PDA

View Full Version : Nieuwe PRS



Les Paul R8
17 maart 2010, 17:33
Gisteren een leuke deal gemaakt met een 2001 PRS Custom 24 in vintage yellow. Hij klinkt erg goed, moet ik zeggen. Beter dan ik tot nu toe had gehoord van de Custom 24. Desondanks weet ik nog niet of hij snel weer te koop staat, of dat ik hem toch hou (en er een McCarthy switching in ga zetten).
De foto's zijn gemaakt door de vorige eigenaar.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GNAGPLYK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QOXLMOP.jpg

Mr.Bluesbreaker
17 maart 2010, 17:36
Te gek!
Als aanvulling bij je Classic Electric?
(deze toch niet uit Hilversum gehaald he?)

JohnLord
17 maart 2010, 17:42
Mooie kleur toch, die vintage yellow. Ik zou hem zéker houden en de McCartyswitching is, weet ik uit eigen ervaring, een echte aanrader. Gefeliciteerd!

Les Paul R8
17 maart 2010, 17:46
Het was een ruildeal. Naast de CE heb ik ook een Custom 22 Brazilian. Dus dit is PRS no. 3.
Als ik hem hou, gaat die McCarthyswitching er zeker op. Heb ik op mijn andere 2 PRSsen ook en ik wil niet anders; die @#$%^&*(*&^%$ 5 standenschakelaar is echt niet mee te werken.

vulvasonic
17 maart 2010, 17:51
Is dit pas je derde PRS???
Armoedzaaier!!! :D

Wel een mooie. Doet me denken aan mijn geliefde Gibson Les Paul Standard Lite in Amber uitvoering. ;)

Les Paul R8
17 maart 2010, 17:56
Is dit pas je derde PRS???
Armoedzaaier!!! :D

Ik weet het....maar ja...het is crisis natuurlijk... :D



Wel een mooie. Doet me denken aan mijn geliefde Gibson Les Paul Standard Lite in Amber uitvoering. ;)

Thanks. Toch doen de foto's de flametop nog geen eer aan. Hij is super 3 dimensionaal.

Ik zal straks wel een family picture posten....

macwilliams
17 maart 2010, 18:00
Ik heb echt helemaal niks met PRS.... :makeup:
maar met deze:crazyhappy: helaas ook niet :(
toch veel pluzieahr met je aanwinst.

Rinze
17 maart 2010, 18:08
Mooie plank! Mooie "kruis"-tekening in het hout van de top ook. Welke elementen zitten hier nou in?

JohnLord
17 maart 2010, 18:15
Ik weet het....maar ja...het is crisis natuurlijk... :D



Thanks. Toch doen de foto's de flametop nog geen eer aan. Hij is super 3 dimensionaal.

Ik zal straks wel een family picture posten....

Het is altijd lastig zo'n top kleurgetrouw op de foto te krijgen. Ben benieuwd naar de foto's!

Les Paul R8
17 maart 2010, 20:01
Net nog eens goed de Custom 24 uitgeprobeerd. Het is toch wel een erg goeie gitaar. Enorm veel sustain; blijft super goed op stemming en een heerlijke grom.

Ik merk dat ik steeds vaker PRS speel en de Gibsons laat hangen. Alle drie mijn PRSsen zijn echte fijne gitaren, die ook nog eens heel erg goed klinken. Ik heb vroeger ook een gewone Custom22 gehad, maar die klonk echt een stuk minder dan de 3 die ik nu heb.

Familiefoto's:

Van links naar rechts: Custom 22 Brazilian, Custom 24, CE 22.
De beide 22 fretters hebben Dragon elementen, de Custom 24 heeft HFS treble en Vintage Bass elementen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-USRQTJMT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NIQZQPHA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3683VBDB.jpg

vulvasonic
17 maart 2010, 20:20
Niet dat het er ook maar iets toe doet, maar je nieuwste aanwinst weet mij het meest te bekoren (qua uiterlijk in ieder geval).
Een trio geeft toch altijd iets extra's, niet dan? :D

Les Paul R8
17 maart 2010, 21:27
Niet dat het er ook maar iets toe doet, maar je nieuwste aanwinst weet mij het meest te bekoren (qua uiterlijk in ieder geval).
Een trio geeft toch altijd iets extra's, niet dan? :D

De CE heb ik ook zeker niet vanwege het uiterlijk gekocht. Maar al met al is dat misschien wel de fijnste gitaar die ik heb.
De Brazilian is een unieke gitaar, waarvan er maar 500 gemaakt zijn. Het is een waanzinnig goeie gitaar. Het uiterlijk moet je smaak zijn. Ik hou er wel van :)
De Custom 24 had ik niet van verwacht dat hij in de buurt van de Brazilian zou komen. Maar dat doet hij dus wel. Ik had hem eigenlijk geruild om hem snel weer te verkopen. Maar de twijfel begint steeds groter te worden. En hij is ook wel erg mooi :)

Supertrio! :D

Mitch
17 maart 2010, 21:34
Mooie score Robbert! Gefeliciteerd!

prs
17 maart 2010, 23:18
Weet je zeker dat deze Custom 24 van 2001 is? Aan de locking mechanieken te zien lijkt het mij eerder een exemplaar gebouwd tussen 1997 en 2000! In 2001 was men dacht ik al overgestapt op de phase II locking tuners als ik het goed heb.

Gefeliciteerd, erg mooi! Lijkt erg op mijn Custom 24 uit 1986...

Orpheo
18 maart 2010, 00:04
prachtige gitaar. echt super. en dat PRS-setje? ook echt armzalig joh ;)

Les Paul R8
18 maart 2010, 09:42
Weet je zeker dat deze Custom 24 van 2001 is? Aan de locking mechanieken te zien lijkt het mij eerder een exemplaar gebouwd tussen 1997 en 2000! In 2001 was men dacht ik al overgestapt op de phase II locking tuners als ik het goed heb.

Gefeliciteerd, erg mooi! Lijkt erg op mijn Custom 24 uit 1986...

Ik was ook verbaast over de oude tuners. Maar hij is echt uit 2001. Ik vind het wel grappig. Het geeft hem een wat meer vintage vibe ;) En ze werken evengoed.

Les Paul R8
18 maart 2010, 09:43
prachtige gitaar. echt super. en dat PRS-setje? ook echt armzalig joh ;)

Thanks. En ik ben bang dat dit niet mijn laatste PRS zal zijn.....Ze brengen veel te veel GASworthy spullen uit: DGT, Killer Quilt, McKorina.....

Liquid_Metal
18 maart 2010, 10:01
Ik vind het echt perfect klinkende gitaren. Ze spelen ook goed, alleen zijn de hoogste vakjes (de bovenste 2 eigenlijk) echt praktisch onbereikbaar. Dat is echt heel erg jammer en eigenlijk het enige dat ik op de Custom (en Custom SE) heb aan te merken. Want ze spelen lekker en klinken vooral zo supergaaf.
Gefeliciteerd met je aankoop dus, ik zou 'm zeker houden! :D

@iro
18 maart 2010, 11:12
vet!!!!!!!!!!!!!!!!!

sjaak1990
18 maart 2010, 12:38
Hoop dat ze een keertje wat uitbrengen dat voor mij is. Allemaal super afgewerkt alleen dat helikopterplatform onder de brug :( Wel een erg mooie top!

Les Paul R8
18 maart 2010, 12:52
Hoop dat ze een keertje wat uitbrengen dat voor mij is. Allemaal super afgewerkt alleen dat helikopterplatform onder de brug :( Wel een erg mooie top!

Helikopterplatform? Bedoel je de tremolo?

Ik kan me haast niet voorstellen dat PRS niets heeft wat voor jou leuk zou zijn. De product range is zo groot. Voor mij is het probleem juist dat ik er te veel erg leuk vind.