PDA

View Full Version : Rangemaster + TubeScreamer. Welke volgorde?



Nocki
17 maart 2010, 10:42
Hi,

Ik wil graag een Dallas Rangemaster en een TS808 in 1 behuizing gaan bouwen.
Welke volgorde zou het beste zijn?
De TS Zal echt als overdrive gebruikt gaan worden en niet als boost voor de amp.
De Rangemaster zal als volume boost gebruikt gaan worden.
Mijn eerste gedachte was dat de boost het beste na de TS zou kunnen maar misschien zijn er wel mensen met geweldige ervaringen die hun TS op zn lazer geven :) .
Kan iemand dat vertellen?

Groetjes

Nocki

Keevinkos
17 maart 2010, 13:51
Als je een volume boost wilt, moet je de boost na de overdrive zetten. Doe je dit andersom, dan krijg je meer gain en waarschijnlijk ook ruis.

Fuhgawz
17 maart 2010, 15:57
Als volumeboost zou ik hem na de overdrive zetten, hoewel ik denk dat voor dit doeleinde misschien geschiktere boosters bestaan. Ik heb trouwens een tip wat betreft die Rangemaster. In plaats van de vaste 4n7 input cap of een schakelaartje voor drie standen kun je beter een blend pot toevoegen, zoals de Red Rooster van D*A*M dat ook heeft.

Aansluiten kan zoals in dit schema van van de Easy Face van Joe Gagan: link (http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_ff5_sc_easy.pdf). De input gaat dan direct naar de 100k lineaire potmeter en als condensators (C1 en C7 in dit schema) gebruik je 4n7 en bijvoorbeeld 2.2uF (zoals DAM, maar misschien is 1uF al genoeg). De andere einden van de condensators komen samen en gaan verder naar de transistor. Deze drie componenten komen dus in plaats van een enkele condensator.

Succes!!

Pepe
17 maart 2010, 16:33
Treble boosters, of andere trasistorized pedals zien liever geen buffer voor zich, ze gaan er dun van klinken.

G.G.
18 maart 2010, 13:59
Waarom niet een schakelaartje plaatsen die de volgorde omwisselt? Heb ik met mijn OCD / SHO kloon gedaan en dat werkt perfect.

Mephistocles
18 maart 2010, 16:54
Goed idee van G.G.

Waarom bouw je zo vaak iets in één behuizing? Twee muf fuzz's okee, maar een rangemaster en ts? Het zal me benieuwen...

G.G.
18 maart 2010, 17:10
PLaatje had ik geloof ik eerder van Dirk_Hendrik gepikt, maar dit is de bedrading:

http://www.dirk-hendrik.com/temp/schakelen.gif

Wilco
18 maart 2010, 17:35
Zo'n schakeling is exact wat ik wil proberen met mijn komende Fuzz Face + Rangemaster project. Wordt dus een beetje de opstelling zoals Analogman hem in zijn Sunlion gebruikt, alleen kan die alleen boost ná de fuzz. Ik ben wel eens benieuwd hoe het met boost vóór de fuzz gaat. Flexibiliteit om de volgorde om te wisselen is ook wel prettig.