PDA

View Full Version : twee versterkers tegelijk



martino3
16 maart 2010, 22:48
hallo,

weet iemand wat ik kan doen tegen het gebrom als je (via een amp switch) twee amps tegelijk gebruikt?

AART
17 maart 2010, 00:15
Dan moet je een splitter gebruiken waarvan bij 1 uitgang de ground geisoleerd is dmv een transformator.

Lehle, Radial, Voodoo Labs en nog wat andere bedrijven maken zulke switchers.

martino3
17 maart 2010, 07:18
ik heb juist een switch laten maken waar dat niet het geval is.
zijn er nog andere mogelijkheden om dit te verhelpen?

Il_Falco
17 maart 2010, 08:09
een andere mogelijkheid is om een stereo in pedaal na je switch te hangen. Ik gebruik hiervoor de hardwire Delay/looper (DL-8). het signaal naar mijn switch, dan 1 uitgang naar de 1ste ingang van de dl-8 en de 2de uitgang naar de 2de ingang van de dl-8. en dan de twee uitgangen elk naar een versterker. Het weinige van brom en ruis die ik had met de switcher ben ik zo kwijtgeraakt. :)

martino3
17 maart 2010, 11:32
goeie tip! ik probeer dit even!
bedankt!

MarkS
17 maart 2010, 12:58
Ik heb gewoon 1 versterker ongeaard aangesloten omdat ik anders een aardlus en flinke brom kreeg. (aarde loopt nu dus via de ground van de gitaarkabel ipv 2x aarde)

pimmetje
17 maart 2010, 13:05
Dat laatste heb ik ook een tijdje gedaan. In één amp een aarde-knopje gemaakt.

GretschGuy
18 maart 2010, 11:15
De aarde opheffen van één van de gebruikte versterkers werkt inderdaad prima. In de EU is dit echter verboden. Geen idee of iemand dat ook controleert.

nico verduin
18 maart 2010, 15:32
ihkv veiligheid...... niet de meest verstandige keuze.... Zou eerder voor een galvanische scheiding op de inputs gaan (impedantie trafo'tje)

HaroldA
18 maart 2010, 15:50
ik heb juist een switch laten maken waar dat niet het geval is.

Heb je garantie? -> terug gaan/sturen.

Wilco
18 maart 2010, 17:42
Lehle P-Split of Little Dual kunnen dat volgens mij wel. (AART noemde ook nog andere merken switchers, maar daar weet ik minder vanaf)

http://www.lehle.com/frameset.php?country=nl&lang=en

JaapB
31 maart 2010, 16:45
Heb je garantie? -> terug gaan/sturen.
Inderdaad, de bedoeling van zo'n switch is immers dat het bromvrij is te gebruiken?


De aarde opheffen van één van de gebruikte versterkers werkt inderdaad prima. In de EU is dit echter verboden. Geen idee of iemand dat ook controleert.

ihkv veiligheid...... niet de meest verstandige keuze.... Zou eerder voor een galvanische scheiding op de inputs gaan (impedantie trafo'tje)

Een ingangstrafo met twee secundaire wikkelingen zou de oplossing zijn. 1:1+1 zeg maar. Wat is de impedantie van een gitaarelement?

jacky
31 maart 2010, 23:13
Lehle Psplit is het kastje voor deze problemen

MarkV
1 april 2010, 08:09
Deze kan het ook, mocht je een ander pedaal willen: http://www.tonebone.com/re-bigshot-aby.htm

johantipker
2 april 2010, 22:15
je kunt ook een DI gebruiken.

Gitaar in DI doorlussen naar 1 versterker jack jack en dan via de XLR output via een verloopkabeltje (XLR monojack) naar de andere versterker.

disclaimer:
De impedantie aanpassing van een DI klopt alleen niet helemaal met die van een elektrische gitaar...