PDA

View Full Version : Black, Pearl Jam Cover



Heibel
18 maart 2010, 16:45
Dag allemaal,

In een eerder draadje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133601) heb ik een demo geplaatst van Black Night. We kregen vandaag nog een nummer binnen, Black van Pearl Jam, maar dan uitgevoerd door ons uiteraard ;) Ben ook hier benieuwd wat jullie er van vinden...

Klik hier! (http://www.keepandshare.com/doc/1810790/area45-pearl-jam-mstr1-eq-dith16-1-mp3-march-18-2010-4-44-pm-5-4-meg?da=y)

nb: voor de gear- sluts onder ons. Leadgitaar (me) is gespeeld met 'n H&K edition tube 20th en 'n Cool Cat Vibe. Drive sounds zijn de drive van de versterker geboost met 'n Modtone Dynodrive (808 kopie)

kenx
18 maart 2010, 17:41
Heel goed gespeelt! Dit is mijn mening... De kwaliteit van de opnames is eveneens zeer goed! Mooi gedaan!

Don Capo
18 maart 2010, 18:08
Muziek zit wel goed. Laat de zanger de tekst alleen nog een paar keer goed doornemen, want er klopt geen Jota van. (Ja, daar stoor ik me aan :D ) Lekker gitaargeluid hoor!

-geert-
18 maart 2010, 18:13
Prachtig nummer is dit he. Klinkt cool hoor..mooie gitaarsound ook. Goed gezongen ook, alleen is de zang is niet overal helemaal zuiver denk ik (vooral int begin..) of het ligt aan mijn oren :). Nouja en nog een muggezift dingetje wat me opviel, in het outtro dan is de bas heel puntig opgenomen, en in het origineel is het veel ronder, vind ik persoonlijk ff mooier, maar dat is natuurlijk ook net hoe je em zelf speelt :D. Iig vet gedaan!

Riky
18 maart 2010, 20:22
Klinkt erg lekker. Goede kwaliteit ook!

Damster
19 maart 2010, 14:41
Best goed gedaan!
Alleen de timing (in het stuk vanaf And now my bitter hands) klopt niet.
De aanslag zit net voor de tel (tussen 4 en 1) en niet op 1 zoals jullie 'm doen.
Later hoor je het ook duidelijk in het stuk met de gitaarriff, de slag hoort op de laatste noot van de riff.

Ik heb het nummer met mijn vorige coverband ook wel gespeeld,
en vond de timing altijd erg belangrijk in dit nummer, om de juiste feel over te brengen.

Maar nogmaals, verder netjes gedaan hoor!

Heibel
19 maart 2010, 17:07
Hey,

Bedankt voor alle fijne reacties en de opbouwende kritiek! Daar kunnen we wat mee. Ik moet zeggen dat we zelf erg tevreden zijn over de kwaliteit van de opnamen..we zijn behoorlijk gematst door diegene die ons heeft opgenomen in zijn semi- prof thuisstudio..

Wat betreft het spel kunnen we niet ontevreden zijn..alles is live opgenomen, behalve de zang, die is later toegevoegd..De bandfeel is daardoor wel echt aanwezig, alleen betekent dat wel dat er kleine foutjes inzitten en mijn solo's zijn (grotendeels) op de spot geïmproviseerd.

Hopelijk levert deze demo ons wat optredens op, daarvoor hebben we 't gedaan..maar ik moet zeggen ben ook blij dat we 't hebben vastgelegd voor het nageslacht..leuk voor de kleinkinderen later, als ze op bezoek komen bij "opa gitaar" :rockon: