PDA

View Full Version : Hulp gevraagd



vicas
16 maart 2010, 23:30
Hoi!
Ik ben een complete leek op het gebied van gitaren en muziek. Ik luister graag muziek, voornamelijk metal, maar ik weet er geen barst van als ik eerlijk ben.
Mijn vriend daarentegen is fervent gitarist (elektrisch, akoestisch, bas, alles) en een enorme muziekliefhebber. Binnenkort is zijn verjaardag, en jullie voelen 'm al aankomen waarschijnlijk: ik ben op zoek naar een cadeau.

Ik heb al op verschillende sites gekeken, en ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat een gitaar ietwat boven mijn budget gaat, tenzij het bijvoorbeeld echt een opknappertje is, wat hij trouwens ook graag doet.

Ik ben dus niet per se op zoek naar een gitaar, maar iets wat daarmee samenhangt, of iets anders wat te maken heeft met (bij voorkeur) metal/ punk uit de jaren 80.

Nogal een brede focus dus, maar omdat ik inmiddels geen idee meer heb, en zelf te weinig van muziek en gitaren weet hoopte ik dat iemand me misschien een idee aan de hand zou kunnen doen?

hezz
16 maart 2010, 23:39
Misschien een nieuwe gitaarband ofzo, eentje die hij nog niet had. En ik bedoel daarmee een leren of stoffen ding he, niet een gezelschap muzikanten. Al is dat natuurlijk ook een leuk cadeau :D

Dit kwam ik laatst bijvoorbeeld tegen: Couch Straps (http://www.couchguitarstraps.com/bikini-pinup-girl-seatbelt-guitar-strap-p-25.html)
Hele leuke straps, kosten niet te veel, environment-friendly...

AgileGhost
17 maart 2010, 00:01
Een oude Boss Hypermetal (meestal wel voor ongeveer 30 euro te vinden op marktplaats)?

vicas
17 maart 2010, 09:44
Haha, ik geloof dat een band als in een groep muzikanten ook zeker in de smaak zou vallen, maar dat is misschien iets lastiger te organiseren ;)
Maar een gitaarband is inderdaad best een idee....

Na enig onderzoek ben ik tot de (juiste?) conclusie gekomen dat een Boss Hypermetal een effectpedaal is? Ik weet in ieder geval dat hij die een aantal heeft, maar ik heb dan weer geen idee hoe wat of waar, dus dat is dan mss wel een gok, maar in ieder geval bedankt voor het idee!