PDA

View Full Version : Marshall MG100DFX



Static-M
20 april 2003, 21:33
Zou iedereen die zoon ding heeft alstublieft zijn mening willen geven? Gewoon puur: hoe vind jíj em klinken!

EmgMaster
20 april 2003, 22:01
Om static-x nummers mee te spelen :wink:

Electrical Storm
21 april 2003, 00:14
Mag iemand die een MG30DFX heeft ook zijn mening geven?


Leuke amp voor thuisgebruik, maar het gemis aan buizen is groot. Het is een prima oefenamp en ook heel goed betaalbaar, het geluid is ok, de digitale effecten zijn ok, maar 100 watt is teveel van het goede. Neem dan liever een tweedehands valvestate van 100 watt voor optredens en dan nog een klein MG'tje erbij...

Theije
21 april 2003, 01:00
Idd altijd een buizenbak kopen, want vroeg of laat ga je ze altijd missen, dan beter ff door sparen.

En niks over Static-X he! :wink:

Diedo
21 april 2003, 10:27
ik had er in de winkel over gespeeld(de vijftig watt versie) en dioe vond ik een beetje erg rauw... er zat niet echt een heel mooi geluid in... maar voor een oefenamp is het echt een prima ding... ik heb de effecten niet geprobeerd.
een Valvestate klinkt indedaad beter...
maar je moet ook eens kijken naar tweedehands laney buizencombo´s want die hoeven niet eens gek duur te zijn, en klinken wel hel aardig

Diedo
21 april 2003, 10:29
Op 2003-04-21 01:00, schreef Theije:
Idd altijd een buizenbak kopen, want vroeg of laat ga je ze altijd missen, dan beter ff door sparen.



een valvestate heeft alleen een voorverterker buis... als je dat al een buizenbak vindt, dan ben je snel tevreden(met alle respect natuurlijk) :smile:

Static-M
21 april 2003, 14:53
Je had overigens wel gelijk met die Static-X nummers... Ik vind z'n geluid namelijk wel leuk. De laatste tijd ben ik echter ook veel Queens of the Stone Age-achtige nummers aan het spelen. Ik weet niet precies wat ze gebruiken, maar ik neem aan dat het iets is met buizen. Vind ik ook wel een lekkere sound! :grin:

Theije
22 april 2003, 00:37
[/quote]

een valvestate heeft alleen een voorverterker buis... als je dat al een buizenbak vindt, dan ben je snel tevreden(met alle respect natuurlijk) :smile:
[/quote]

Wie had het over een Valvestate?? tuurlijk bedoelde ik een volledig buizenversterker, valvestates zuigen best wel, ik heb er namelijk zelf een :wink: