PDA

View Full Version : Gibson les paul Junior faded



rupke
16 maart 2010, 19:43
Coollllllllllllllllllllllllllllllllllllll

Ik heb net staan te rocken met mijn vanmiddag aangeschafte gibson les paul junior sunburst faded. De gitaar is lekker simpel. q p90 element, voume en tone en gaan met die banaan. En dat doet ie ook. heerlijke sustain en lekker gedefinieerd in overdrive sounds.

me is happy :-)

Greetz Rupke

Sinner1980
16 maart 2010, 19:45
Gij zult geen nieuwe gitaren posten zonder foto's...

Het 11e gebod...toch?

vulvasonic
16 maart 2010, 19:48
Aan de schandpaal met die knaap!!! :angry:

Thunders1988
16 maart 2010, 23:34
meer dan 400 posts en dan nog niet weten dat topics als deze als een café zonder bier zijn???
:dontgeti: :(

HaroldA
16 maart 2010, 23:53
Nice! Na de SG hype nu ook een junior hype?

Dan zit ik goed iig! :sssh:

RS-Rik
17 maart 2010, 00:12
Ja dit kan dus niet, ik zeg permban

oigun
17 maart 2010, 00:24
Dan maar even de mijne (voorlopig tenminste)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IWAPTZKI.jpg

ellisvertellis
17 maart 2010, 00:44
Nice! Na de SG hype nu ook een junior hype?

Die hype zie ik volledig zitten! Heb er nog nooit 1 van dichtbij gezien, maar ze spreken mij enorm aan. Laat maar komen dus!

Exi
17 maart 2010, 11:40
Nice! Na de SG hype nu ook een junior hype?
Ik ben vóór! SG's zie ik niet zo zitten maar van een LP Junior kan ik wel slapeloze nachten krijgen.

Rupke, ik wacht met smart op de foto's!

vulvasonic
17 maart 2010, 12:52
Iedere relatief goedkope no-nonsense gitaar van een gerenommeerd merk wordt vanzelf een hype, dus ook de Junior (LP, SG, DC). :D

Nicks
17 maart 2010, 13:11
Vraag me toch wel eens af waarom je over het algemeen P-90's zo weinig in het wild tegen komt. De meeste gitaristen zijn er helemaal gek van, een single coil die ook mooi kan brullen zonder daar al te veel moeten inleveren op de heldere sound.

HaroldA
17 maart 2010, 13:13
Vraag me toch wel eens af waarom je over het algemeen P-90's zo weinig in het wild tegen komt. De meeste gitaristen zijn er helemaal gek van, een single coil die ook mooi kan brullen zonder daar al te veel moeten inleveren op de heldere sound.

De standaard P90 die in mijn '06 SG Jr zit vind ik anders niet zo spectaculair. Onhandelbaar hoge output (14k) en heel erg veel bijgeluiden.

Ik ga wel een mildere output P90 proberen want ik vermoed dat het P90 geluid wel gaaf kan zijn, maar dan wel met je juiste P90.

Nicks
17 maart 2010, 13:19
De standaard P90 die in mijn '06 SG Jr zit vind ik anders niet zo spectaculair. Onhandelbaar hoge output (14k) en heel erg veel bijgeluiden.

Ik ga wel een mildere output P90 proberen want ik vermoed dat het P90 geluid wel gaaf kan zijn, maar dan wel met je juiste P90.

ik heb zelf 8,5k, ook wel een stevige output voor een single coil denk ik maar ik ben echt heel erg tevreden met het geluid. setje toneriders, kan ik je echt aanraden.

Mitch
17 maart 2010, 13:23
Back on topic, voordat we teveel afdwalen van een positief topic: cool, een Junior! Ik moet toegeven dat ik er zelf momenteel ook vreselijk op loop te GASsen.

DaveItUp
17 maart 2010, 13:46
Inderdaad zeg +1.

Verder zijn p90's m'n favoriete pu. Omdat ze lekker rauw/smerig klinken zonder in te boeten aan helderheid en definitie. Bijgeluiden nooit echt last van. Gewoon een p90 kopen met een wat lagere output.

