PDA

View Full Version : WELKE BAS GEBRUIKT FLEA IN CALIFORNIACATION???



flearulez
30 december 2001, 19:45
ik heb een vraag.
In de video van de Red Hot Chili Peppers gebruikt Flea een andere bas als normaal.
Ik zoek me nu al een tijdje kapot naar deze bas.Kan iemand mij helpen.
Het is een (geloof ik) Fender bas met een roomwitte bodie en donkerroode plaat op de bodie.Kan iemand mij zeggen welke bas dit is en waar bv. op het net ik hem kan vinden?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2001-12-30 18:46 ]</font>

gershwin5150
31 december 2001, 04:05
is dat geen Jazz Bass?

idono
31 december 2001, 13:08
Volgens mij is dat inderdaad een Jazz Bass, of een precision bass. Welk Merk weet ik ook niet, maar als je goed kijkt zie je dat dat de vorm van een JazzBass is.

Greetz Henk

Dila
31 december 2001, 16:16
als het een jazzbass of percision is is het dus een fender...

AllodoX
31 december 2001, 16:43
heheh :grin:

iedereen weet toch dat Flea z'n eigen signature serie bij Modulus heeft..

http://www.modulusguitars.com/flea2.html

leuke dingetjes

gershwin5150
31 december 2001, 19:44
kennelijk weet niet iedereen dat dus.
Maareh die bas gebuikt ie dus ook in die clip? Hij lijkt wel erg veel op een Jazz

flearulez
1 januari 2002, 16:27
Op 2001-12-31 15:43, schreef AllodoX:
heheh &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

iedereen weet toch dat Flea z'n eigen signature serie bij Modulus heeft..

http://www.modulusguitars.com/flea2.html

ed. tuurlijk ken ik die maar ik vraag hier dus naar de bas gitaar uit de CALIFORNIACATION CLIP!!!!

voor de rest bedankt voor de reakties
leuke dingetjes

Kitaarhiero
15 januari 2002, 11:40
In Utrecht speelde hij pas op een coole Basgitaar, eentje met onze nationale kleuren.
terwijl Frusciante het hele optreden van gitaar wisselde (hij had er 4) bleef Flea op die ene bas spele.
Ik vond het wel errug cool toen hij "I'm Small" ging spelen in z'n eentje.

flearulez
15 januari 2002, 17:49
Ik vond het wel errug cool toen hij "I'm Small" ging spelen in z'n eentje.
[/quote]

1- het is "pea" dat is een solo nummer van flea dus speelt hij het altijd alleen!

2- frusciante moet van gitaar wisellen voor het geluid en andere stemming van zijn gitaar.

emielow
9 juni 2002, 16:07
flea doet dat ook wel, if you have to ask bijv. in D

en in de clip van californication gebruikt ie idd een fender jazzbas.

en in utrecht speelde ie gwoon op zn modulus, alleen in de rood-wit-blauwe kleuren...

flearulez
9 juni 2002, 20:16
Mensen, volgens mij is het toch een Modulus, maar geen FLEAbass Waarschijnlijk de fintage j.TE duur helaas

Paulus de Bas Kabouter
19 juni 2002, 13:26
de bass die hij in californication bespeelt is een Fender Jazzbass. Inderdaad roomwit met een celluloid turtoise pickguard en een rosewood toets de bas is gebouwd in de jaren 60 (waarschijnlijk '64)

Kost een lieve duit (als je 'm al kunt vinden) afhankelijk van de staat tussen de 3000 en 5000 euro