PDA

View Full Version : Ik heb een probleem met mijn Bridge



Guitaarnoob
16 maart 2010, 15:16
Ik heb een Jackson Floyd Rose en ik heb me snaren vervangen alleen het probleem is dat de brug van m'n floyd rose echt heel hoog staat!

Kunnen jullie me astjeblieft helpen?

Gearjunkie
16 maart 2010, 15:18
Je hebt dikkere snaren gebruikt, of een octaaf te hoog gestemd.
Bij oorzaak 1: de veren aan de achterkant van de body aandraaien of er een bijzetten.

Exi
16 maart 2010, 15:22
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133509
Laatste post van jouw eigen topic (nota bene) verwijst naar en video waar het allemaal wordt uitgelegd. Als dat te moeilijk is, laat je het doen door een gitaar tech zoals al 5x is verteld in datzelfde topic.

Guitaarnoob
16 maart 2010, 15:25
Jongens ik ben klaar met dat kut systeem me snaren liggen er weer af lul maar wat je wilt dat ding gaat verkocht terug gebracht of wat dan ook ik ben er echt klaar mee

Oceanborn
16 maart 2010, 15:25
Hiya,

Er zijn een aantal dingen die je hier aan kunt doen:

1) check je stemming. Als je je gitaar hoger stemt, zal de spanning op je snaren toenemen waardoor de trekkracht van je snaren groter kan worden dan de trekkracht van de veren aan de andere kant van je tremolo.

2) check de dikte van je snaren. Zelfde verhaal als stemming. Dikkere snaren moeten onder hogere spanning staan om een bepaalde toon te halen. Hierdoor zal dus ook de trekkracht van je snaren omhoog gaan als je bijvoorbeeld van een setje .009 naar een setje .010 gaat. Het meest praktisch is om een snaardikte te kiezen en daar vervolgens bij te blijven.

3) Als 1 en 2 niet helpen: Achterop je gitaar (in het midden) zit een plastic klepje. Als je deze los schroeft zie je daaronder een aantal veren zitten. Deze kun je vaster draaien. Hierdoor zal de spanning op de veer toenemen, waardoor je tremolo rechter zal komen te staan.

4) Als 3 ook niet voldoende is, kun je ook extra veren kopen en die installeren.

5) Koop een gitaar zonder tremolo (is veel relaxter). ;)

Guitaarnoob
16 maart 2010, 15:30
Dit is niet normaal meer die debiel waarvan ik heb gekocht heeft heeft hem geneens afgesteld (ik breng hem niet terug voordat ik het weet krijg ik ook zo'n lelijke kop als hem) Ik krijg er echt wat van ik heb hier verdomme 550 euro voor neergelegd:@

Gearjunkie
16 maart 2010, 15:32
Dit is niet normaal meer die debiel waarvan ik heb gekocht heeft heeft hem geneens afgesteld (ik breng hem niet terug voordat ik het weet krijg ik ook zo'n lelijke kop als hem) Ik krijg er echt wat van ik heb hier verdomme 550 euro voor neergelegd:@

Ah, als dit jouw niveau is, begrijp ik dat het jou niet lukt deze gitaar af te stellen.
Wegbrengen lijkt me in jouw geval echt het beste... helaas.

Guitaarnoob
16 maart 2010, 15:38
Ik vind het echt zonde omdat m'n skills wel op t goeie niveau zijn.... Maar blijkbaar is Floyd Rose niks voor mij omdat het gewoon echt een rot systeem is!

Gearjunkie
16 maart 2010, 15:41
Nee, het is een goed systeem.

Snap je, beste jongen, dat de brug 'zwevend' is?? Dat dit inhoudt dat als de snaren met
x kg aan de brug trekken, de veren achterin de body ook met diezelfde x kg moeten trekken??
Dit afstellen is een kwestie van veren bijstellen, stemmen, veren bijstellen, stemmen en zo verder en zo verder. Daarna je intonatie controleren, stemmen, afstellen, stemmen.

Gooi niet zo snel de handdoek in de ring en die vieze taal bezig je maar tegen je vriendjes op het schoolplein. De lezers van dit forum doen dit ter hobbie ende vermaek.

Guitaarnoob
16 maart 2010, 15:45
Ik weet gerust wel dat de brug zwevend is!

Ik kan jou net zo goed les gaan geven in Floyd Rose

Ik weet als je een E snaar bij stemt dat je zwevende brug dan beweegt en dat daardoor ook andere snaren ontstemmen ik speel geen 2 jaar!
Maar het punt is als de Locks vast gezet worden klinkt het gewoon walgelijk! En die Fine tuners gaan hartstikke stroef en ik heb er al van die olie in gegoten maarja als die man te lui is om hem af te stellen als ik daar wel om gevraagd heb (ik heb ook een klacht ingediend) Ik laat hem wel bijstellen maar ik word er gek van want in m'n band blijven ze er maar om zeuren:mad:

lindstrom
16 maart 2010, 15:55
Jongens ik ben klaar met dat kut systeem me snaren liggen er weer af lul maar wat je wilt dat ding gaat verkocht terug gebracht of wat dan ook ik ben er echt klaar mee

Zo heb ik me ook ooit gevoeld en ook daadwerkelijk de gitaar weggedaan, wel spijt van want het was wel zeker een goede gitaar!

Nu weet ik nu hoe ik met een floyd moet werken en eigenlijk is het, wanneer je het eenmaal doorhebt, heel eenvoudig.

Om op jouw probleem terug te komen, de 2 studs kun je met een inbus sleutel naar beneden draaien.

zet dan alle fine tuners op de bijna hoogste stand, en ga stemmen met de normale tuners wanneer de toplocks eraf zijn. stem na iedere snaar alle snaren weer opnieuw, je komt er dan vanzelf. als de floyd gaat kantelen kun je de schroeven in de body aandraaien of losser draaien voor het gewenste resultaat.

succes!

Waar woon je ergens? je bent welkom voor hulp en uitleg.

Guitaarnoob
16 maart 2010, 16:03
Ff een verhaal voor de duidelijkheid;)

De gitaar is bij mij geleverd meteen van de fabriek naar mijn huis zonder in een winkel te hebben gezeten of wat dan ook dus ook niemand heeft hem afgesteld of er iets aan gedaan.

Ik heb hem net naar een man gebracht die hem graag voor me wil afstellen

Maar nu aan jullie een vraagje zal ik er dunne of dikke snaren op laten doen?:dontgeti:

guitarXlord
16 maart 2010, 16:07
Dude je flipte net wel heer erg uit;) Dat bovenstaande verhaal had ik ook ik was in het begin ook in staat me gitaar stuk te slaan maar ik kan nu wel met me gitaar trouwen zo geweldig vind ik hem!

Gewoon wachten tot die is afgesteld en dan ben je van je problemen af!
Ja Floyd Rose staat er om bekend dat het wel ontstemt maar gitaren ontstemmen!:crazyhappy:

Exi
16 maart 2010, 16:36
Ff een verhaal voor de duidelijkheid;)

De gitaar is bij mij geleverd meteen van de fabriek naar mijn huis zonder in een winkel te hebben gezeten of wat dan ook dus ook niemand heeft hem afgesteld of er iets aan gedaan.

Ik heb hem net naar een man gebracht die hem graag voor me wil afstellen

Maar nu aan jullie een vraagje zal ik er dunne of dikke snaren op laten doen?:dontgeti:

Als je in standaard tuning blijft (EADGBe) dan is 10 - 46 wel een lekkere dikte.
Powerchords klinken lekker vol, maar stringbending gaat ook nog zeer goed met die dikte.

guitarXlord
16 maart 2010, 16:42
Als je in standaard tuning blijft (EADGBe) dan is 10 - 46 wel een lekkere dikte.
Powerchords klinken lekker vol, maar stringbending gaat ook nog zeer goed met die dikte.

Ik weet niet of je het door had maar z'n bridge staat gewoon fuckin hoog:(
En geloof me de beste dikte om te nemen is 0,009 als je die dikkere snaren gaat nemen krijg je juist dat je brug te hoog staat dat lijkt me in jouw geval het beste.

Exi
16 maart 2010, 16:45
:???:

Ik weet niet of JIJ het door had hoor, maar hij laat hem nu door iemand afstellen die hem waarschijnlijk heeft gevraagd welke snaren hij erop wil:D
@ guitaarnoob, 09 wil je niet op je Jackson. Die klinken te iel