PDA

View Full Version : Heb er zin in.



Custom86
18 maart 2010, 16:46
Hallo luitjes.

Ik heb weer zin om een projecte te beginnen om de restante onderdelen die momenteel in mijn hok liggen te verwerken.
Nu zag ik laatst een topic voorbij komen betreft iemand die een fender squire statocaster sunburst wou gebruiken voor een project.
Vele reacties waren vrijwel postief dat deze body moet voldoen aan de verwachting om een gitaar te bouwen.

Nu heb ik een fender squire statocaster sunburst made in china op het oog ( nu weet ik niet of China in dit geval een plus of een min punt is )
ik heb een bod uitgedaan van 60 euro en ben tot heden de hoogste bieder.
In combinatie met een rockinger Neck die ik nog heb liggen en 57/62 Fender Pu`s

Mijn vraag is kun je hier daadwerkelijk met zo`n body een leuke gitaar bouwen of is het zonde voor m`n tijd en uiteindelijk voor `n centjes

aaronstonebeat
20 maart 2010, 22:36
Lijkt me zeker mogelijk. Zo'n body is maar een stuk hout; ik denk, met vele anderen, dat de hals een stuk meer invloed heeft op het geluid. En als ik even snel op het net zoek, lijkt Rockinger me geen slechte zaak.

Eddie van Halen gaf ooit $130 uit aan een body en een hals en zette er een gitaar mee ineen waarmee hij rockgeschiedenis heeft geschreven.

jutter
20 maart 2010, 22:55
Lijkt me zeker mogelijk. Zo'n body is maar een stuk hout; ik denk, met vele anderen, dat de hals een stuk meer invloed heeft op het geluid. En als ik even snel op het net zoek, lijkt Rockinger me geen slechte zaak.

Eddie van Halen gaf ooit $130 uit aan een body en een hals en zette er een gitaar mee ineen waarmee hij rockgeschiedenis heeft geschreven.

En hoelang is dat wel weer niet geleden? Was $130 toen ook niet veel geld?

aaronstonebeat
20 maart 2010, 23:02
Dat was ergens begin jaren '70. En er zit natuurlijk een hele tijd inflatie tussen. Maar als je hem er zelf over hoort vertellen: hij had weinig geld en wilde een fender-achtige gitaar met tremolo en een gibson-achtig brugelement. Omdat hij zo'n elektronica-noob was, lukte het hem alleen om het brugelement aan te sluiten.

De body en de hals waren zg. 'seconds'. Goedkopere onderdelen omdat er een foutje in zat, hier en daar een knoestje ofzo.