PDA

View Full Version : wat is de ultieme multi effect gitaarproccessor voor mij



gpstern
15 maart 2010, 20:50
Als je geen stompboxjes wil, omdat ik alle sounds keurig en overzichtelijk wil opslaan.
Als je zoals ik de afgelopen jaren met een line6 pod pro + floorboard hebt gewerkt.
Als je na een aantal jaren weer iets nieuws wilt. State of the art en zo echt mogelijk. Dus modelling, alle gangbare effecten en combinaties etc.
Ik wel met mijn Fender hot rod de ville(4x10) verder wil.
het nieuwe apparaat eenvoudig bedienbaar moet zijn.

Help help wijze mannen en vrouwen , wie helpt met goed advies!!

Gr Glenn

edje kadetje
15 maart 2010, 23:36
wat ik ervan begrijp is de Axe Fx zo ongeveer het summum op dit gebied. Zou hem (als fervente aanhanger van multi-effecten) zelf zeker willen uitproberen. Maar ja, de centjes hè.

Tankman
15 maart 2010, 23:50
Ik heb toevallig vandaag van m'n werk de TC Electronic Nova System meegekregen om uit te testen deze week. Dat is echt een geweldig ding. (499 euro), met ingebouwde analoge overdrive/distortion.

Als je de drivekanaal van je amp wilt gebruiken, kun je bijvoorbeeld ook de TC Electronic G-System proberen. Je zal dan alleen een expressionpedaal erbij moeten kopen om de wah te kunnen gebruiken, maar dat is wel echt top of the line naar mijn mening. Hij heeft alleen geen eigen drive, dus vandaar je amp. Kost alleen 1499 euro.

M Kactus
16 maart 2010, 07:52
TC Electronic Nova System

;)


@TS: Wat is je budget ? Als je echt state of the art wilt, is het inderdaad de Fractal AxeFX die je zoekt. Maar die kost een aardige duit, en er is een wachtlijst, als ik het goed heb. De Eventide Eclipse heeft ook een goede naam.

TimS
16 maart 2010, 15:51
Als je de drivekanaal van je amp wilt gebruiken, kun je bijvoorbeeld ook de TC Electronic G-System proberen. Je zal dan alleen een expressionpedaal erbij moeten kopen om de wah te kunnen gebruiken, maar dat is wel echt top of the line naar mijn mening. Hij heeft alleen geen eigen drive, dus vandaar je amp. Kost alleen 1499 euro.

G-System + Nova Drive kan ook, die kun je dan gewoon via het G-System board aansturen.

Liquid_Metal
16 maart 2010, 16:37
wat ik ervan begrijp is de Axe Fx zo ongeveer het summum op dit gebied. Zou hem (als fervente aanhanger van multi-effecten) zelf zeker willen uitproberen. Maar ja, de centjes hè.

Da's wel echt de top, daar betaal je wel voor natuurlijk. Hij schijnt ook enorm goede versterkersimulaties te hebben dus als je een all-in-one zoekt en je hebt een flink budget, zou ik zeker voor dit toestel gaan.
Als je al je effecten uit 1 doos wilt halen maar wel je eigen versterker wilt gebruiken moet je voor een toestel met effectsloop gaan, zoals de Boss GTPro (hoewel de kwaliteit van die effecten niet super schijnt te zijn).
Zelf gebruik ik een TC Electronic G-Major voor al mijn postgain effecten, een aantal pedalen voor pregain, en een buizenversterker voor m'n sound.

Swan
16 maart 2010, 17:38
Dus modelling, alle gangbare effecten en combinaties etc.
Ik wel met mijn Fender hot rod de ville(4x10) verder wil.


waarom wil je moddeling als je toch door een amp gaat?
als je geen moddeling nodig hebt: Line6 M13.

Henri H
16 maart 2010, 19:11
De M9/13 is ook modelling, maar dan alleen de effecten, zoals ik het begrepen heb, dus geen amp models.
Als je geen overdrives/distortions nodig hebt, kun je ook kijken naar een TC Electronic G-Force, die schijnt toch wel erg goed te zijn.
Ik denk dat een AxeFX overkill is voor jou, omdat je je Fender amp wilt blijven gebruiken, dus heb je waarschijnlijk niet zoveel aan de amp models die daarin zitten, maar je zou het kunnen proberen wellicht.

