PDA

View Full Version : Geluid zeer snel weg bij Zoom G9.2tt



Gilliam
16 maart 2010, 21:18
Hey!

Ik heb een serieus probleem met mijn effectenpedaal. Ik heb het al vanaf het begin en snap er niks van.
Overal lees ik goede commentaar over de zoom, alles is er goed aan, je moet al serieus zoeken vooraleer je ergens een slechte review vindt.
Nu, ik vind het ook een goed pedaaltje, de klank, geweldig, super zuivere cleane klanken, toffe rock-distortions enz..

Maar, al sinds het begin vind ik dat er iets niet klopt. Als je gewoon een rifje zoals dit
-8-5---5-8-5-8-5---5-8-5-8-5---5----
-----8------------8-----------8------
speelt klinkt het geluid super afgekapt, in de zin van dat je elke noot maar heel kort hoort op een vervelende manier.
Het ligt niet aan de noisegate want ik heb ook al zonder geprobeerd, evenals de compressor. Ik dacht dat het mss een slechte combinatie was met mijn Fender Frontman maar heb gemerkt dat het bij distortionklanken door een mengpaneel en zangboxen (die precies laten horen wat eruit komt) nog vele erger is..

Pleeaase help, ik ben ten einde raad..

ibanez260
16 maart 2010, 22:21
volges mij zitk bij u int school :)

jammer genoeg, heb ik geen idee hoe zoiets komt...

Gilliam
16 maart 2010, 22:23
volges mij zitk bij u int school

jammer genoeg, heb ik geen idee hoe zoiets komt...

serieus? : D Pius X?

hm spijtig

paulusdeBKB
17 maart 2010, 09:01
Het komt zeer waarschijnlijk doordat je 'ZNR' (Zoom Noise Reduction) te hoog staat ingesteld. Druk op de knop ZNR en verlaag de waarde net zo lang totdat je Zoom begint te storen en knetteren als je niet speelt. Zet hem dan weer 1 hoger et voila, nu staat hij goed ingesteld.

Edit: oeps, had niet gelezen dat je de noise reduction al had uitgesloten als oorzaak. In dat geval lijkt hij me kapot.

Swan
17 maart 2010, 11:13
kan je de inputgain op dat ding instellen?

ibanez260
20 maart 2010, 10:38
serieus? : D Pius X?

hm spijtig

jaja :) ik wist niet dak hier iemand van school zou tegenkome :)

harrie-beton
20 maart 2010, 11:18
geweldige bijdrage ibanez260 daar hebben we wat aan.

on topic dan maar:
je zegt dat je de noise gate al uit hebt gezet, jammer want dat was het eerste waar ik aan dacht. Heb je meerdere gitaren? Probeer even met een andere gitaar en sluit een koptelefoon op de zoom2. Je sluit dan eventuele problemen uit met de apparaten daarna.

gr harrie b

tommus42
20 maart 2010, 11:21
ja, de ingangsgain zat ik ook aan te denken. M'n G-sharp wordt ook met een te laag signaal gevoed meestal (heb geen mastervolume achter de G-sharp), klinkt ie nog steeds wel goed mee, kan alleen de tremolo niet gebruiken. Maar wat wou ik ook alweer zeggen, ik kan me voorstellen dat zo'n digitaal apparaat niet goed functioneert bij een te laag ingangsnivo, misschien moet je de noisegate uitzetten idd, of iets dergelijks