PDA

View Full Version : Relic project nmr 2



SRV2000
16 maart 2010, 18:56
Hallo builders,

Momenteel heb ik een olympic white strat in mijn bezit.
De hele dag poetsen en maar poetsen, tot vorige week.
Ik liet hem per ongeluk vallen in onze oefenruimte en BATS een stukje lak bij de neck er af.
de gitaar zelf mankeerd niets aan maar het hoofdstuk poetsen is nu wel afgelopen.
Ik was er even goed ziek van maar ik geef de moed niet op en trek m`n stoute schoenen aan !!!!


zoals velen van jullie weten is een vern**kte relic niet zo moeilijk.

daarom zou ik graag wat tips van jullie willen hebben.
hoe kun je het beste schaafvormingen aan de boven kant body ( waar je arm op rust ) zo natuurlijk mogelijk maken.
Hoe krijg je kleine pikjes er uit. ( zie foto )
Ik heb ooit eens een relic geprobeerd en dat was geen succes naar wat schuurwerk met een schuurpappiertje was het eind resultaat geen succes.
nu word het volgende wel eens gezegd.

1 schuurpappier maar wel kleine bewegingen.

2 de lak van de gewenste plekkern lichtjes opschuren dan gaat de rest op den duur van zelf er af.

3 met vloerbedekking er overheen wrijven ?

Kortom zijn dit feiten of fabels.

alle advies is welkom maar graag wel serieus.

ik ga echt niet mijn gitaar aan m`n auto vastkoppelen of in de wasmachine drukken of hem voeren aan mijn hond :)

Gister was het dan zover naar een slechte aflevering te hebben gekeken van: De wereld draait door heb ik me een glas whisky gepakt ben ik op de stoel gaan zitten kijkend naar mijn gitaar.
Op muziek van Herman brood op de achtergrond heb ik m`n stoute schoenen aan gedaan en heb ik mijn grote vriend gitaar geholpen van het verzamelen van wat littekens.


Ik ben eerst maar klein begonnen. met het opschuren van de hals en ben er vervolgens lichtjes met een thee zakje en een sigaret bij langs gegaan.

vervolgens heb ik met een schroevendraaier een deukje in de zijkant gemaakt en ben daar met wat lichte roestwater over heen gegaan.

Ik heb ooit een goedkope starter gitaartje gehad die toen van het podium viel,
en dat was meteen duidelijk zichtbaar bij de neckplate dus ook dit heb ik met een schroevendraaier lichtelijk bewerkt.
Gelukkig begon de lak al gauw te barsten waardoor het effect realistischer.
ook dit heb ik met wat roestwater voorzien zodat het hout wat meer naar voren komt ( kwa kleur dan )

Hier wat foto`s.
Zoals ik al aan heb gegeven ben ik geen expert op dit gebied en voordat ik de gitaar helemaal verniel wil ik eerst jullie mening of dit een beetje geslaagd er uit ziet.
Volgens mij ziet het er tot nu toe nog niet zo verkeerd uit maar zoals ik al zij ik ben geen expert.

De hals ging het meeste werk in zitten on die er zo oud mogelijk er uit te laten zien.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2858.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2859.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2860.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2861.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2862.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2864.jpg

crapton
16 maart 2010, 19:00
Speelt het nou anders?

Hals ziet er mooi oud uit. Lak iets minder...

SRV2000
16 maart 2010, 19:12
Speelt het nou anders?

Hals ziet er mooi oud uit. Lak iets minder...

Je bedoeld de hals ? Nee dit speelt niet anders.
De body glimt nog te veel dus die moet nog wat doffer gemaakt worden.

The rifles
16 maart 2010, 19:18
Je bedoeld de hals ? Nee dit speelt niet anders.
De body glimt nog te veel dus die moet nog wat doffer gemaakt worden.

Nauw ik heb ze wel minder gezien moet ik zeggen, natuurlijk gaat het om het totaal plaatje maar tot nu toe kan ik niet zeggen dat hij er slecht uit ziet.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die een Fender durfen te relicen, veel respect daarvoor. en ik blijf deze topic volgens.

Veel succes ;)

Orbis
16 maart 2010, 20:39
Als we (ooit eindelijk weer eens) zon krijgen, kun je hem misschien ook een middagje / enkele middagen buiten leggen om de lak wat te laten vergelen? En kijk eens naar de Fender Tribute-modellen voor mooie detailfoto's van écht afgeragde gitaren. Die van Rory Gallagher met name is stevig verwoest... De gitaar van Clapton is echter prachtig gereliced.

Bolder
16 maart 2010, 20:42
Het is weer zonde man!

Zeker van deze ontzettend mooie gitaar!

Hendriks
16 maart 2010, 20:57
Het is weer zonde man!

Zeker van deze ontzettend mooie gitaar!

Sluit ik mij bij aan , maar ja ,je moet het zelf weten.

SRV2000
17 maart 2010, 02:03
Sluit ik mij bij aan , maar ja ,je moet het zelf weten.

Vanavond even mee bezig geweest, hier even een kleine update.
Ik ben er erg atent mee alleen moet ik even kijken hoe ik het hout wat donkerder kan krijgen, kortom word aan gewerkt.

Hier wat pics:

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2878.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2882.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2883.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2888.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2894.jpg

Er is nog een hele weg te gaan maar het begin is er in ieder geval :)

Acdc
17 maart 2010, 02:06
Nogmaals Respect...... en het resultaat mag er van mij wezen ziet er goed uit.
idd moet het hout nog verkleurd worden zodat het donker van kleur word.

Maar petje af keep on going !!!!:ok:

The rifles
17 maart 2010, 02:07
Nogmaals Respect...... en het resultaat mag er van mij wezen ziet er goed uit.
idd moet het hout nog verkleurd worden zodat het donker van kleur word.

Maar petje af keep on going !!!!:ok:

+1 Mee eens cool zeg zo`n Relic ik vind hem in ieder geval wel gaaf

Custom86
17 maart 2010, 02:09
+1 Mee eens cool zeg zo`n Relic ik vind hem in ieder geval wel gaaf

Dit is geen Vern+kte Relic en kan der in mijn ogen best mee door.
Voor je 2 relic procesje doe je het best goed.
Die brug is ook mooi geworden.

Kortom Toppie :rockon:

Exi
17 maart 2010, 11:41
Ziet er inderdaad heel goed uit.
Nu nog een beetje bloed en zweet eroverheen laten vloeien!
(laat die tranen maar achterwege)

infinite
17 maart 2010, 12:22
Ziet er inderdaad heel goed uit.
Nu nog een beetje bloed en zweet eroverheen laten vloeien!
(laat die tranen maar achterwege)

Laat die tranen idd maar achterwege:mmmm:
Kortom niet zonde maar echt gaaf man.

Toen ik deze topic voor de eerste keer las dacht oow mijn GOD niet weer zo`n slechte relic please:makeup:

Maar je hebt het tegendeel bewezen.
inderdaad ziet het hout er nog wat te netjes uit geen idee hoe je dat oud donker krijgt.
Mischien dat er nog 1 voorbij komt die je daar wat meer over kan zeggen.

Goodluck

vulvasonic
17 maart 2010, 13:03
De neck komt aardig realistisch over, maar de body vind ik volkomen kut. Ronduit slecht en kotslelijk. Ik zou het ding kaalschuren en een lak naar keuze geven, maar dit kan écht niet.

Kijk, als je jezelf in de spiegel kijkt en serieus durft te beweren dat je het enorm gaaf en waanzinnig mooi vindt, dan is mijn mening zo interessant als dat van een bevroren dwerghamster. Maar kijk er nog eens goed naar en laat je hart spreken.

Goddomme, wat een gedrocht! :eek:

Portel
17 maart 2010, 13:21
Ik vind dat op de plek waar bij een Les Paul de toggleswitch zou zitten, je nog wat relic mag hebben.
Ben de slagplaat, dus.
Dat is nog een beetje 'te netjes'.

Slagplaat vind ik ook niet echt mooi. Bah, groen.
Ik zou een vergeelde nemen.

Maar opzich is ie best cool :D
:strat:

Hendriks
17 maart 2010, 13:27
Ik zie dat er bij zelfbouw hetzelfde topic loopt , beetje dubbel hé.

Acdc
17 maart 2010, 13:28
De neck komt aardig realistisch over, maar de body vind ik volkomen kut. Ronduit slecht en kotslelijk. Ik zou het ding kaalschuren en een lak naar keuze geven, maar dit kan écht niet.

Kijk, als je jezelf in de spiegel kijkt en serieus durft te beweren dat je het enorm gaaf en waanzinnig mooi vindt, dan is mijn mening zo interessant als dat van een bevroren dwerghamster. Maar kijk er nog eens goed naar en laat je hart spreken.

Goddomme, wat een gedrocht! :eek:

o dus jij bent die gene die al een tijdje op een Relic zit te gassen maar te schijterig is om zelf 1 te maken,

Lekker makkelijk iemand anders zijn spul afkraken.

1 of je bent jaloers en denk...shit was het mijn gitaar maar.

2 Je vind het in jou ogen een lelijk ding.

maar........

Dan kun je dat ook op een andere manier brengen :hippie:

Er zijn genoeg andere postieve reacties dus dan zal het wel aan jou liggen.
Als ik hem niet mooi vind ben ik ook wel mans genoeg omdat te zeggen.

SRV2000 trek je der niets van aan.

Go for it.

Hendriks
17 maart 2010, 13:45
o dus jij bent die gene die al een tijdje op een Relic zit te gassen maar te schijterig is om zelf 1 te maken,

Lekker makkelijk iemand anders zijn spul afkraken.

1 of je bent jaloers en denk...shit was het mijn gitaar maar.

2 Je vind het in jou ogen een lelijk ding.

maar........

Dan kun je dat ook op een andere manier brengen :hippie:

Er zijn genoeg andere postieve reacties dus dan zal het wel aan jou liggen.
Als ik hem niet mooi vind ben ik ook wel mans genoeg omdat te zeggen.

SRV2000 trek je der niets van aan.

Go for it.

Je gaat je mening wel herzien als je een echte relic hebt gezien. Een kennis van mij heeft al 40 jaar dezelfde Fender stratocaster die iedere dag flink bespeelt word en dat ziet er dan toch anders uit.

Acdc
17 maart 2010, 13:57
Je gaat je mening wel herzien als je een echte relic hebt gezien. Een kennis van mij heeft al 40 jaar dezelfde Fender stratocaster die iedere dag flink bespeelt word en dat ziet er dan toch anders uit.


Ik heb hier 2 orginele Fender custom relics staan. ( dus ik weet wel hoe ze er uit zien )

Fender Custom Shop '63 Stratocaster Ultimate Relic Masterbuilt by Jason Smith
Custom Shop '56 Stratocaster Heavy Relic, Fiesta Red over Black

Zodra de body van SRV2000 wat doffer maakt en het houd voorziet van dunne koffie zodat het hout een mooi donker kleurtje krijgt. durf ik deze gitaar wel onder de term Relic te plaatsen

Nagramoth
17 maart 2010, 14:14
Ik heb hier 2 orginele Fender custom relics staan. ( dus ik weet wel hoe ze er uit zien )

Ik denk toch ergens dat Hendriks met "echte relic" de natuurlijke versie bedoelt. Tenzij Fender 40 jaar geleden al custom relics maakte... ;)

Hendriks
17 maart 2010, 14:20
Ik denk toch ergens dat Hendriks met "echte relic" de natuurlijke versie bedoelt. Tenzij Fender 40 jaar geleden al custom relics maakte... ;)

Dat bedoel ik . Als ik daarna een Roadworn ziet moet ik toch even lachen. Ik heb wel eens een paar leuke CS gezien , maar ook dat is het net niet.

vulvasonic
17 maart 2010, 14:45
o dus jij bent die gene die al een tijdje op een Relic zit te gassen maar te schijterig is om zelf 1 te maken,
Ik ben niet te schijterig om een gitaar naar eigen hand te zetten en dat heb ik dus ook al gedaan. Iedereen moet met z'n gitaar doen wat ie wilt. Geweldige hobby toch?