HaroldA
17 maart 2010, 13:46
Dit is wat Tim van BKP over de 14k zei:

DC14K is hot for a P90 - most probably overwound with 43 gauge.

Ukeloeder
17 maart 2010, 13:50
Ik krijg het ook helemaal warm van Jrs, heb er zelf een van Tokai omdat eigenlijk niemand een fatsoenlijke linkshandige bouwt.
Gisteren bij Oigun die van hem effe gevoeld. Jammer dat dat ook al geen LH is anders had ie een tehuis gehad. Ben benieuwd wie hij daarmee blij gaat maken.

Ukeloeder
18 maart 2010, 09:53
Komen er ook nog foto's van TS' gitaar? Ben benieuwd.

rupke
18 maart 2010, 11:45
Jazekerst heb ik een foto hier istie.

http://picasaweb.google.com/robtabbers/GibsonJunior#5449919553632107506

Greetz Rupke

Chocola
18 maart 2010, 12:02
Jazekerst heb ik een foto hier istie.

http://picasaweb.google.com/robtabbers/GibsonJunior#5449919553632107506

Greetz Rupke

En nu een foto van jezelf en niet van Gibson.com :soinnocent:

Don Olivier
18 maart 2010, 12:57
Een junior faded?

Wat is het verschil dan met een gewone junior?

HaroldA
18 maart 2010, 13:00
Een junior faded?

Wat is het verschil dan met een gewone junior?

Ehm, de faded finish?

rupke
18 maart 2010, 14:54
De foto is inderdaad niet van mezelf maar van internet. ik dacht ik zet deze er vast op dan is de eerste honger de kop ingedrukt ;-)

Ik zla zelf ook nog wat foto's maken.

Gisteren in de repetitie de gitaar lekker op volume uitgeprobeerd en dat ding rockt man. mooi warm klein en echt lekkere distortion, vette crunch met turbo. Ik zoek geen metal sound dus perfect voor mij.

Laturs Rupke

Rembull1980
18 maart 2010, 15:37
Geen metal sound? Ik vind de Junior wel lekker zware metal kunnen produceren. althans via films op internet. Volgens mij is de P90 best veelzijdig voor bijvoorbeeld AC/DC of Metallica. Wat is je ervaring hiermee?

dutch.idiot
18 maart 2010, 16:35
Di juniors zijn echt geweldig: gewoon een rauwe sound en geen gezeik eromheen. Verder vind ik de faded versies misschien wel de mooiste. Nice Job!

Ik zou willen dat ik hem kon kopen, maar eerst is er een Tele aan de beurt (voor een LP zal ik terug moeten vallen op m'n lp studio - ook faded)

Ezyduck
18 maart 2010, 20:30
Retegeile plank. Ik ben verzot op mijn Gibson Spirit met 1 humbucker ("Tim Shaw"), deze zou er mooi bijpassen.... Een pickup is ook meer dan zat ;)

Don Olivier
18 maart 2010, 22:25
Waar zijn deze in NL te krijgen? Dus de faded versie?

rupke
19 maart 2010, 07:52
Vanavond gaat deze jongen foto's maken van de junior. Adresjes die ik zo weet waar ze te krijgen zijn, zijn Maxguitar en Guitarking, maar er zullen best nog meer adresjes zijn.

Latursssssss

Rupke

Luke-wannabe
19 maart 2010, 08:47
Zeg hem gisteren ook in Feedback Roffa. Leuke gitaar! Congrats!

rupke
19 maart 2010, 19:18
Hoi allemaal. Ik heb wat kiekjes genomen. Net nog even op gespeeld. Ik vind de hals echt super van de gitaar door de faded afwerking. Speelt echt heerlijk.

http://picasaweb.google.nl/robtabbers/GibsonJunior#

LAturssssssssss Rupke

Don Olivier
19 maart 2010, 19:30
Mooie gitaar! Echter zien alle juniors er niet zo ongeveer uit?

Haal het 'faded' gebeuren er niet echt uit al sik vergelijk met en gewone junior...!?

Jeroen1975
20 maart 2010, 00:36
Is deze ook te krijgen met 2 P90's?
:strat:

Chocola
20 maart 2010, 00:52
Is deze ook te krijgen met 2 P90's?
:strat:

Is erg gemakkelijk zelf te maken :D. Zolang je maar een goede bovenfrees of iets in die richting hebt :D.

Ik heb ze wel eens gezien, met 2 P90's, maar eigenlijk maar echt heel erg zelden. Ik denk dat je dan beter voor een ander model kan gaan als je 2 P90's wil, die zijn er best veel :).

Bolder
20 maart 2010, 09:29
Oeh hmmm wat een lekker ding!

heavy-metal-thunder
20 maart 2010, 10:39
omdat het hier toch over een faded gaat, wat is eigenlijk het verschil tussen een Les Paul Standard en een Les Paul Faded? buiten de finish?

dutch.idiot
20 maart 2010, 11:42
omdat het hier toch over een faded gaat, wat is eigenlijk het verschil tussen een Les Paul Standard en een Les Paul Faded? buiten de finish?

De les Paul standard is een ander model (zoals de de lp junior, lp studio of lp custom enz), faded (vervaagd) slaat eigenlijk alleen op de lak, die eigenlijk minder blinkt en geen extra gladde laag geeft. De faded lp studio's en faded lp juniors zijn over het algemeen volgens mij ook goedkoper dan dezelfde modellen met "gewone" lak.

heavy-metal-thunder
20 maart 2010, 13:04
De les Paul standard is een ander model (zoals de de lp junior, lp studio of lp custom enz), faded (vervaagd) slaat eigenlijk alleen op de lak, die eigenlijk minder blinkt en geen extra gladde laag geeft. De faded lp studio's en faded lp juniors zijn over het algemeen volgens mij ook goedkoper dan dezelfde modellen met "gewone" lak.

ik bedoel verschil tss Les Paul Standard en Les Paul Standard Faded.

dutch.idiot
20 maart 2010, 14:25
ik bedoel verschil tss Les Paul Standard en Les Paul Standard Faded.

Ja, dat probeerde ik dus al uit te leggen.
Faded is inderdaad alleen de finish (lak), verder is er ook een prijsverschil: de modellen met een faded lak zijn meestal goedkoper (maar daardoor zeker niet minder goed/mooi).
Het model Les Paul Standard heeft geen versies met faded lak. Volgen mij is die afwerking alleen beschikbaar bij de lp junior, lp studio en sg special (allemaal Gibson). De lp standard heeft een maple top (dat hebben de faded versies van de junior, studio en sg special niet), en een "gladdere" lak, waardoor de natuurlijke oneffenheden in het hout niet voelbaar zijn (bij faded lak is dat wel voelbaar).
Ik hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is.

HUESSEN
20 maart 2010, 14:28
Volgen mij is die afwerking alleen beschikbaar bij de lp junior, lp studio en sg special (allemaal Gibson).

En niet te vergeten de Flying V.De Explorer is er ook in uitgebracht in een eenmalige uitgave:zz:

FruscianteFan
20 maart 2010, 14:29
Op de vraag waarom je P90's zo weinig in het wild ziet: ten eerste zijn er meer gitaren met humbuckers of sc's, de P90 is toch een beetje dat gekke geluid naast de 'standaard'-gitaargeluiden. Bovendien, mijn P90 gaat loeihard (met volume op half komt het in de richting van mijn andere gitaren), en bromt als een gek.

mikeyaxeman
20 maart 2010, 15:40
Hoi allemaal. Ik heb wat kiekjes genomen. Net nog even op gespeeld. Ik vind de hals echt super van de gitaar door de faded afwerking. Speelt echt heerlijk.

http://picasaweb.google.nl/robtabbers/GibsonJunior#

LAturssssssssss Rupke

Heerlijk zo'n no-nonsense rockbeest met 1 Pu! :rockon:
Die dingen kunnen oh zo lekker vet klinken:

http://www.youtube.com/watch?v=X24rTfHg8VU

http://www.youtube.com/watch?v=GtZNWhv3VvM&feature=related

DaveItUp
20 maart 2010, 17:04
Op de vraag waarom je P90's zo weinig in het wild ziet: ten eerste zijn er meer gitaren met humbuckers of sc's, de P90 is toch een beetje dat gekke geluid naast de 'standaard'-gitaargeluiden. Bovendien, mijn P90 gaat loeihard (met volume op half komt het in de richting van mijn andere gitaren), en bromt als een gek.

