PDA

View Full Version : Vraag Traag forum? Iemand?



Chocola
16 maart 2010, 23:28
Meerdere mensen last van sinds paar dagen/week? Alles werkt hier prima behalve dit forum, is niet vooruit te slepen :(.

beruk
16 maart 2010, 23:29
Viel mij ook al op, ja

Jan Buurman
16 maart 2010, 23:34
Ik twijfel altijd eerst aan mijn labtopje... maar inderdaad is GN erg traag...

JeroenSchaaf
16 maart 2010, 23:37
Jup, hier ook traaaaag.

Chocola
16 maart 2010, 23:42
Zelfs witte schermen e.d. tussendoor bij mij, moet ik refreshen enzo :(. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben :). Het maakt het een stuk minder erg als anderen het ook hebben, zo sadistisch ben ik dan wel weer :D.

Mitch
16 maart 2010, 23:56
Bij vlagen ja. De performance is duidelijk weer gedaald. Gek genoeg is het overdag steeds slechter dan 's avonds.

Chocola
17 maart 2010, 00:03
Bij vlagen ja. De performance is duidelijk weer gedaald. Gek genoeg is het overdag steeds slechter dan 's avonds.

Jep, als je van 2 tot 8 uur bezig bent gaat alles lekker soepel, maar overdag = hel. Helemaal als het weer zo een piekmoment is, dat iedereen "even het forum gaat bekijken", dagelijkse routines enzo :D.

Je zegt "weer gedaald", wat was het de vorige keer?

Mitch
17 maart 2010, 00:07
Weet ik dat. Het forum is sloom overdag, dat bedoel ik. Ik kan niet zó ver achter de schermen kijken.

chantilly
17 maart 2010, 00:30
Ik denk dat iedereen er wel last van heeft.

het is wel echt vervelend als de site zo TERGEND langzaam foto's laad bij een prachtig nieuwe HNGD :mad:

;)

Henri H
18 maart 2010, 13:17
Ik heb het idee dat de topics, waarin foto's geladen worden, trager openen dan andere topics, alsof de foto's eerst gedownload moeten worden voordat de tekst weergegeven kan worden.
Maar dit is niet altijd het geval, soms opent een dergelijk topic wel snel, maar duurt het eeuwen voor de foto's geladen zijn.
Dat laatste ligt dan waarschijnlijk vaak aan Imageshack of Photobucket, alhoewel Photobucket een stuk sneller is.

Gitaarnet is sinds de vorige aanpassing/crash/update wel stabieler geworden heb ik het idee, ook wel wat sneller, maar blijft toch behoorlijk traag.

Chocola
18 maart 2010, 22:49
Ik heb het idee dat de topics, waarin foto's geladen worden, trager openen dan andere topics, alsof de foto's eerst gedownload moeten worden voordat de tekst weergegeven kan worden.
Maar dit is niet altijd het geval, soms opent een dergelijk topic wel snel, maar duurt het eeuwen voor de foto's geladen zijn.
Dat laatste ligt dan waarschijnlijk vaak aan Imageshack of Photobucket, alhoewel Photobucket een stuk sneller is.

Gitaarnet is sinds de vorige aanpassing/crash/update wel stabieler geworden heb ik het idee, ook wel wat sneller, maar blijft toch behoorlijk traag.

Het spreekt toch voor zich dat een server langer moet laden met embedded content? Dit brengt altijd wat delay/latency met zich mee. Als een server wat trager gaat, of erg veel belasting krijgt te verduren merk je het alleen opeens heel erg omdat het dan pas de bottleneck vormt.

Mitch
19 maart 2010, 01:34
Jij houdt niet zo van Nederlandse vaktaal? :D

Pepe
19 maart 2010, 01:42
Je moet het positief zien.
Als ik overdag een bericht post kan ik ondertussen even de vaat wegwerken, een halfje bruin bij de bakker halen, de kat eten geven en dan net op tijd terug zijn om het bericht geplaatst te zien worden.

Ik heb laatst zelfs de ramen kunnen boenen, daar heb ik anders nooit de tijd voor! http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Henri H
19 maart 2010, 10:56
Het lijkt wel alsof het forum vandaag een stuk sneller is dan normaal. Toeval?
Of is er een aanpassing geweest?

Pepe
19 maart 2010, 11:37
De Wii van de server af gehaald?

Henri H
19 maart 2010, 12:20
Over bandbreedte-suckers gesproken. :D

rudolf
19 maart 2010, 12:49
Ik zit 75% van de tijd dat ik hier ben op mobiel internet en dat gaat gewoon prima. Snap niet dat mensen zeggen dat deze site traag is.:ok:

Chocola
19 maart 2010, 13:41
Ik zit 75% van de tijd dat ik hier ben op mobiel internet en dat gaat gewoon prima. Snap niet dat mensen zeggen dat deze site traag is.:ok:

Er is maar één ding nóg trager, namelijk mobiel internet :D.

Chocola
19 maart 2010, 13:42
Het lijkt wel alsof het forum vandaag een stuk sneller is dan normaal. Toeval?
Of is er een aanpassing geweest?

Hij is vandaag inderdaad een stuk rapper, zou de GN-admin ontwaakt zijn uit zijn dood? :D.

Henri H
19 maart 2010, 15:55
Winterslaap misschien ... ;)

Don Capo
19 maart 2010, 16:08
Goed, genoeg slap geouwehoerd. Het wordt zo langzamerhand een chattopic en daar zit niemand op te wachten. De eventuele problemen met de snelheid van het forum zijn bekend en gecommuniceerd. Dit topic gaat op slot. Vragen/opmerking --> PM