PDA

View Full Version : Randall op Kabinet aansluiten mogelijk?



SRV2000
18 maart 2010, 12:11
Hallo Lezers,

Ik ben in het bezit van een Randall RG75W Tube Mosfet versterker.
Ik ben er tevreden over het geluid alleen wil ik iets vetter laten klinken.
De versterker is in het bezit van een 1x12 Inch Celestion speaker.

Nu zitten de volgende inputs op mijn versterker:

External speaker 8 and 4 ohm. ( kortom ik kan er een extra speaker op aansluiten.

Nu ben ik in het bezit van een een Marshall 4x12 Cab die 8 ohm produceert.

Is het mogelijk om mijn Marshall cab aan te sluiten op mijn randall?

Ook zit er een switchknop op de amp waar het volgende op staat waar ik uit kan kiezen tussen: GND en LIFT.

Weet iemand wat dat inhoud.

Bijv dank

iWishmaster
18 maart 2010, 12:20
Ja dit kun je aansluiten. Speaker die er nu inzit (in de combo) ontkoppelen en je 8 Ohm cabinet in de 8 Ohm aansluiting doen.

Ground / lift hoef je in dit geval niets mee te doen.

SRV2000
18 maart 2010, 12:43
Ja dit kun je aansluiten. Speaker die er nu inzit (in de combo) ontkoppelen en je 8 Ohm cabinet in de 8 Ohm aansluiting doen.

Ground / lift hoef je in dit geval niets mee te doen.

Oke dus het is mogelijk, maar als ik de speaker in de combo los moet halem moet ik de hele kist uit melkaar slopen :S

jannest
18 maart 2010, 12:46
Oke dus het is mogelijk, maar als ik de speaker in de combo los moet halem moet ik de hele kist uit melkaar slopen :S

denk dat je um zo ook wel zonder probs in kan pluggen

Remork1970
18 maart 2010, 13:39
Een speakerkast die 8 Ohm produceert... (Emoticon die helemaal dubbel ligt van het lachen)

Hoeveel vermogen levert deze kast eigenlijk? (Emoticon die een vette knipoog weggeeft)

Groetjes van Remork...

almarvk
18 maart 2010, 13:50
Als je een transistor bak hebt heeft het weinig zin om daar nog een extra cabinet aan te hangen...

Nitefly7
18 maart 2010, 13:51
even wat googlen over impedantie; als je een 8ohm speaker hebt, en een 8ohm uitgang, dan is het eigenlijk appeltje/eitje; MAAR als je de interne speaker aangesloten laat, kan het zijn dat de totale impedantie anders wordt..

SRV2000
18 maart 2010, 14:49
Een speakerkast die 8 Ohm produceert... (Emoticon die helemaal dubbel ligt van het lachen)

Hoeveel vermogen levert deze kast eigenlijk? (Emoticon die een vette knipoog weggeeft)

Groetjes van Remork...

@ Remork.

Je kunt lachen tot je er bij neer valt maar het is een 8 Ohm speakerkast ;)
Het is de MG 4x12 A Lead kabinet 120 Watt.

Je zou er van uit gaan dat je dan de versterker er op zou kunnen sluiten aangezien achter op de versterker 8 ohm input aangegeven word.
Dan is dat toch niet met de bedoeling gemaakt dat je de combo eerst uit elkaar moet slopen om eerst de speaker van de combo los te koppelen zodat je vervolgens de external 8 ohm funcie kunt gebruiken ?

@ alvmark: Het half transistor half buis. we gaan niet vloeken he Voei :D

iWishmaster
18 maart 2010, 15:08
Ik denk dat de versterker zo is gemaakt dat of automatisch de inwendige speaker losgekoppeld wordt, of deze parallel / in serie gezet wordt met het aangesloten cab en dat je dus gewoon het cab zonder problemen in kunt pluggen. Maar staat dat niet gewoon in de handleiding?

Overigens: een cabinet levert geen impedantie en vermogen. De speakers hebben een impedantie en vermogen. Je versterker levert vermogen. Impedantie leveren is sowieso niet mogelijk. Ik denk dat half Nederland die fout had kunnen maken: techniek is nu eenmaal niet echt populair binnen de algemene ontwikkeling (helaas).

marter544
19 maart 2010, 16:26
Je kan em er gelijk op aansluiten. Ik heb die versterker ook (kopen?), bij één van de 2 standen koppelt ie de eigen speaker automatisch af. Of dat met 4 ohm of 8 ohm was weet ik niet meer. Sterker nog, je kan zelf de speaker niet eens afkoppelen.