Je ziet ze weinig omdat de meeste mensen jankballen zijn die in de stress schieten van een klein beetje bijgeluiden.

heavy-metal-thunder
20 maart 2010, 18:54
Ja, dat probeerde ik dus al uit te leggen.
Faded is inderdaad alleen de finish (lak), verder is er ook een prijsverschil: de modellen met een faded lak zijn meestal goedkoper (maar daardoor zeker niet minder goed/mooi).
Het model Les Paul Standard heeft geen versies met faded lak. Volgen mij is die afwerking alleen beschikbaar bij de lp junior, lp studio en sg special (allemaal Gibson). De lp standard heeft een maple top (dat hebben de faded versies van de junior, studio en sg special niet), en een "gladdere" lak, waardoor de natuurlijke oneffenheden in het hout niet voelbaar zijn (bij faded lak is dat wel voelbaar).
Ik hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is.

de LP Standard Faded heeft bestaan hoor.

Chocola
20 maart 2010, 19:07
de LP Standard Faded heeft bestaan hoor.

Zeker weten ja :).

heavy-metal-thunder
20 maart 2010, 19:12
Zeker weten ja :).

en hoe verhouden die zich t.o.v. de Standard (van voor 2008)? Mijn gitaarmaat heeft zijn oog op een LP Standard Faded laten vallen, maar de vraagprijs is +1100 en ik meen dat ze destijds (2006-2007) Bij Musicstore een 1700 kostten en bij www.rockpalace.com staan ze nu aan 1300 nieuw.

hardus
22 maart 2010, 13:30
Is deze ook te krijgen met 2 P90's?
:strat:

Met 2x P90 heet ie 'Special', geen 'Junior'.
Ik weet niet of die tegenwoordig nog te koop is.

dutch.idiot
22 maart 2010, 17:03
Met 2x P90 heet ie 'Special', geen 'Junior'.
Ik weet niet of die tegenwoordig nog te koop is.

Ze worden zeker nog gemaakt en nog wel in verschillende uitvoeringen:

Les Paul Jr Special Japan Exclusive (helaas weer eens voor alleen Japan:():
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Jr-Special-Japan-Exclusive.aspx

Robot (tja...) Les Paul Jr. Special:
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Robot-Les-Paul-Jr-Special.aspx

1960 Les Paul Special Single Cut VOS (prijzig)
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-Custom/1960-Les-Paul-Special-Single-VOS.aspx

1960 Les Paul Special Double Cut VOS (net zo prijzig als z'n single cutaway broer):
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-Custom/1960-Les-Paul-Special-Double-VOS.aspx

Exi
22 maart 2010, 17:09
Jeetje, zoveel geld voor zo'n eenvoudige gitaar:(

FruscianteFan
22 maart 2010, 17:22
Je ziet ze weinig omdat de meeste mensen jankballen zijn die in de stress schieten van een klein beetje bijgeluiden.
Als je het zo formuleert, zou ik me haast afvragen of je ervaring hebt met optredens (met licht en al) met P90's. Mijn bandleden klagen harder over die brom dan ik, al heeft niemand er last van tijdens het spelen zelf.

Wel merk ik zelf dat ik toch het geluid van de P90 niet zo lekker vind als dat van mijn andere gitaren...

dutch.idiot
22 maart 2010, 17:28
Jeetje, zoveel geld voor zo'n eenvoudige gitaar:(

Het kan nog wel eens meevallen hoor: op de Gibson-site staan alleen de dollarprijzen (en die dollar is in vergelijking met de euro vrij weinig waard - hoewel de laatste tijd weer meer dankzij Griekenland:(). Het blijven ook adviesprijzen, bij veel winkels wijken ze daar nog wel eens van af, goedkoper dus (met of zonder aanbieding).

