers redelijk "succes" heeft dan kan dat bij mij misschien ook...;)
De 'zang' van Efrim is inderdaad even wennen, maar ik laat me liever gewoon meeslepen door de muziek.

En het lijkt me niet dat Silver Mt Zion succes heeft vanwege een akkoordenschema en ritme. Het gaat erom dat ze een overtuiging hebben, met gevoel spelen, een sfeer neerzetten, superrelaxt zijn en dat een paar van hen ook van Godspeed zijn ;)

ThomasR
6 juni 2010, 12:03
@frusciantefan: sorry ik heb mij gemist dat optreden was van hrsta (en als ik het goed heb is dat ook een deel van godspeed you ...) niets mis met silver mt...

thomas

Dingdongdengdang
6 juni 2010, 12:17
Wel oké, maar ik vind een hoop van die postrock meuk veel van elkaar weg hebben. Mogwai was toch altijd mijn favoriet, verder vond ik van Mono het album Walking Cloud And Deep Red Sky, Flag Fluttered And The Sun Shined wel vet en Year Of No Light met het album Nord vind ik ook erg mooi.

FruscianteFan
6 juni 2010, 12:18
@ ThomasR: Geldt een beetje hetzelfde voor. Alleen... mán wat baal ik dat ik HRSTA heb gemist!

Maroon
6 juni 2010, 13:06
Ah! Eindelijk een post-rock topic :)

God is an Astronaut vind ik erg mooi, wellicht te mooi. Het is mij iets te gepolijst soms. Maar ze hebben erg meeslepende toffe nummers dus ze staan hoog in mijn post-rock-appreciation lijst.

Bij post-rock is inderdaad een grote valkuil dat het teveel van hetzelfde wordt. Daarom waardeer ik de bands erg die daar een beetje van afwijken.

Mensen die dit tof vinden moeten volgende bandjes maar eens checken: (ik heb er maar gelijk mijn hele favo lijst van gemaakt)

Standaard postrock
- Mogwai
- Mono
- Caspian
- ILiKETRAINS (met zang!)
- Explosions in the sky
- Slint (allereerste postrock band)

stevigere postrock bands die veelvoudig gebruik maken van afwijkende ritmes
- Russian Circles
- And so i watch you from Afar
- 65daysofstatic
- Pelican

experimenteel en instrumentale postrock
- Tortoise (<< heel vet! vooral even het album TNT downen!)
- Friends of Dean Martinez

symfonische post-rock + rustigere postrock varianten
- Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band
- Godspeed You! Black emperor
- Sigur Ros
- Yndi Halda

Een site met de dertig 'beste' postrock albums, is natuurlijk subjectief. Maar er staan wat mooie op. Dat sowieso.

http://rateyourmusic.com/list/RIStout/the_30_best_post_rock_albums_as_determined_by_a_po lling_of_rym_members

Ohja en natuurlijk mijn bandje, wij zijn ook erg postrock beďnvloedt (maar proberen het iets interessanter te maken).

Dingdongdengdang
6 juni 2010, 13:16
Beetje vreemd lijstje, MBV postrock... Happy Songs For Happy People van Mogwai er niet tussen... wel ja, wat zou het.

Afijn, ik vind Jesu ook een goede, zeker de Silver ep.

FruscianteFan
6 juni 2010, 13:35
Ik zou het niet zo heel snel zo gaan indelen denk ik. Sowieso zou ik Godspeed en Sigur Ros niet in hetzelfde rijtje zetten omdat ze heel anders zijn qua feel, en ik weet ook echt niet meer wat ik nu post-rock zou moeten noemen en wat niet. Best veel van Sigur Ros is helemaal niet zo ontzettend post-rock en redelijk wat varianten op Godspeed (Silver Mt Zion, Esmerine, Set Fire To Flames, HRSTA) zijn ook niet echt post-rock te noemen, maar lijken wel heel erg erop.

iLIKETRAINS vind ik trouwens heel vervelend. Het is een kunst om goed om te gaan met galm en daar slagen zij imo niet zo in, en ik vind de zang vervelend.

Dingdongdengdang
6 juni 2010, 15:04
Heb ze wel eens live gezien, maar was er ook niet zo over te spreken. Gek, want de meeste postrock acts vind ik live toch leuker dan op de plaat.

Maroon
6 juni 2010, 15:40
Hmm vreemd. Ik zou het geen straf vinden om ze live te zien, maar ze zijn niet zo goed dus?

Beste (en tevens hardste) post rock optreden die ik heb gezien was van Mogwai hier in de Oosterpoort. Dat was hard! :D

Verder is de Vera in Groningen de laatste tijd ook hele goede bands aan het programmeren. In een korte tijd heb ik daar Mono,65daysofstatic, And so i watch you from afar, Caspian en motorpsycho (geen post rock trouwens) gezien.

Live vind ik post-rock ook altijd een verademing. Het gaat om de afwisseling van breekbaarheid en pure brute herrie.

De term post-rock en wie of wat daar onder valt is natuurlijk vaag. Maargoed, het maakt ook niet zo uit hoe je het noemt.

FruscianteFan
6 juni 2010, 15:43
Wat dat betreft is Sigur Rós gewoon ongeëvenaard. Wat zij in Keulen deden, is met geen woorden te beschrijven.

DemolitionColorScheme
8 juli 2010, 23:47
Heb ze wel eens live gezien, maar was er ook niet zo over te spreken. Gek, want de meeste postrock acts vind ik live toch leuker dan op de plaat.
Agreed. GiaA live is, helaas, echt een snoozefest. Ik kan die frontman ook niet echt serieus nemen.