PDA

View Full Version : brom in m'n Onespot



}{Metalmaster}{
17 maart 2010, 19:57
Ey mensen,

Zojuist m'n nieuwe effecten aangesloten, maar zelfs met noisegate, weliswaar minder, maar nogsteeds een brom. Het zit weldegelijk in mijn onespot.

Kan het kwaad om een nieuwe adapter te kopen die op 9V met de buitenkant + en binnenkant -, om daarop de daisychain aan te sluiten, die oorspronkelijk aan de one spot zat? Of trekt die adapter het dan waarschijnlijk niet? Ik heb nu eventjes geen geld meer om een heel DA boxje te kopen...


Groeten,
Wieger

driftkop
17 maart 2010, 20:15
Een voor een de pedalen uit je serie halen, en dan weet je welke de brom kan veroorzaken. Die kun je dan eventueel met een batterij voeden. Maar het kan ook aan de netspanning liggen. Misschien is het beter in een andere kamer.

Mitch
17 maart 2010, 21:42
Je kunt inderdaad eerst even kijken of het aan de serie van pedalen ligt. Daarnaast kan het aan de fysieke plaatsing liggen. Een wah te dicht bij een ander pedaal bijvoorbeeld. Het kan ook een digitale delay zijn die roet in het eten gooit doordat hij op dezelfde daisychain staat als je boost of drivepedaal, etc.

Je kunt het op twee manieren oplossen. Een andere adapter is sowieso een goed idee, want je kunt die gebruiken om
1) de OneSpot te vervangen
2) de OneSpot aan te vullen, samen met een tweede daisy chain.
Het verdelen over twee adapters werkt in mijn ervaring uitermate goed. Of de adapter ruim genoeg is om alle pedalen te voeden, als je dat wil, hangt af van hoeveel stroom de adapter kan leveren en hoeveel de pedalen trekken.

Mijn belangrijkste tip: lees de VoedingsFAQ even door i.p.v. de Ruis- en Brom FAQ, daar staat eigenlijk alles wat je weten wil.

Fuhgawz
17 maart 2010, 22:49
Ik heb onlangs ook een OneSpot gekocht. Ook ik heb daar problemen mee gehad die mijn oude en inmiddels kapotte Ibanez adapter niet had. Alles geprobeerd! Verschillende kamers, verschillende (losse) effecten, etc en meteen vergeleken met een losse batterij, maar steeds gaf die OneSpot bijgeluiden die ik met een losse batterij niet had.

Toen ben ik naar de muziekwinkel gegaan en de OneSpot ingeruild voor een andere OneSpot, want standaard Boss of Ibanez adapters hebben ze daar inmiddels al niet meer. Ook de tweede OneSpot gaf dezelfde problemen.

Toen ben ik eens gaan Googlen en vond dit topic: link! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116029) Meer mensen hebben dus problemen met de OneSpot. Schijnbaar werken bepaalde OneSpots niet in bepaalde huizen, maar anderen wel. Heel vaag in ieder geval. Lees het maar eens door.

Maar goed, probeer eerst eens of hij problemen geeft met enkele losse pedalen. Misschien is het wel simpel op te lossen.

Succes!

EDIT: om toch nog even antwoord te geven op je vraag die ik totaal over het hoofd heb gezien: Ja, je kunt de daisy chain van de OneSpot gewoon met andere adapters gebruiken. Geen probleem. Wel moet de adapter genoeg mA'tjes geven om alle pedalen die je er aan hangt te voeden, maar dat heeft niets met de daisy chain op zich te maken.

Realeigo
17 maart 2010, 23:11
Ik voed mijn 9v pedalen met een adapter die ik voor 1 euro bij de kringloop heb gekocht. Eigenlijk was deze adapter met de plus aan binnenkant, maarja, dat is een kweste van ff doorknippen, omdraaien en solderen.

Het werkt zonder brom, alleen wat ruis als de pedalen aan staan, maar dat is vrij normaal, want het gaat hier om een distortion en een boost pedaal.

mel-aers
18 maart 2010, 13:31
Ik had vanmorgen ook een brom in mn onespot zitten. Heb ik daarna een los pedaal gepakt...nog steeds brom.

Nu ben ik er achter gekomen dat ik een slechte gitaarkabel had die voor de brom zorgde,

Misschien moet je ook eens naar de kabels kijken die je gebruikt.

Riky
18 maart 2010, 14:10
Gebruik van een analoge wahwah en single coils wil ook nog wel een brom/ruis geven? Weet niet of je dat doet?