Lekker makkelijk iemand anders zijn spul afkraken.
Ik zeg alleen dat ik de body kotslelijk vind. Verder geef ik duidelijk aan dat mijn mening volstrekt onbelangrijk is als de TS er zelf anders over denkt



1 of je bent jaloers en denk...shit was het mijn gitaar maar.
2 Je vind het in jou ogen een lelijk ding.
Ik ben jaloers op iedere goede strat, tele, SG, ES en tig andere modellen. Ik zou ze allemaal graag willen hebben, al zou ik in alle gevallen een dergelijke afwerking opnieuw aanpakken en er iets moois van proberen te maken, want ja ik vind het lelijk (en niet natuurlijk, maar dat terzijde).



maar........

Dan kun je dat ook op een andere manier brengen :hippie:
Zijn er andere manieren om te zeggen dat je iets kotslelijk vindt?
Okee, het is niet mijn smaak. Zo beter?
Ik vind van niet. Het dekt de lading niet. Kom op man, we zijn toch geen watjes?



Er zijn genoeg andere postieve reacties dus dan zal het wel aan jou liggen.
Als ik hem niet mooi vind ben ik ook wel mans genoeg omdat te zeggen.
Wat ligt aan mij?
Dus als iedereen iets mooi vindt en ik niet, dan ben ik een gevaar voor de mensheid?
Ik begrijp niet wat je me probeert te vertellen. :dontgeti:



SRV2000 trek je der niets van aan.
Go for it.

SRV2000, natuurlijk moet je je er niets van aantrekken. In mijn optiek is de body mislukt en dat zou mij ook kunnen overkomen. Ik geef aan dat ik in zo'n geval de body kaal zou schuren en het ding een nieuwe look zou geven. Ik steek je feitelijk een hart onder je riem. :D

Maak je niet druk. :)

VDB
17 maart 2010, 15:03
Persoonlijk vind ik de body ook niet geslaagd en zou ik de raad opvolgen van Vulvasonic om hem volledig af te schuren, een dun laagje lak op aan te brengen en een minimum aan relic toe te voegen ... less is more.

Nek ziet er leuk uit.


Neem even een voorbeeld aan:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124786&page=5

guitarkid
17 maart 2010, 15:28
Persoonlijk vind ik de body ook niet geslaagd en zou ik de raad opvolgen van Vulvasonic om hem volledig af te schuren, een dun laagje lak op aan te brengen en een minimum aan relic toe te voegen ... less is more.

Nek ziet er leuk uit.
Neem even een voorbeeld aan:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124786&page=5

Dit is wel heel frappant: wil ik op dit topic reageren en m.n. me aansluiten bij Vulvasonic, zie ik dat VDB verwijst naar mijn zelf gemaakte relic....
Met alle respect voor SRV, maar ik vind de body ook echt overdone. Je had m.i. beter even wat tips kunnen afwachten n.a.v. je eerste vraag.
@ACDC: je reageert wel te fel of Vulvasonic. Ik vind zijn commentaar zeer doordacht en genuanceerd. Dat jij het niet met 'm eens bent, tja... ;)

Overigens vind ik mijn relic Strat nog beslist niet de ultieme relic, hoor. laat dat vooral duidelijk zijn. Ben er wel tevreden mee!

Gr. C.

Brent Ray Vaughan
17 maart 2010, 15:47
Nog een geslaagde relic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120705

SRV2000
17 maart 2010, 17:50
Nog een geslaagde relic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=120705

Hier nog even een kleine update van de voorkant.
Ten eerste iedereen bedankt voor een positieve maar ook wat mindere berichten ;)

Zoals ik al eerder heb vermeld word het hout nog donkerder van kleur.
maar betreft de slijtage plekken is hij aan de voorkant wel klaar.
Love it are hate it


http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2901.jpg

macwilliams
17 maart 2010, 17:54
Ik vind hem wel wat eigens hebben. Ik zie 'm dit weekend wel.



@v-sonic,
Pwfrtwhahahahaha :seriousf:
en alles.

allochthomas
17 maart 2010, 18:00
Ik weet het niet hoor, ik vind de relic er te kunstmatig uitzien en daarom niet echt goed gelukt:makeup:

SRV2000
17 maart 2010, 18:02
Ik vind hem wel wat eigens hebben. Ik zie 'm dit weekend wel.



@v-sonic,
Pwfrtwhahahahaha :seriousf:
en alles.


Dankje Mr. Williams

Ja je zult hem ongetwijfeld dit weekend door de handen krijgen want deze gitaar moet de stekker er nog in :D

Wat zeg je van zaterdag goed plan ?

