PDA

View Full Version : basamp problem?



Chris Wolstenholme
20 april 2003, 22:22
tja, ik heb een beetje een vaag probleempje:

als ik een beetje op volume speel, dus al rond de 4-5 begint er iets vervelend een soort zoemend buzz geluid te geven, volgens mij is de het de plug die ik in de versterker steek, en als k me voet op de amp zet is het er niet. Iemand suggestie om dit op te lossen? ben niet zo'n bekende met open maken van amp, maar als het enige devies alles aandraaien is moet dat lukken. Is het iets anders? probleempje met de kabel? het is geen oude, en de plug zit netjes strak gedraaid, dus die trilt niet omdat die te los zit.

alvast bedankt :smile:

Chris ( die al gek genoeg wordt dat al me prularia mee resoneert )

Bassie79
20 april 2003, 22:44
Misschien resoneert de behuizing van je amp te veel.

basswasp
21 april 2003, 09:44
Oplossing: schroefjes goed aandraaien.

Chris Wolstenholme
21 april 2003, 11:00
:grin:

okeej

kijken of dit helpt

Ruud
21 april 2003, 17:21
Als het losse schroefjes of een ander los onderdeel is zal dat waarschijnlijk alleen met een bepaalde noten mee gaan resoneren ( de zgn eigenfrequentie, en octaven hiervan),
de Ventilatoer (enige bewegende deel in je amp, als ik effe snel denk)..kan het natuurlijk ook wezen

en anders, dan zal het wel van electrische aard wezen..

Chris Wolstenholme
21 april 2003, 17:47
Tis weg :smile:

de schroeven waarmee de amp in de behuizing hangt stevig aangedraaid en nu is het weg :smile:

hebben ze btw ook de schroefjes waarmee je het element vastzet bij een doe het zelf zaak? of moet je daarvoor naar de dealer?

Bassie79
21 april 2003, 18:11
ik zei t toch :smile:

schroefjes weet ik niet moet je even naar de maat van de schroef kijken en met de schroef naar de dhz zaak gaan

dikkie dik
21 april 2003, 19:48
tis niet altijd verstandig om iets loei vast te draaien, ik denk zo, aan is aan, nog steeds rammel? rubberrrrrrrrrrrrr :grin:

Chris Wolstenholme
21 april 2003, 21:56
ah, de amp aan de combo kast mag wel vast, dat was alles, ik weet dat te vast ook niet goed is, kartsport ervaring :wink:

( te los ook nooit goed :grin: zie alleenreizende achterwielen )

basswasp
21 april 2003, 22:02
Haha... 'k stond trouwens ook een keer voor een stoplicht te wachten, toen kwam er zo'n half-vrachtwagen langs waarvan er in de bocht een wiel afvloog. Dat wiel stuiterde een paar keer op de stoep en rolde daarna de sloot in. De vrachtwagen reed gewoon door :grin:.

De Teng
1 mei 2003, 13:28
Je moet de binnenkant van het ding ook even na laten kijken dan. Ik heb zelf een Tube 50 van H&K waar ik af en toe mijn bas over heen haalde. Had ik niet moeten doen, van alles was van binnen los gerammeld. Ik had idd ook dat resonantie probleem met allerlei schroefjes toen. Dat komt niet voor niks plotseling aanzetten...