Mitch
22 maart 2010, 17:30
:D
Ik geloof dat het wel los loopt met gebrek aan podiumervaring bij Dave. Je hebt een punt hoor, je kan een keer pech hebben met slechte stroomvoorziening en daardoor veel brom hebben. Ik zou persoonlijk altijd een gitaar met humbuckers meenemen naar een gig. Nou heb ik die sowieso wel bij me, maar ook vanuit het oogpunt van 'veilig' bromvrij kunnen spelen. Onze oefenruimte heeft twee joekels van transformators hangen voor de halogeenverlichting. Perfecte testcase voor de bromgevoeligheid van een gitaar, ghehehe.

Desalniettemin GAS ik verschrikkelijk op een Junior. En ik heb net mijn Tele verkocht, dus dat gaat niet lang meer duren denk ik zo :)

rupke
22 maart 2010, 19:49
Hoi Mitch,

Of de junior met de P90 gaat brommen op het podium zal ik nog moeten gaan ervaren. Wel typisch dat je net je tele verkocht hebt en nu GAS hebt op een Junior. Ik heb deze juist gekocht omdat ik net wat meer ballen en body wilde hebben dan de tele en minder dan een Les Paul, omdat ik die al heb en de andere gitarist speelt op een Les Paul. Net een mooie instelling gemaakt met een soldano pre amp sim. op mijn boss GT10. De junior buldert als een bezetene.

Greetz Rupke

FruscianteFan
22 maart 2010, 20:28
:D
Ik geloof dat het wel los loopt met gebrek aan podiumervaring bij Dave. Je hebt een punt hoor, je kan een keer pech hebben met slechte stroomvoorziening en daardoor veel brom hebben. Ik zou persoonlijk altijd een gitaar met humbuckers meenemen naar een gig. Nou heb ik die sowieso wel bij me, maar ook vanuit het oogpunt van 'veilig' bromvrij kunnen spelen. Onze oefenruimte heeft twee joekels van transformators hangen voor de halogeenverlichting. Perfecte testcase voor de bromgevoeligheid van een gitaar, ghehehe.

Desalniettemin GAS ik verschrikkelijk op een Junior. En ik heb net mijn Tele verkocht, dus dat gaat niet lang meer duren denk ik zo :)
Achja, de keren dat ik op het podium heb gestaan, heb ik wel duidelijk gemerkt dat mijn P90-Jackson en mijn Jaguar trouwens ook een stuk meer ruis en/of brom geven.

Aan de andere kant, zolang ik maar speel is er niks aan de hand. En anders trap ik lekker het stemapparaat in, ook niks aan de hand (al geeft die Korg DT-10 natuurlijk weer zijn eigen brom :D).

Mitch
22 maart 2010, 20:30
@rupke: Ghehe, twee zielen één gedachte :D
Het heeft voor mij ook met radius, frets etc. te maken, de algehele bespeelbaarheid dus. GIbson halzen liggen mij gewoon veel meer.

rupke
23 maart 2010, 08:00
Preciesssssssssssss, dat is wat ik ook had. Ik pakte die Junior in mijn handen en het was gelijk raak. Ik ben ook een echte les paul hals fan. Alhowel de Blade tele ook erg lekker speelt, maar toch met ene andere feel. Gisteren een mesa vintage preset gemaakt op mijn boss GT10. Wowwwwwwwwww wat een dig vol geluid met ballen en definitie. Niet te veel gain gebruikt zodat het geluid niet dichtgesmeerd wordt. ik zal eens kijken of ik er een opname mee kan maken in de repetitieruimte vna de week.

Laturssssssssssss

PS ik heb nog nooit een geluidsfragment laten horen op dit forum. Kan iemand vertellen hoe ik dat kan doen. De foto;s zet ik nu op picasa. Is er ook een soortgelijk iets voor mp'3tjes.

Rupke

Mitch
23 maart 2010, 08:31
Effe registreren op Soundclick.

rupke
23 maart 2010, 09:14
Thanks, ga ik doen

Rupke

DaveItUp
23 maart 2010, 14:02
Als je het zo formuleert, zou ik me haast afvragen of je ervaring hebt met optredens (met licht en al) met P90's. Mijn bandleden klagen harder over die brom dan ik, al heeft niemand er last van tijdens het spelen zelf.

Wel merk ik zelf dat ik toch het geluid van de P90 niet zo lekker vind als dat van mijn andere gitaren...

Genoeg. Ik hoor weleens wat tussen de nummers door, verschilt per zaal/podium etc. maar niets echt storends en al zeker niets waar het publiek wat van mee krijgt. En al krijgen ze het wel mee denk ik niet dat ze er erg mee zitten. Verder idd muten met 't stempedaal.

rupke
23 maart 2010, 16:56
Hoi

Ik heb even snel twee opnames gemaakt van mijn Juniormet twee instellingen. 1 mesa en 1 t amp (volgnes de GT-10 dan he ;-)). Ik ben benieuwd wat jullie van de sound vinden en welke van de twee je het mooist (minst slecht kan ook natuurlijk) vindt klinken.

mesa style.MP3 :
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=mesa_style.MP3
of
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=536906

t amp style.MP3 :
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=t_amp_style.MP3
of
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=536907

Greetz Rupke (ik hoop dat het werkt

Mitch
23 maart 2010, 19:42
Ah, de vertrouwde Boss GT sound :D
Tof dat je de moeite hebt genomen om clips op te nemen rupke! Van de linkjes werken de onderste twee wel, de andere niet. Ze zijn wel redelijk omslachtig met wachttijden, goed opletten waar je op klikt (niet op de advertenties etc) dus ik zou je soundclick nog eens van harte willen aanraden.
Het tweede clipje klinkt lekkerder dan de eerste, die is een beetje buzzy.

Ik ga morgenmiddag naar Feedback voor de Junior, ik heb er al over gebeld. :supercool:

Realeigo
23 maart 2010, 19:46
Ah, de vertrouwde Boss GT sound :D
Tof dat je de moeite hebt genomen om clips op te nemen rupke! Van de linkjes werken de onderste twee wel, de andere niet. Ze zijn wel redelijk omslachtig met wachttijden, goed opletten waar je op klikt (niet op de advertenties etc) dus ik zou je soundclick nog eens van harte willen aanraden.
Het tweede clipje klinkt lekkerder dan de eerste, die is een beetje buzzy.

Ik ga morgenmiddag naar Feedback voor de Junior, ik heb er al over gebeld. :supercool:

Soundclick mag maar max 128kbps bitrate, oftewel er blijft niet veel van je soundclip over.

CHaReL__tm__
2 april 2010, 17:56
euuhhmm...de lp junior is toch niet kleiner ofzo dan een normale gitaar?alvast bedankt.:punk:[/SIZE][/SIZE]
De les Paul standard is een ander model (zoals de de lp junior, lp studio of lp custom enz), faded (vervaagd) slaat eigenlijk alleen op de lak, die eigenlijk minder blinkt en geen extra gladde laag geeft. De faded lp studio's en faded lp juniors zijn over het algemeen volgens mij ook goedkoper dan dezelfde modellen met "gewone" lak.

rijsberman
2 april 2010, 18:16
de junior heeft geen top, geen carve en maar 1 element, als ik het wel heb, verder niet kleiner ofzo.

maar ik kan t mis hebben.

CHaReL__tm__
2 april 2010, 20:20
euhhm weet jij mss wat het verschil is tussen een les paul junior en een les paul standard?is een les paul junior mss kleiner ofzoo?:supercool:
Op de vraag waarom je P90's zo weinig in het wild ziet: ten eerste zijn er meer gitaren met humbuckers of sc's, de P90 is toch een beetje dat gekke geluid naast de 'standaard'-gitaargeluiden. Bovendien, mijn P90 gaat loeihard (met volume op half komt het in de richting van mijn andere gitaren), en bromt als een gek.

Bolder
2 april 2010, 20:35
pff... zoek de verschillen:

LP standard
http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/gibson-les-paul-standard.jpg

LP junior
http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/LPJBACWNH1.JPG

Basileia
2 april 2010, 20:40
pff... zoek de verschillen:

LP standard
http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/gibson-les-paul-standard.jpg

LP junior
http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/LPJBACWNH1.JPG
T'is eerder zoek de Junior...

Hendriks
2 april 2010, 21:51
Wat zijn de verschillen tussen de Junior en de Melody Maker , andere slagplaat, headstock , maar wat nog meer?
Gisteren een junior in mijn handen gehad en vond de hals lekker , maar deze is op dit moment boven budget.