PDA

View Full Version : Potmeter



Koenn
17 maart 2010, 17:55
de potmeter op me gitaar zit los en hij draait heel stroef. Wat moet ik doen?

macwilliams
17 maart 2010, 18:06
Ik zou hem vervangen.

Sinner1980
17 maart 2010, 19:11
Ik zou hem vervangen.

Yep,helemaal mee eens...:soinnocent:

jutter
17 maart 2010, 19:12
Ik zou hem laten zitten....:cheerup:

Trecion
17 maart 2010, 19:16
Met een hamertje vast slaan en net zo vaak ermee draaien tot hij niet meer stroef beweegt

macwilliams
17 maart 2010, 19:37
Dan heb je een kapotmeter:)

Trecion
17 maart 2010, 19:49
dat is iets voor later, nu eerst het huidige probleem fixen :)

geert1976
17 maart 2010, 19:56
Hé jongens plaag die gast niet zo:)

als je potmeter meedraait zit de bout los, trek de knop van de potmeter af (met beleid) en hout de potmeter vast, als je de bout aandraait.

Spuit er eens vanaf de pot (dat ronde busje in de gitaar dus) wat contactspray in, gaan ze vaak weer soepel van lopen en dan kan die weer een tijdje mee:ok:

nickofzo
17 maart 2010, 21:54
Dan heb je een kapotmeter:)

die is nog flauwer dan een zak zout op een negatief van een fotorolletje,


daar hou ik wel van;)

Gothra
17 maart 2010, 21:59
Hé jongens plaag die gast niet zo:)

als je potmeter meedraait zit de bout los, trek de knop van de potmeter af (met beleid) en hout de potmeter vast, als je de bout aandraait.

Spuit er eens vanaf de pot (dat ronde busje in de gitaar dus) wat contactspray in, gaan ze vaak weer soepel van lopen en dan kan die weer een tijdje mee:ok:

Kijk eerst even hoe die vast zit! Sommige zitten met een klein schroefje vast dus die moet je eerst losschroeven. Anders heeft eraan trekken ook niet veel zin:D

Chocola
17 maart 2010, 22:18
de potmeter op me gitaar zit los en hij draait heel stroef. Wat moet ik doen?

Vingerspieren trainen, zodat je sterker bent!

Er zijn goede professionele gitaarpotmetertrainingen voor, je vriendin kan je wellicht ook helpen!

geert1976
17 maart 2010, 22:30
Vingerspieren trainen, zodat je sterker bent!

Er zijn goede professionele gitaarpotmetertrainingen voor, je vriendin kan je wellicht ook helpen!

Vingerspieren trainen:???:, das op 2 manieren uit te leggen:D

ghe gha, hebben alle vrouwen "rukhandjes" dan:seriousf:

Chocola
17 maart 2010, 22:30
Vingerspieren trainen:???:, das op 2 manieren uit te leggen:D

ghe gha, hebben alle vrouwen "rukhandjes" dan:seriousf:

Nja je kunt ook je vriendin gebruiken als professionele trainingsmachine he ;). Als je het goed doet werkt ze nog eens graag en gewillig mee ook :D.

Koenn
4 april 2010, 10:58
Hé jongens plaag die gast niet zo:)

als je potmeter meedraait zit de bout los, trek de knop van de potmeter af (met beleid) en hout de potmeter vast, als je de bout aandraait.

Spuit er eens vanaf de pot (dat ronde busje in de gitaar dus) wat contactspray in, gaan ze vaak weer soepel van lopen en dan kan die weer een tijdje mee:ok:

ok k ga het proberen!:ok: