PDA

View Full Version : Het solo van Hey Joe gaat vervelen



jmp1
20 april 2003, 18:24
Hey Joe is eigenlijk orgineel van Tim Rose, Hendrix (of zn platenmapschappij hadden het gewoon gejat). Maar waar het mij om gaat/ Ik heb nu al tijdens gigs over de 999XXX Hey Joe gespeeld, en ik krijg er gewoon linea recta de schijt van, ik weet niet waarom, maar solos van Mark Knopfler, Dream Theater, Queen zijn veel inoventer (zo denk ik erover).

Kitaarhiero
20 april 2003, 19:48
Zo denk jij er over... maar al die anderen hadden nooit zo gesoleert als Jimi Hendrix er niet geweest was.
Die man heeft trouwens HEEL VEEL MEER nummers opgenomen dan Hey Joe. En als je ál je truukjes in één solo stopt... dan hoef je eigenlijk maar 1x in je carrière een solo te spelen. zo lui was de gast nou ook weer niet.

Trouwens... als die solo je bij optredens de strot uit komt... Je hóeft zo'n solo toch niet perfect na te spelen? verzin dan zelf een "betere" solo bij dat nummer.

hoofd
20 april 2003, 19:50
Snap sowieso niet hoe je telkens dezelfde solo kan spelen, lukt mij gewoon nooit. Hooguit wat dezelfde licks of loopjes ertussen, maar meestal soleert het maar wat weg.

Ohzoso
20 april 2003, 20:13
d8 je werkelijk dat de heren profi`s altijd dezelfde solo spelen(speelden)?Creatief met muziek "spelen", remember?Ik weet zeker dat er nog minimaal 999XXX andere manieren zijn om die solo te spelen.Je hoeft alleen maar een paar herkenningslicks te handhaven en zelfs hier ben je nog vrij in.

moretel
20 april 2003, 22:13
Hey Hoe moet je ook alleen maar spelen als je er zin in hebt.
Soms met oefenen heb ik er ook geen zin in maar als iedereen strak speelt blijft het een lekkere solo, breek allereerst eens uit de pentatonische ladder en "let yourself go" blijft toch een lekker nummer , als je hem vaak speelt gewoon een studienummer van maken, nieuw techniekje, hup Hey Joe is er goed voor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-04-20 22:13 ]</font>

jmp1
21 april 2003, 10:34
Ik snap ook wel dat Jimi VEEL MEER NUMMERS heeft geschreven, en dat ie het elke keer wel anders speelde., maar kijk; Als je al geen zin hebt in het liedje (dat voor de XXXXXX) keer langs komt, dan heb je toch ook geen zin in het solo... hoe het ook gespeeld mag worden? Misschien moeten we em gewoon es in G# spelen voor de grap ofzo :smile:, is ook bevorderend voor de afwisseling lijkt me

Kitaarhiero
21 april 2003, 10:39
Als het je de strot uit komt moet je het nummer misschien uit de set verwijderen en een nieuw nummer gaan instuderen.
Is dat niet slim?
Met je post wekte je vooral de indruk dat je de solo bagger vindt. Maar daar valt heel veel aan te doen als je er voor open staat.

jmp1
21 april 2003, 12:02
Ja, misschien is het gewoon een kwestie van smaak ja, ik houdt bevoorbeeld liever van Schred-solos enzo. Misschien is het gewoon mijn ding niet

hoofd
21 april 2003, 12:30
Ga dan shredden op Hey Joe, leuke van het lied is dat het zo simpel is en dat je dus alle kanten ermee op kan.

jmp1
21 april 2003, 19:48
Maar ik mag van me band geen snelle schreds maken of flagiolet knallen.. maar uit band gaan voordat ik er gek van wordt? :lol:

ps. een nieuwe band oprichten met eigen muziek... dit voelt goed aan :smile:

alhambra
22 april 2003, 09:26
Op 2003-04-20 19:48, schreef Kitaarhiero:
Zo denk jij er over... maar al die anderen hadden nooit zo gesoleert als Jimi Hendrix er niet geweest was.


Sjesus wat is dit nu voor een dom gelul.
dus als niemand een geweer had uitgevonden had fucking kurt geen zelfmoord gepleegd, hmmmmmmmmm zou kunnen natuurlijk die lul was te dom om een andere manier te vinden.

Maar okee hier wordt ik dus altijd stront en stront ziek van als Meneer Hendrix er niet was geweest dan blablabla man lul niet dan was er wel een andere junk opgestaan die mooie dingen had gedaan.

Harry
22 april 2003, 09:57
wat een geleuter weer. Je speelt toch wat je zelf wilt? Natuurlijk moet je binnen een band kunnen functioneren, maar de vraag is of je een band die Hey Joe speelt wel serieus moet nemen. Als jij wilt shredden dan ga je toch in een band spelen waar shredden op zijn plaats is.

Kitaarhiero
22 april 2003, 10:02
Op 2003-04-21 19:48, schreef jmp1:
Maar ik mag van me band geen snelle schreds maken of flagiolet knallen.. maar uit band gaan voordat ik er gek van wordt? :lol:

ps. een nieuwe band oprichten met eigen muziek... dit voelt goed aan :smile:


Misschien krijgen ze daar minderwaardigheidscomplexen van :wink:... Gewoon schrappen dat nummer als je er niks meer aan vindt en iets nieuws doen... of idd uit je bandje stappen en shredmetal band oprichten.

Harry
22 april 2003, 17:25
het is trouwens 'de solo', niet 'het solo'
Gaat het wel goed op school? :lol:

moretel
22 april 2003, 20:23
Ik speel altijd "een" solo,

dat uit die band stappen moet je gewoon doen of nog beter er een naast oprichten , heb ik ook gedaan.

Neals
23 april 2003, 19:34
Die ernaast hebben is een goeie tip... side projects zijn er om dingen uit te spoken wat je bandleden anders niet pikken.

philbee
25 april 2003, 15:20
goed tip voor de jongetje, het solo niet meer spelen.

basswasp
25 april 2003, 15:39
Op 2003-04-20 18:24, schreef jmp1:
Hey Joe is eigenlijk orgineel van Tim Rose

En de versie van The Leaves dan?

jmp1
27 april 2003, 01:06
Tim Rose heeft het gemaakt. punt uit.

moretel
27 april 2003, 02:45
Op 2003-04-25 15:20, schreef philbee:
goed tip voor de jongetje, het solo niet meer spelen.


He Phil, komen jullie nog naar Zoetermeer in Mei ?
Ik speel trouwens altijd :"Le Solo"

Harry
27 april 2003, 17:19
Op 2003-04-25 15:20, schreef philbee:
goed tip voor de jongetje, het solo niet meer spelen.


:lol:

philbee
29 april 2003, 19:01
Op 2003-04-27 02:45, schreef moretel:


Op 2003-04-25 15:20, schreef philbee:
goed tip voor de jongetje, het solo niet meer spelen.


He Phil, komen jullie nog naar Zoetermeer in Mei ?
Ik speel trouwens altijd :"Le Solo"


Hee Moretel,
d8 het niet, we spelen wel 24 mei de bluescruise, avondje blues op de boot met de Juke Joints en Marcel Scherpenzeel, moet lachen zijn, als we in Z'meer spelen hou ik je op de hoogte.

die mooie blonde meisje met het grote oren speelt ook niet meer de solo'tje

basswasp
3 mei 2003, 16:29
Op 2003-04-27 01:06, schreef jmp1:
Tim Rose heeft het gemaakt. punt uit.


:mad:

'k heb nog even wat verder gezocht en volgens het hoesje van Jimi Hendrix is het origineel van Hey Joe van Billy Roberts. Daarna hebben The Leaves en nog een hit mee gehad toen ze het snel speelden en Tim Rose heeft het nummer nog eens langzaam opgenomen.