PDA

View Full Version : Snaren vraag



The rifles
18 maart 2010, 19:04
Hallo Leden,

Mischien is deze vraag al eens voorbij gekomen maar ik kon het zo snel niet met de zoekfunctie vinden.
Voor sommigen onder jullie zullen dit mischien een vreemd vraag vinden maar ja ik ben ook maar een beginnertje :seriousf:

Ik speel zelf elektrisch en nu heb ik van een vriend van mij een akoestische steel string gitaar gekregen.
alleen mist er een snaar af.
Nu zette ik gister nieuwe snaren op mijn E gitaar en zag het volgende op het pakje staan:

Plain steel ball end Acoustic/ Electric

Kortom julie voelen hem al aan komen.
zijn deze snaren zowel voor elektrisch als akoestisch bedoelt ???

want dat zet ik der vanavond nog even een vers setje op.

Merci

The rifles
18 maart 2010, 19:31
Hallo Leden,

Mischien is deze vraag al eens voorbij gekomen maar ik kon het zo snel niet met de zoekfunctie vinden.
Voor sommigen onder jullie zullen dit mischien een vreemd vraag vinden maar ja ik ben ook maar een beginnertje :seriousf:

Ik speel zelf elektrisch en nu heb ik van een vriend van mij een akoestische steel string gitaar gekregen.
alleen mist er een snaar af.
Nu zette ik gister nieuwe snaren op mijn E gitaar en zag het volgende op het pakje staan:

Plain steel ball end Acoustic/ Electric

Kortom julie voelen hem al aan komen.
zijn deze snaren zowel voor elektrisch als akoestisch bedoelt ???

want dat zet ik der vanavond nog even een vers setje op.

Merci

EDIT: Niemand ????

rozh
18 maart 2010, 19:59
Plain steel ball end Acoustic/ Electric


Merci

nou ik denk dat deze uitsluitend voor een harp zijn ofzo.....

The rifles
18 maart 2010, 20:18
nou ik denk dat deze uitsluitend voor een harp zijn ofzo.....

Haha leuk he beginnertjes pesten:ok:
Ik zat namelijk te denken dat ze mischien voor een semi gitaar waren maar ze zijn dus ook gewoon voor een akoestische gitaar te gebruiken????

rozh
18 maart 2010, 20:33
ja maar dan moet je ze wel blauw met goud verven he;)

Ferraririk
18 maart 2010, 20:54
Anders slopen ze je Tone, en je mojo, niet aan te raden natuurlijk :hippie:

JiJeWoW
18 maart 2010, 20:57
Blauw met gouden snaren klinken alleen goed in combinatie met een rode body... Waarom houden jullie beginners voor de gek ? :(

















:seriousf:

SRV2000
18 maart 2010, 21:00
Blauw met gouden snaren klinken alleen goed in combinatie met een rode body... Waarom houden jullie beginners voor de gek ? :(

Kom op zeg geef die jongen nauw gewoon een goed andwoord dan weet hij ook waar die aan toe is.
Kan hij die snaren wel op z`n gitaar doen of niet.

Ik ben totaal niet bekend met akoestische gitaren dus als ik het andwoord wist kreeg je em van mij
















:seriousf:

Kom op zeg geef die jongen nauw gewoon een goed andwoord dan weet hij ook waar die aan toe is.
Kan hij die snaren wel op z`n gitaar doen of niet.

Ik ben totaal niet bekend met akoestische gitaren dus als ik het andwoord wist kreeg je em van mij

aaronstonebeat
18 maart 2010, 21:00
Wat mij betreft kunnen die snaren prima op een akoestische gitaar. Veel belangrijker zou ik de dikte van de snaren vinden.

The rifles
18 maart 2010, 21:02
Wat mij betreft kunnen die snaren prima op een akoestische gitaar. Veel belangrijker zou ik de dikte van de snaren vinden.

Het staat op mijn setje Fender 08 snaren.
ik heb hier ook een pakje d addario 010 snaren liggen maar weet nietof die geschikt zijn

JiJeWoW
18 maart 2010, 21:05
Wat aaronstonebeat al zegt, als er akoestisch/electrisch op het pakje staat, zou het moeten kunnen.
Als de gitaar echt afgesteld staat op een andere snaardikte, komt het niet goed met de actie. :noob:

aaronstonebeat
18 maart 2010, 21:06
Ik zou 012 doen, misschien wel 013

The rifles
18 maart 2010, 21:07
Ik zou 012 doen, misschien wel 013

Danku ik ga het in ieder geval proberen