Jelle6
16 maart 2010, 19:16
Ik zit nu met een gt-6 opgescheept.
Die is volgens mij nieuw 300 euro.
Nu is het Nova systeem niet heel veel duurder(100 euro).
Is die erg aan te raden, ik heb zelf een dunlop jimi hendrix wah pedaal dus 'k heb geen wah ofzo. nodig.
Die prijs is dan wel ongeveer mijn budget.
Ik ben ook bijna jarig dus die is wel betaalbaar.

Is die heel erg goed qua functies en qua geluidskwaliteit?

Tankman
16 maart 2010, 19:30
De Nova System kost rond de 500 euro hoor. En hoeze met een GT-6 "opgescheept". Die wilde je toch heel graag hebben?

Ik heb hem zoals eerder gezegd d Novq System nu thuis liggen om uit te testen. Ik heb er net ff een uurtje mee gespeeld. Hij is erg makkelijk in de bediening. Presets maken is een eitje. Je hebt al heel snel god geluid. De analoge drive circuit is heerlijk natuurlijk en transparant.

Ik heb er alleen mijn NS-2 en mijn Pitchblack Tuner nog bij gedaan. Die NS-2 zit ik mee te experimenteren en de tuner van de Nova is wel goed, maar heb liever mn Pitchblack.

Als ik besluit om de Nova System in mijn setup te houden, gaat mijn Metal Muff eruit en komt er nog een wah bij.

Hij is zeker het geld waard. De factory presest kun je al een hoop mee. Ik heb er niet zo heel veel aan getweaked. Wat meer gain en wat meer tone in de drive gedraaid, meer niet. AANRADER!:ok:

Jelle6
16 maart 2010, 19:33
de gt-6 wilde ik wel hebben maar is blijkbaar toch niet het beste.
Ik ga is naar die Nova

Jelle6
16 maart 2010, 19:33
de gt-6 wilde ik wel hebben maar is blijkbaar toch niet het beste.
Ik ga is naar die Nova system kijken.
Ik wacht tot mijn verjaardag en dan hoop ik dat die dan op marktplaats staat.
Het Nova systeem is bij thomann geen 500 euro hoor.

Tankman
16 maart 2010, 19:36
Nee idd, daar is hij 439. In Nederland heb ik hem nog niet onder de 480 gezien. Maar goed, Thomann is Duitsland he. De prijzen willen nogal verschillen.

Doe me een lol, ga eens naar een winkel die dingen goed uittesten voor je er een koopt.

Jelle6
16 maart 2010, 19:37
nee. Daarom is thomann gewoon goed :).
Maar ik ga 'm natuurlijk 2e hands kopen, alleen staan die dingen nauwelijks op marktplaats

M Kactus
17 maart 2010, 08:44
Ik heb over die Fender HotRod gelezen, en zag alleen een high-end vervanger voor die Line6. Als het om de effecten alleen gaat en je met twee à drie stompboxes kunt leven, moet je zeker ook eens gaan piepen bij Damage Control. (http://damagecontrolusa.com/) Die worden toch hoog ingeschat over het algemeen, en wat ik er al van gehoord heb, is érg goed.

gpstern
19 maart 2010, 19:48
Nou te gek al die reacties,
Over die G systems van Tc electronic hoor ik goede berichten ,maar ja geen distortion overdrive en geen wah wah/volume pedaal dus weer combineren.

Over die Axe fx wil ik wel meer weten , ga maar eerst ff gooogelen op dat toestel , maar meer info en ervaring is welkom.

Overigens wil ik op die hot rod de ville blijven spelen omdat ik verliefd ben op de basis cleane sound. Voor mijn gevoel is dat een hele mooie basis voor het multieffect.

Henri H
19 maart 2010, 20:03
Ik denk niet dat je een Axe FX moet nemen als je op de Fender amp wilt blijven spelen.
Dan zou ik denk ik toch gaan kijken naar een Line 6 M9/13 of een Nova System o.i.d.
Ik denk zelfs dat je uiteindelijk beter af bent met een paar goeie losse pedalen.

Maar hé, je moet doen wat je niet laten kan. :ok:

gpstern
20 maart 2010, 11:30
Nou kijk ik naar die Axe FX en die fantastische sounds, maaaarrrr.... hoe krijg je dat bij live gigs allemaal wel lekker aan het werk. is er iemand met ervaring die het ding ook live gebruikt in combinatie met een floorboard?

tommus42
20 maart 2010, 11:38
Is een topic over de axe-fx. Maar idd. als je die versterker mooi vindt koop dan een simpele effectprocessor erbij. Heb zelf een G-sharp, prima ding, met 1 of 2 pedaaltjes heb je dan een prima set.