Zoals alle relics al een naam hebben o.a

Blackie
Number One.

Dus die van mij heet vanaf vandaag de:

Good old Betsy

@ allochtomas

Kan klopen ik moet de lak nog met waterproof schuren zodat de glans er af is ( hij glimd te veel )
En het hout word donkerder zodat de nerf er beter door komt

macwilliams
17 maart 2010, 18:04
Laten we het idd maar op zaterdag houden.
Ee'm wat stekkerrs dran knopen. :)

vulvasonic
17 maart 2010, 18:07
Laten we het idd maar op zaterdag houden.
Ee'm wat stekkerrs dran knopen. :)

Ga je het ding in de hens zetten? :D

SRV2000
17 maart 2010, 18:16
Laten we het idd maar op zaterdag houden.
Ee'm wat stekkerrs dran knopen. :)


Ja echt wel !!!
Ik kan niet wachten om de Customshop 69 Elementen te beluisteren.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/102_2906.jpg

Dit is het zaakje.

Ook heb ik nog een het volgende liggen

een andere condensator op de toonregeling (een orange drop capacitator) en een treble bleed mod ( een weerstand van 220k en een condensator in parallel over de volumeknop

Is dit mogelijk?

Realeigo
17 maart 2010, 18:35
Yep, dat is mogelijk.

SRV2000
17 maart 2010, 18:40
Yep, dat is mogelijk.


I know maar kan Mr Williams dat ook ?

macwilliams
17 maart 2010, 19:13
Ga je het ding in de hens zetten? :D

:seriousf:


Gaaf, een strat branden lijkt mij ook heel mooi worden.
-----------------------------------
-----------------------------------

Ik denk wel dat ik dat kan. Heb het nog nooit gedaan maar ik kom er vast wel uit. Ik heb mijn strat toen voorzien van drie dimarzio's die elk te splitten waren en in ieder denkbare combinatie te schakelen waren en met phase reversal, serial, paralel. Het levert heel veel combinaties op maar ik merkte dat ik er eigenlijk maar drie echt goed vond. Leuke ervaring om te doen maar totaal overbodig. En nu heb ik in een van m'n Lp's een condensator schakeling dus kan ik kiezen tussen twee condensatoren per element en de elementen zijn te splitten in rail en P90 (prails).

En anders is er nog een forum om te raadplegen. :D

Acdc
17 maart 2010, 19:18
:seriousf:


Gaaf, een strat branden lijkt mij ook heel mooi worden.
-----------------------------------
-----------------------------------

Ik denk wel dat ik dat kan. Heb het nog nooit gedaan maar ik kom er vast wel uit. Ik heb mijn strat toen voorzien van drie dimarzio's die elk te splitten waren en in ieder denkbare combinatie te schakelen waren en met phase reversal, serial, paralel. Het levert heel veel combinaties op maar ik merkte dat ik er eigenlijk maar drie echt goed vond. Leuke ervaring om te doen maar totaal overbodig. En nu heb ik in een van m'n Lp's een condensator schakeling dus kan ik kiezen tussen twee condensatoren per element en de elementen zijn te splitten in rail en P90 (prails).



En anders is er nog een forum om te raadplegen. :D

Ha, dat is een makkelijke. Op de pootjes van de in-en uitgang van je volumepot (dus niet diegene die aan de behuizing vast zit) wordt een condensator gesoldeerd van 0.001 uF (microfarad). Als je vind dat er dan teveel hoog oveblijft bij terugdraaien, moet je er een weerstand parallel aan vastsolderen van 150 kOhm. Potmeterwaarde 250 of 500 kOhm. De 500 slikt minder hoog weg als een 250, maar de 250 is wel wat stiller. Persoonlijk gebruik ilk altijd een 250, ook vanwege het regelgebied. Dat ligt meer verdeeld over het gehele bereik heen. 500 is korter. Is een persoonlijk keus.
succes ermee,

betreft capicator.
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/guitar-tone-caps-001-300x224.jpg
volgens mij word hij zo bevestigd

macwilliams
17 maart 2010, 19:33
Ha, dat is een makkelijke. Op de pootjes van de in-en uitgang van je volumepot (dus niet diegene die aan de behuizing vast zit) wordt een condensator gesoldeerd van 0.001 uF (microfarad). Als je vind dat er dan teveel hoog oveblijft bij terugdraaien, moet je er een weerstand parallel aan vastsolderen van 150 kOhm. Potmeterwaarde 250 of 500 kOhm. De 500 slikt minder hoog weg als een 250, maar de 250 is wel wat stiller. Persoonlijk gebruik ilk altijd een 250, ook vanwege het regelgebied. Dat ligt meer verdeeld over het gehele bereik heen. 500 is korter. Is een persoonlijk keus.
succes ermee,

betreft capicator.
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/guitar-tone-caps-001-300x224.jpg
volgens mij word hij zo bevestigd

ach zo, dat zal me vast wel lukken.... :ok:

Braindead
17 maart 2010, 19:40
Mij bevalt ie wel! Body ziet er nogal zwaar gereliced uit maar dat is juist gaaf. Lekker afgeleefd ding! Dat hout heeft gewoon wat tijd nodig om te verkleuren maar dat komt wel. Nu alleen die slagplaat nog ff flink afraggen, die lijkt nog veel te mooi. Misschien een paar brandende sigarettenpeuken op uitdrukken?

Flipkoos
17 maart 2010, 19:56
Neem even een voorbeeld aan:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124786&page=5

Hé verdikke, dat was mijn HNGD-hieperdiephoera-ik-heb-voor-35-euro-een-London-City-Spitfire-MK2-topic! Ontaard in een aardig relic-topic...

Ik vind de body ook echt té. Een mooie relic vind ik wanneer de gitaar er ge-aged uitziet.
Dus: Kijk eens hoe mooi deze gitaar oud is geworden...
En niet: Kijk eens hoe mooi deze gitaar achter de trekhaak van mijn auto geslingerd heeft...

jimihattricks
17 maart 2010, 22:55
hey, leuk project

alleen, een bekende 'fout' - als je het zo mag noemen - is, dat je de lak weg hebt geschuurd op plekken waar je naar aanleiding van een normale speelhouding geen slijtage zou verwachten... (ik heb het dan bijvoorbeeld over de bovenste hoorn vd body)

dat is jammer, want voor de rest heb je het er best aardig vanaf gebracht!

veel plezier ermee iig, de CS 69's klinken heel goed kan ik je wel vertellen

hezz
17 maart 2010, 23:42
Gitaar[body] in de hens zetten is trouwens geen fout plan. Heb ik ook gedaan, is hardstikke leuk!!

guitarkid
18 maart 2010, 06:52
Gitaar[body] in de hens zetten is trouwens geen fout plan. Heb ik ook gedaan, is hardstikke leuk!!

Ik ken d'r nog wel één die dat gedaan heeft en mede daardoor zeer bekend is geworden. En nee, dan bedoel ik niet Macwilliams... :seriousf:
Maar Macwilliams is vast ook wereldberoemd, alleen..., niemand weet dat !!! :)

Gr. C.

mesaman
18 maart 2010, 09:08
ik begrijp het nog steeds niet....mishandel dan gewoon je gitaar! jaartje in een black metal band met veel pinnen aan de armen en dikke riem om! gewoon op de klinkers leggen en tegen een betonnen muur laten staan,hard neerzetten en als tafel gebruiken.veel coke er van af snuiven en dingen er mee kapot slaan!en dan ook met je modder/olie vingers gitaar gaat spelen is het helemaal klaar.

oja....je kan hem ook uitlenen aan je buurkinderen van 5 jaar om mee te spelen!

maar verder zou ik zeggen....gewoon doen waar je zin in hebt.(binnen de grenzen van de wet naar mijn inziens!)

Hendriks
18 maart 2010, 09:08
hey, leuk project

alleen, een bekende 'fout' - als je het zo mag noemen - is, dat je de lak weg hebt geschuurd op plekken waar je naar aanleiding van een normale speelhouding geen slijtage zou verwachten... (ik heb het dan bijvoorbeeld over de bovenste hoorn vd body)


Ook de schuurplek boven de slagplaat is "vreemd" die loopt door onder de slagplaat , met spelen gaat dat niet lukken lijkt mij.

