PDA

View Full Version : reacties gevraagd op schetsje



Bouke
20 april 2003, 22:42
Hey,

Ik zou graag wat reacties willen op een schetsje wat ik heb gemaakt. Maakt niet uit wat je er van vindt, als je het maar vertelt!

Zeg wat je vindt van drums, gitaarsound, compositie, solo's, techniek etc.

Het is een eerste schetsje van een ideetje wat ik wil gaan uitwerken dus kom maar op met je reacties...

http://home.tiscali.nl/bouke/nr14.wma (windows mediaplayer file)

Bouke

sash
20 april 2003, 22:57
Ten eerste wil ik ff kwijt dat ik zoiets niet van jou verwacht had (in positieve zin) , maar het klinkt zeker supervet!

Is dit opgenomen met je PodXT? Geweldige sound heb je erin zitten man.
Ik vind dat die chorus de slag te lief maakt, dus die mag er wat mij betreft uit. Ben benieuwd hoe ie zonder zou klinken.
De solo's zijn best lekker. Mooie sound, strakke lange noten en evenredige vibrato's, alleen wordt het eind een beetje saai, had best een of ander leuk effectje aan toegevoegd mogen worden op het eind, octavia of een wah ofzo, maar verder top.

Om dit stukje even samen te vatten: COOL!

kokteejl
20 april 2003, 23:21
damn sash je hebt alles al gezegd wa er moet gezegd worden :razz:

Negative K3 fan
20 april 2003, 23:59
ondanks dat het mijns tijl niet is, klinkt het allemaal vrij goed, ik heb er ook weinig op aan te merken...

-de drums mogen wat harder
-het gitaargeluid is een beetje dof, alsof er een kussen tussen de speaker en microfoon staat
-het wordt na een tijdje langdradig
-je ritme geluid klinkt net iets te droog, misschien moet je iets galm of treble/precense toevoegen (dit heeft ook weer met dat doffe te maken)

positieve aanmerkingen
-het is heel strak gespeeld, niet boven je niveau, geen slordigheden etc. etc.
-de drum, ritme en leadpartij passen erg goed bij elkaar, ook dee manier waarop je dee verschillende dingen hebt gespeeld klinkt goed
-het gitaargeluid is goed (voor dit soort muziek) maar nog steeds iets te dof
-de solo is geen opeenhoping van snelle patserdingen maar meer een jaren tachtig jengel solo, in tegenstelling tot wat anderen hier posten.

sash
21 april 2003, 01:19
-de drums mogen wat harder

Niet zeiken

-het gitaargeluid is een beetje dof, alsof er een kussen tussen de speaker en microfoon staat

Niet zeiken

-het wordt na een tijdje langdradig

Zei ik al. Niet zeiken

-je ritme geluid klinkt net iets te droog, misschien moet je iets galm of treble/precense toevoegen (dit heeft ook weer met dat doffe te maken)

Niet zeiken


:grin:

RaNk
21 april 2003, 10:10
Klinkt goed, mooi sologeluid. Ik zou ook die chorus uit je slaggitaar halen en hem een beetje helderder laten klinken. Meer reverb zou ik er niet over gooien, eerder minder.

Barret Wallace
21 april 2003, 10:26
Leuk gespeeld :smile:

het werd idd op een gegeven moment langdradig, probeer naar een climax te werken en pak daarna de hoofdmelodie weer op, of heel iets anders kan natuurlijk ook.

FNaRK
21 april 2003, 15:13
Inderdaad een verrassende compositie.....eindelijk de goede invloed van je zoontje, en zeg nou zelf, dit soort muziek geeft toch meer voldoening dan die eeuwige blues-schema's :lol:

Ik vind het geluid iets te "droog", verder weinig aan te merken. Keep it up !!

Guitarfreak
21 april 2003, 17:43
Wow! lekker man! goed gespeeld,... Leuk gecomposeerd! Ik noem dit niet echt een schetsje :grin:

Kitaarhiero
21 april 2003, 19:32
Lekker geluid. Het nummer ligt niet in mijn voorkeur, maar dat gitaargeluid vind ik erg mooi. en je techniek is ook top.

Bouke
21 april 2003, 20:25
Hey,

Thanx allen voor de opbouwende kritiek!

Zoals gezegd is het echt nog een schetsje. Ik zal even uitleggen hoe 't is gekomen...

Ik heb een PODxt gekocht en die vereist even wat meer 'tweaken' met het geluid dan de POD2.0 Zodoende sta ik bijna elke avond hier lekker te klooien met de pod en zo onstaan lekkere sounds. Ik heb een hoop clean (fender/strat) geluid reeds 'klaar' maar het leek me grappig om ook een 'vette bak' te maken. Redelijk gelukt dacht ik. En als je zulks geluid hebt gemaakt ga je als vanzelf ook 'rare muziek' spelen :grin: (sorry Roadkill, mijn zoontje vraagt alleen maar: "Papa bluesmusiek optetten!" dus daar zal het niet aan liggen).

Het geheel is opgenomen in SonarXL 2, die loopt vaak mee als ik aan 't prutsen ben. De slagpartij die je hoort is de eerste take met die sound over een clicktrack, later heb ik daar drums bij gemaakt (software sampler DR-008 in Sonar, via miditrack ingespeeld. Voor de drumsounds ben ik nog echt goede samples aan het zoeken, deze zijn van mijn blueskit.

Bas moet nog, zang moet nog en ik zal echt nog met de compositie aan de stoeierij moeten. Ik snap wat jullie bedoelen met 't wordt saai en langdradig. Ga ik wat aan doen. Ik maak niet zo vaak dit soort muziek, hoewel ik 't wel leuk vindt om te doen. Is idd wat anders dan bluezen.

Over de chorus. Ik heb vandaag pas voor het eerst dit dingetje beluisterd over m'n speakers, ipv m'n koptelefoon en die chorus is idd ruk! Op headset klinkt 'ie bij mij niet zo irritant, maar dat telt dus niet.

Oke, ik zal er verder aan gaan klooien. Ik post wel weer...

Bouke

sash
22 april 2003, 16:34
Cool man! Ben echt benieuwd.

Wel een goeie opvoeding in ieder geval :grin:

Btw, wanneer is die website van je band nou eens klaar?

BLOK182
22 april 2003, 18:30
Mooi gedaan hoor, klinkt perfect!!

FNaRK
22 april 2003, 23:22
Voedt je zoon nou toch eens op man !!!!! Mijn zoontje heeft tegenwoordig zijn eigen DreanTheater CD (hij is godzijdank de System of a Down periode ontgroeid :lol: )
en die heeft inmiddels de hele buurt (en school) al moeten beluisteren.

Ik zal hem vandeweek eens gek maken met SRV-blues...kijken of 'ie er heel erg van schrikt.

Kun je trouwens niet zo'n mooie backingtrack (drums en bas) voor me maken, ik ben daar nie zo heel erg handig in.......

Kjiratsiekoedel
23 april 2003, 11:17
Klink wel leuk (ik heb liever blues). De podXT klinkt goed!!! Dit geluid krijg ik nooit uit mijn Flextone 1.

sash
23 april 2003, 20:36
Op 2003-04-22 23:22, schreef roadkill:
Ik zal hem vandeweek eens gek maken met SRV-blues...kijken of 'ie er heel erg van schrikt.



Kga lachen als ie voortaan alleen nog maar blues wil horen :grin: