PDA

View Full Version : Budget Condensator mic



Dribbel_
17 maart 2010, 16:23
Okee waarschijnlijk komt iedereen gelijk met door sparen is beter maar op het moment en de komende tijd heb ik niet echt bepaald het budget daarvoor dus daarom wil ik het even hierbij houden.

Ik ben dus opzoek naar een condensator mic voor thuis waar ik mijn vocals/akoestische gitaar mee kan opnemen. Via m'n toneport heb ik een XLR ingang maar deze heeft geen fantoomvoeding dus wat ik nodig heb zijn nog een versterker ertussen en de mic obviously.

Met het budget wil ik eigenlijk tot 100e blijven hiervoor maar het wel tweedehands aanschaffen zodat het budget wel wat vergroot word. Wat zijn hiervoor fatsoenlijke dingen om naar te kijken aangezien ik in het wereldje van de mic alweer helemaal niet thuis ben.

Wat ik nu ben tegengekomen is de Samson C01 maar daar hoor ik weer verschillende verhalen over en de reviews spreken elkaar ook soms tegen wat het toch lastig maakt.

Het hoeft natuurlijk geen topkwaliteit te zijn maar het liefst wel zo goed mogelijk voor het geld. Hopelijk hebben jullie wat tips en alvast bedankt!

skanky
17 maart 2010, 16:31
Ik zou zeggen gebruik even de zoekfunctie, hier zijn al vele topics over.
Succes!

Heibel
17 maart 2010, 16:34
Hey,

Ik heb de Samson C03 en die is mij altijd prima bevallen. Zeker voor wat betreft thuisopnamen. Ik heb bij Thomann een zogenaamde micplug (http://www.thomann.de/nl/the_tbone_micplug_usb.htm) gekocht. Deze heeft fantoomvoeding en voldoet prima om thuis iets op te nemen met Cubase LE. Zeker voor een beperkt budget zijn de Samson en de micplug een aantrekkelijke combi. Succes..

Dribbel_
17 maart 2010, 16:43
Ik ben al een beetje aan het zoeken ondertussen, de Behringer B2pro komt ook naar boven nu hoor ik goeie dingen over.

Over dat USB, ik hoor daar weer goeie en slechte dingen over, je hebt ook de C01u van Samson die direct naar USB gaat maar is het niet dat de versterker ertussen ook weer behoorlijk belangrijk is juist en gaat dat hier dan niet fout, of valt dat mee ?

bert k
17 maart 2010, 16:51
Ik heb een B2pro van Behrelul, en die bevalt me al jaren prima. Laatst op de recording-meeting was men er best over te spreken.

Dribbel_
17 maart 2010, 17:07
Okee thnx, ik ga er eens wat reviews over lezen.
En qua versterker, zoiets volstaat dat een beetje dan?
http://www.feedback.nl/recording-randapparatuur/behringer/mic-100

dennis_rhcp
17 maart 2010, 17:40
Dat is alleen een microfoon voorversterker en geen interface,
Ik zou 2e hands gaan zoeken naar een audio technica 2020
en dan een losse interface zoeken

gr dennis

Dribbel_
17 maart 2010, 17:56
Zoals in de beginpost staat heb ik al een Interface, maar die is alleen een niet gevoede XLR dus ik heb in feite alleen dan nog die pre amp nodig

bert k
17 maart 2010, 18:04
Nee, je gebruikt de verkeerde term, je hebt geen versterker nodig, ook geen voorversterker, maar Fantoomvoeding. De pre amp zit al in je interface. Dus kijk eens naar zoiets als dit (http://www.thomann.de/nl/behringer_ps_400.htm), precies wat je hebben moet.

Dribbel_
17 maart 2010, 18:17
Oh okee, dan zat ik helemaal verkeerd te kijken :o
Bedankt daarvoor! :P

gitaarhaantje
17 maart 2010, 19:49
Ik heb 2X SE electronics 2000 en die bevallen ook erg goed! Heb ze op de gok besteld bij thomann en ze kosten 88 euri's per stuk.... Voor zang klinken ze echt heel warm en rond.. en voor akoestisch gitaar klinken ze ook erg lekker gedefinieerd... voor de rest heb ik nog niet veel instrumenten geprobeerd.. naja een buizenversterker op laag volume maar dat klinkt behoorlijk ruk... tot nu toe....

Dribbel_
17 maart 2010, 21:22
Okee bedankt ik ga er naar kijken, 1 vraagje nog, ik kan van iemadne een Behringer pre-amp kopen voor 25e goedkoper dus dan een fantoomvoeding.

Kan ik deze dan ook gewoon als voeding gebruiken en de mic dan alsnog gewoon in combinatie met m'n Toneport gebruiken?

Harald
17 maart 2010, 22:11
Ik heb een B2pro van Behrelul, en die bevalt me al jaren prima. Laatst op de recording-meeting was men er best over te spreken.

Was dat die mic die we op gitaar hebben vergeleken met een dure Neumann? Yes, dat was echt verbluffend close...

Han S
17 maart 2010, 22:54
Dat was met de gitaar ook behoorlijk close, maar ik heb wel eens een mooie viool opgenomen en toen won de Neumann het met stip van de andere microfoons waaronder de oude AKG C451's.

Ga maar eens een concertvleugel opnemen, dan komt het er pas echt op aan. Maar de Behringer viel mij ook 100% mee.

Nog niet zo lang gelden deden we een mic shoot in de Legacy studio, met een Flea U47, de hele dikke Sony buizen mic, een Neumann U67 en meer van die peperdure kanonnen. En Patrick, de baas van Legacy had er een Audio Technica van 600 euro tussen gezet welke zowel Patrick als ik beter vonden klinken dan bijvoorbeeld die dure Flea U47.

bert k
17 maart 2010, 22:58
Het is maar net welke klank je zoekt. En als je de luxe van een berg mics hebt, kom je ver. Ik heb bij Frits eens een altviool opgenomen. Zowel de Neumann U87 als de Behringer (en nog een paar) vielen door de mand, uiteindelijk werd het een Rode.

Han S
17 maart 2010, 23:04
Een viool is een behoorlijk moeilijk op te nemen gevalletje.

Dribbel_
17 maart 2010, 23:07
Zou iemand van jullie mij kunnen helpen met die post van mij hierboven ? :o

johantipker
17 maart 2010, 23:08
ik heb nu ruim 3 jaar geleden mede op advies van Han een Studio Projects B1 mic gekocht.

http://images1.thomann.de/pics/prod/180703.jpg


Een van mijn meest goeie investeringen, ik ben er nog steeds superblij mee...

...en zo klinkt ie! (http://www.neemnugitaarles.nl/e107_files/demo/Song for my Father.mp3)

bert k
17 maart 2010, 23:47
Zou iemand van jullie mij kunnen helpen met die post van mij hierboven ? :o

Tja, ik zou het niet doen. Die Behringer preamp is niet de allerbeste, en ruist een beetje. De preamp in je Toneport ruist ook een beetje, en dat telt bij elkaar op. Het is niet duur, maar je hebt al een preamp. Een tweede voegt helemaal niks toe.
Trouwens, het scheelt dus maar 3 euro, daar ga je toch niet moeilijk over doen?

Dribbel_
17 maart 2010, 23:51
Ik kan van iemand zo'n Behringer B2 overkopen voor 80e is dat een beetje een nette prijs? Inc koffer en shockmount.

En dan zou zo'n fantoomvoeding los van thomann gewoon volstaan? Dan zit ik ongeveer rond m'n budget van 100e.

En dan gaat er als ik het goed begrijp een xlr kabel van mic naar fantoomvoeding en dan van voeding naar toneport right ?

Han S
18 maart 2010, 00:13
Een nieuwe Studio Projects B1 kost ongeveer 120 euro en dat is een neutraal klinkende microfoon.

Harald
18 maart 2010, 07:36
Ik kan van iemand zo'n Behringer B2 overkopen voor 80e is dat een beetje een nette prijs? Inc koffer en shockmount.

En dan zou zo'n fantoomvoeding los van thomann gewoon volstaan? Dan zit ik ongeveer rond m'n budget van 100e.

En dan gaat er als ik het goed begrijp een xlr kabel van mic naar fantoomvoeding en dan van voeding naar toneport right ?


Van voeding naar toneport weet ik niet, maar vanaf de mic wel XLR iig. Weet je natuurlijk al, maar just in case, een microfoonstatief heb je natuurlijk ook nodig.

Arvoitus
18 maart 2010, 09:07
Van voeding naar toneport weet ik niet, maar vanaf de mic wel XLR iig. Weet je natuurlijk al, maar just in case, een microfoonstatief heb je natuurlijk ook nodig.
Die voeding is XLR in en XLR uit.

bert k
18 maart 2010, 10:30
Ja, dat klopt, het blijft gewoon XLR.
Han, die SP mic die jij noemt, is dat omni of alleen cardoid? De B2pro is allebei, en dan is 80 euro best een nette prijs.

Han S
18 maart 2010, 11:46
De SP B1 is alleen uni, de B3 is omni en uni en kost iets meer.