RS-Rik
18 maart 2010, 12:34
De neck komt aardig realistisch over, maar de body vind ik volkomen kut. Ronduit slecht en kotslelijk. Ik zou het ding kaalschuren en een lak naar keuze geven, maar dit kan écht niet.

Kijk, als je jezelf in de spiegel kijkt en serieus durft te beweren dat je het enorm gaaf en waanzinnig mooi vindt, dan is mijn mening zo interessant als dat van een bevroren dwerghamster. Maar kijk er nog eens goed naar en laat je hart spreken.

Goddomme, wat een gedrocht! :eek:

Amen!


De vorm van hoe de verf eraf gaat klopt niet. zo'n streep hout achter te brug, hoe de fuk komt daar nou zo'n beschadiging? Je moet echt beter kijken naar hoe een relic in het echt tot stand komt, en waar de frictie precies zit. Ook is het zo dat butsjes de verf "op de kopse "kant" blootleggen, een doorsnede van de verf. Daar schieten vaak later stukjes af zodat je een butsje krijgt met een kaal stukje hout eromheen.
Geloof me ik heb stage gelopen bij een van slands grootste decoratie-restauratieschilders en daar heb ik geleerd hoe je naar zoiets moet kijken.

En met schuurpapier krijg je altijd een vloeiende overgang van de onbeschadigde lak naar het kale hout, terwijl dat, op kleine schaal, veel grilliger is.

Vergeet ook niet de glas van de verf eraf te halen, met de fijnste scotchbrite (een soort schuurspons achtig materiaal) kun je krasloos de glans eraf halen. En anders gebruik je een grove polijstpasta om je laag op te ruwen.

Maak ook hele fijne draaiende bewegingen met schuurmaterialen, en druk niet te hard want krassen ga je zien en die zien er heel nep uit.


Laar je body daarna eens in de koffie weken, of zet er een tijdje een UV lamp op. Zo duur zijn UV lampen niet overigens, kijk eens in de growshop.







En om de klas van de

Daan_B
18 maart 2010, 16:10
Nitrolak relict als de ziekte!

Gearjunkie
20 maart 2010, 12:50
jammer, jammer, jammer....

Een echte relic heeft wel wat en dan bedoel ik slijtplekker door de vele gigs die met een gitaar zijn gedaan in zijn tig- jarige bestaan.

Het o zo geprezen gitaartje van wijlen SRV is ook niet zo aan zijn butsen en krassen gekomen. Stevie pleurde en sleurde het ding gewoon over het podium en weet ik veel wat nog meer. Mijn respect voor zo iemand gaat dan snel verloren.

jammer.

Tupelo
20 maart 2010, 17:01
K vind het ook niet zo, sorry...

macwilliams
20 maart 2010, 19:32
Vandaag de strat aangesloten... Wat een geluidje zeg, schitterend.
Hij ziet er in het echt beter uit dan op de foto!

Sinner1980
20 maart 2010, 20:20
Het o zo geprezen gitaartje van wijlen SRV is ook niet zo aan zijn butsen en krassen gekomen. Stevie pleurde en sleurde het ding gewoon over het podium en weet ik veel wat nog meer. Mijn respect voor zo iemand gaat dan snel verloren.

jammer.[/QUOTE]

Hey gast,het gaat uiteindelijk gewoon om iemands spel en niet om krasjes,schuurplekken etc en al helemaal hoe die erop komen. Geen respect?
SRV had meer skills in zn linkerpink dan het hele forum hier bij elkaar...:soinnocent:
Dan maar een nep relic...

macwilliams
21 maart 2010, 17:13
Gelukkig kan hij ook behoorlijk spelen. Dus dat zit wel snor.

G.G.
21 maart 2010, 17:59
Leuk project, alleen een beetje over de top met schade waar eigenlijk nooit schade kan zitten. Dat blijft lastig. Momenteel ben ik meer van "less is more". Mijn 4e relic ziet er het beste uit. De eerste was te extreem. Hoe minder hoe beter lijkt het wel.

http://img260.imageshack.us/img260/7373/p1020323.jpg (http://img260.imageshack.us/i/p1020323.jpg/)

En nog ben ik niet helemaal tevreden. het kan beter.