PDA

View Full Version : bogner alchemist gain booster



cflafontaine
16 maart 2010, 15:56
hallo allen

ik ben sinds een maandje eigenaar van een bogner alchemist 1 x 12
best toffe amp en ik ben er wel tevreden over

maar, ik spring niet voor niets op dit forum dus bij deze het volgende

op het clean kanaal zit ook een crunch mode, ik vin dit een vrij tof geluidje hebben maar er zit helaas net niet genoeg gain achter. ik wil er namelijk een lead geluidje uit zien te trekken, en de 'booster' die er op zit, zegt nauwelijks boe of bah. wie heeft er een goede aanrader waar ik mn gain kan boosten zonder de natuurlijke sound te verkrachten?

thnxxx

Marc Oblivian
16 maart 2010, 17:06
Een equalizerpedaal ervoor met alle schuifjes gewoon op neutrale stand, behalve volume en/of gain?

Realeigo
16 maart 2010, 17:09
Gooi de booster eens in de effects loop. Ik gok dat er op dat kanaal niet meer veel volume te boosten valt omdat hij al aan zijn limiet zit.

Als het werkt, heeft een andere booster voor de amp geen zin. Dan krijg je alleen maar meer distortion/compressie

sjaak1990
16 maart 2010, 21:09
Gooi de booster eens in de effects loop. Ik gok dat er op dat kanaal niet meer veel volume te boosten valt omdat hij al aan zijn limiet zit.

Als het werkt, heeft een andere booster voor de amp geen zin. Dan krijg je alleen maar meer distortion/compressie

Hij wil toch juist meer gain, niet meer volume.. Misschien een crunch box of OCD, allebei heel transparante drive pedalen. Of een carl martin hot drive, het boost gedeeltje is heel transparant of: http://www.carlmartin.com/product%20hydra%20boost.htm

LPplayer
18 maart 2010, 10:53
Tubescreamer of een Proco Rat2 die dan drive op 1 staat en volume voluit. Filter op 10 á 11 uur.


hallo allen

ik ben sinds een maandje eigenaar van een bogner alchemist 1 x 12
best toffe amp en ik ben er wel tevreden over

maar, ik spring niet voor niets op dit forum dus bij deze het volgende

op het clean kanaal zit ook een crunch mode, ik vin dit een vrij tof geluidje hebben maar er zit helaas net niet genoeg gain achter. ik wil er namelijk een lead geluidje uit zien te trekken, en de 'booster' die er op zit, zegt nauwelijks boe of bah. wie heeft er een goede aanrader waar ik mn gain kan boosten zonder de natuurlijke sound te verkrachten?

thnxxx

cflafontaine
23 maart 2010, 19:31
ik wil wel binnekort ff zo'n ocd proberen had em al op youtube gecheck (proguitarshop.com)

stom dat ik net die crunchbox zelf verkocht heb, ik vond em egt too marshall klinken. en dat is niet wat ik zoek, zelf zat ik ook te denken aan een ts in de eerste plaats...