PDA

View Full Version : bandjes opgenomen



dennis_rhcp
15 maart 2010, 21:55
Hoi iedereen,

ik heb afgelopen weken 2 bands opgenomen,

je kan het horen op www.myspace.com/dennisspee

wasted faith is een soort van paramore achtig bandje
en xylo is niet echt in te delen

ik ben nog beginner, (ik hoop ooit beroeps te worden :P)
ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en ofdat jullie mischien nog tips hebben voor mij!

alvast bedankt!

gr dennis

ps ik weet niet ofdat het hier moet staan of in het subforum "sounds"
maar ik denk dat het vooral om de techniek gaat en dat het dan hier beter staat.

Rewind
15 maart 2010, 22:14
Ik ben onder de indruk van die tweede. Zeker voor een beginner erg goed gedaan. Alleen bas vind ik soms iets te aanwezig, maar in ieder geval mijn complimenten.

gitaarhaantje
15 maart 2010, 22:42
Vette shit!

Mag ik vragen hoe lang je hierover hebt gedaan? is het een dag of.... ik bedoel alleen de opname zelf, niet de mix...

dennis_rhcp
15 maart 2010, 22:56
heey bedankt!

ik heb wasted faith 6 nummers opgenomen in 10 uur
allemaal live in gespeeld voor de goede feel!
en de zang is daarna gedaan (overspraak bij een condensator is te groot)
we hadden leuken expirimenten gedaan (zoals als meeklappen bij een nummer, in een wc met zijn vijfen en microfoon voor aparte akoestiek)

en xylo heb ik in 4 uur bas en drum gedaan (gitaar alleen als guide track)
en daarnaa 4 uur om alles in te dubben. (in mijn kamer
ook weer veel dingen geleerd zoals bv de bassist die moest 2e stemmetjes inzingen en lukt hem niet om met een koptelefoon in een een grootmembraam te zingen. toen heb ik hem de SM58 gegeven en de monitors aangezet en lukte toen wel! (en bijna geen overspraak!)
(dit had ik ooit in de musicmaker gelezen (bij han's opname tips)

bedankt!
gr dennis

Harald
16 maart 2010, 08:44
Gaat goed zo! Waisted faith is niet echt mijn ding, maar dat zal je wel niet verbazen. Zang heeft wel wat extreme stereo verplaatsingen, maar ik neem aan dat dat de bedoeling was.

Xylo doet me aan een soort mix van Beatles en U2 denken. Ook aan sommige oudere dingen van Adrian Belew trouwens. Klinkt niet verkeerd hier op de pc speakers.

El Capitain
17 maart 2010, 15:32
Ik vind het goed klinken, maar er zijn wel wat dingen in de drums vooral die me opvallen. Ik vind vooral de snare erg matig klinken (bij beide opnames), het drumstel in zijn geheel vind ik niet zo mooi klinken. Maar deels komt dat ook dankzij de lelijke compressie van myspace... en wellicht ook door de drummer ;).