PDA

View Full Version : epi lp bolt-on neck



kko
18 maart 2010, 10:37
ik heb op het internet een epi lp gevonden met een bolt-on neck uit de Unsung fabriek in Korea.
Nu heb ik gelezen dat deze hier inderdaad ooit gemaakt zijn maar deze zouden dot inlays hebben ipv trapezoid inlays.

Kan iemand mij iets meer vertellen hierover en de eventuele voor-/nadelen van een bolt-on neck op een epi en de waarde van zo'n gitaar?

Dit is 'em
http://i44.tinypic.com/1z23pfd.jpg

Portel
18 maart 2010, 12:09
Ik heb sinds kort ook een Les Paul met een bolt-on nek.
Ik heb hem nog niet lang genoeg om voor/nadelen te ervaren.

Nicks
18 maart 2010, 12:16
volgens mij gaat alleen de snob-waarde er van omlaag. Voor het spelen en de kwaliteit hoeft het in principe niets uit te maken.

kko
18 maart 2010, 13:27
en het feit dat deze trapezoid inlays heeft ipv dotted?

ook zouden deze gitaren HBs zonder cover moeten hebben terwijl deze wel covers heeft?

episua
18 maart 2010, 13:29
Dat is de Epiphone LP studio standard. Gemaakt vanaf 1997. De modellen voor '97 hadden inderdaad dot inlays. Ze zijn daarna maar kort in productie geweest. Volgens mij tot '99 ofzo.

kko
18 maart 2010, 13:41
Gemaakt vanaf 1997.

Volgens de serial is de gitaar van 1995 :???:

kko
18 maart 2010, 13:57
na lang zoeken toch gevonden, blijkbaar gaat het om een Epiphone LP-300 waar voor de rest ook niet veel info over te vinden is...

Chocola
18 maart 2010, 14:15
Als ik me het goed kan herinneren:

Dit is vermoedelijk een LP-300, deze zijn in Unsung en Samick gebouwd (wellicht op nog meer plekken, maar ik ben alleen Epi's tegengekomen uit deze fabrieken) in een korte periode in de jaren negentig. Er zijn ook versies zonder binding, en ook versies met dot-inlay. De LP-300 heeft dezelfde nekconstructie als de LP-100 en werden ook rond dezelfde tijd gebouwd. De LP-100 heeft volgens mij nooit binding gehad.

Het schijnt dat ze in de verschillende fabrieken anders gemaakt werken, al hadden ze allemaal een geschroefde nek. Ze zijn wel vergelijkbaar met een normale Standard, maar leveren minder op (ze kostte in die tijd ook minder dan een standard) door de geschroefde hals. Tonaal zul je hier weinig van merken denk ik gezien een geschroefde hals niet zo heel anders is qua sustain en sound vergeleken met een gelijmde hals.

Ik zou hem op Marktplaats zetten voor een paar tientjes minder dan een Standard, maar niet minder dan dat.

Nicks
18 maart 2010, 14:15
na lang zoeken toch gevonden, blijkbaar gaat het om een Epiphone LP-300 waar voor de rest ook niet veel info over te vinden is...

Waarom mail je epiphone niet gewoon?

episua
18 maart 2010, 14:24
Volgens de serial is de gitaar van 1995 :???:

Sorry, '95 bedoel ik. Heb 'm namelijk in een epiphone folder van 95/96 staan. In de folder van '93/'94 had de studio standard dot inlays. Koste destijds iets van 100 gulden minder dan de gewone standard.

kko
18 maart 2010, 14:31
ok, bedankt voor de info allemaal :ok: