PDA

View Full Version : Jullie oordeel graag - 3 nummers felicity vex



Mithrandir
15 maart 2010, 20:32
Oei, met het risico voor spammer te worden beticht wil ik jullie graag wijzen op 3 nummers van het album van mijn band dat in april uit gaat komen. Aangezien ik het publiek hier toch wel het meest kritische publiek vind dat ik ken vind ik het erg spannend, maar ben ik toch wel benieuwd naar jullie oordeel.

De nummers zijn op de website te beluisteren, www.felicityvex.com

en het gaat om de volgende nummers:

Empty Handed
Crawling
Nurture

Alle kritiek is welkom, want het is een eerste album en er valt vast nog genoeg te leren :)

savale
15 maart 2010, 20:47
Feli met jullie album! Toffe sound! Kan vooral genieten van de basgitaar! Crawling is echt een nummertje dat ik vaker ga luisteren in ieder geval.
De kwaliteit van de opname/mastering wisselt nog wel een beetje vind ik. Nurture vind ik wel ietwat rommelig en muddy klinken.
Kom jullie misschien wel een keertje live checken, volgens mij knalt dat echt wel :blast:

TimoSomers
16 maart 2010, 11:45
Het eerste wat me opvalt is de gave bassist!
Vind Empty Handed mooi in elkaar zitten, de gitaarpartijen zijn ook echt voor het nummer zegmaar, erg gaaf! Hele vette solo ook.

Crawling begint weer met een hele lekker basriff!
Vind de gitaarsound hier wel wat modderig (het akkoordenwerk dan, de riffs zijn weer kei duidelijk).
Ook dit nummer zit weer goed in elkaar!
Rond 2.40 zit een mooie spanningsboog en vanaf daar is het sowieso erg gaaf, lekker onverwacht einde.

Nurture begint lekker ballsy, vind alleen de gitaarsound hier weer niet echt Hi-fi zegmaar, maar misschien is dat ook wel smaak want alles is zo wel goed duidelijk in de mix.
Lekker nummertje dit, no nonsence(typo?:D) rock!
Gaaf ook dat wah effect op het eind.

Vind het gave nummers mith!
Ook vind ik de stijl origineel, dan is het weer hardrock, dan is het weer grunge, kan er niet goed m'n vinger op leggen wat het is, das gaaf!
De zang is niet echt mijn stijl, maar voor het genre is het goed.
De gitaar vind ik goed dragend voor de nummers, en de riffs zijn origineel en strak, niks op aan te merken.
Het enige wat ik als kritiek zou kunnen leveren is de mix en master die soms wat inconsistent is.
Maar overall lekkere nummers hoor!


Misschien een wedercritje? http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132638 :grouphug:

Riky
16 maart 2010, 12:19
Kan aardig mee komen in de vorige opmerkingen.

Klinkt verder erg goed! Ook opname kwaliteit is best goed. Al had de zang soms iets meer naar voren mogen staan. Die prik er niet echt door.

Eerste nummer staat er het mooist op. Heerlijk transparant. Zullie zitten elkaar ook niet in de weg. Heel helder.

Tof!

Mithrandir
16 maart 2010, 12:57
Bedankt voor het commentaar tot nu toe, goed te horen dat de nummers goed ontvangen worden. Ik kan me ook goed vinden in het commentaar over de gitaarsound, ik ben over het algemeen tevreden, maar op een volgend album mag het wat mij betreft idd wat meer "hi-fi". Het kan te maken hebben met het feit dat het overgrote deel opgenomen is met mijn Engl Thunder en enkel de 1x12 speaker.

Empty Handed is qua gitaar trouwens volledig guitarrig, ik vind het resultaat daarvan bijzonder bevredigend en ik ben van plan daar bij volgende opnames meer gebruik van te maken. Ook omdat het meer mogelijkheden biedt om op locaties met minder ruimte e/o middelen toch op te kunnen nemen.

@Timo: ik ga jouw nummers ook zeker even beluisteren en hopelijk van commentaar voorzien :)

TimoSomers
16 maart 2010, 16:05
Bedankt voor het commentaar tot nu toe, goed te horen dat de nummers goed ontvangen worden. Ik kan me ook goed vinden in het commentaar over de gitaarsound, ik ben over het algemeen tevreden, maar op een volgend album mag het wat mij betreft idd wat meer "hi-fi". Het kan te maken hebben met het feit dat het overgrote deel opgenomen is met mijn Engl Thunder en enkel de 1x12 speaker.

Empty Handed is qua gitaar trouwens volledig guitarrig, ik vind het resultaat daarvan bijzonder bevredigend en ik ben van plan daar bij volgende opnames meer gebruik van te maken. Ook omdat het meer mogelijkheden biedt om op locaties met minder ruimte e/o middelen toch op te kunnen nemen.

@Timo: ik ga jouw nummers ook zeker even beluisteren en hopelijk van commentaar voorzien :)

Hoe lief :lovelove: .

Guitar rig is trouwens zeker lekker voor opnames ! Zit zoveel zooi in, zeker voor clean en crunch en de rare FX's zijn ook heel vet. Dikke scheur is er ook wel uit te halen maar is wat moeilijker vind ik.
(Ook vet dat als je je eigen setup 'namaakt' dat het ook vrij natuurgetrouw klinkt! Zo had ik m'n recto met tubescreamer nagebootst en klonk goed (wel digitaal though).

El Capitain
24 maart 2010, 15:17
Feli met jullie album! Toffe sound! Kan vooral genieten van de basgitaar! Crawling is echt een nummertje dat ik vaker ga luisteren in ieder geval.
De kwaliteit van de opname/mastering wisselt nog wel een beetje vind ik. Nurture vind ik wel ietwat rommelig en muddy klinken.
Kom jullie misschien wel een keertje live checken, volgens mij knalt dat echt wel :blast:

Thanks van de drummert hierzo...! Mag ik vragen wat je precies wisselend vindt aan de kwaliteit van de opname/mastering. Ik heb er inmiddels zo vaak naar geluisterd, dat ik het niet echt meer hoor denk ik...

HvV
25 maart 2010, 21:10
Klinkt heel goed maar wat ik beetje mis is de basis van de band. Misschien moet ik het wat vaker beluisteren maar op het eerste gehoor is er nog weinig connectie tussen de nummers onderling. Qua stijl wel, dat zit wel goed, maar persoonlijk vindt ik het storend om bijvoorbeeld de drummer elke weer anders uitgemixed te horen. De snare van bijvoorbeeld Crawling klinkt weer heel anders in Nurture. Ik snap best dat een bepaald snaregeluid beter bij een nummer past dan het andere maar voor de consistentie van het geheel, je eigen sound, is dat niet echt bevorderlijk. In herhaling en herkenbaarheid zit een hoop kracht, maak daar gebruik van. De muziek lijkt me dan ook beter live tot zijn recht te komen, dan kan er niet teveel gekloot worden. Maar jullie zijn allemaal prima muzikanten, hoor! Top.

El Capitain
26 maart 2010, 21:51
Dat vind ik een interessante kritiek. We hebben inderdaad juist meer vanuit het nummer gezocht naar de juiste snare (in dit geval ook heel scherp gehoord, zijn niet veel mensen die daar op letten). Sterker nog, we hebben voor alle opnames in totaal drie verschillende snares gebruikt en en twee verschillende drumkits. We hebben meer naar sound per nummer gezocht. Maar wellicht hebben we daar teveel op gelet en wat minder naar het geheel geluisterd. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het een lang proces is geweest :).

Gitaro
26 maart 2010, 22:38
Het enige kritiekpunt wat ik zou kunnen opperen is dat er misschien iets minder verb op de vox kan in Crawling. Maargoed, dat is natuurlijk azijnpisserij. Voor de rest vind ik het perfect. Alles komt goed over, alles klinkt prima en de muzikanten zijn goed in wat ze doen. Daar gaat het om

rudolf
28 maart 2010, 15:40
Lekkerrrr vind het wat weg hebben van 3 doors down.

Gitaro
28 maart 2010, 16:11
Het enige kritiekpunt wat ik zou kunnen opperen is dat er misschien iets minder verb op de vox kan in Crawling. Maargoed, dat is natuurlijk azijnpisserij. Voor de rest vind ik het perfect. Alles komt goed over, alles klinkt prima en de muzikanten zijn goed in wat ze doen. Daar gaat het om

Ik kan hem niet meer editen, was vergeten props te geven voor de cowbell. Bij dezen dus :cooler:

El Capitain
1 april 2010, 04:29
hehe, thnx...ik ben daar ook blij mee. "I've got a fever and the only remedy is 'more cowbell'".

altheka
4 april 2010, 11:19
Geluisterd via laptop speakers dus over het geluid kan ik niet veel zeggen.

Vond het over het algemeen nog al veel, maar dat kan ook aan de speakers liggen, brei zo hier en daar en ik vond het invallen van de drummer bij het derde nummer nu ook niet erg sterk, alsof hij niet helemaal op de tel erbij kwam (vind de drummer sowieso niet heel sterk).

Maar nogmaals, via laptop crap speakers, dus dat zegt niet veel over mijn oordeel.

449
6 april 2010, 13:19
Klinkt lekker, leuke songs!
Geluid is niet optimaal (lage bitrate voor MP3's gebruikt?). Ik neem aan dat de CD beter klinkt.

Als ik iets van kritiek mag geven is dat het soms iets strakker kan. B.v. akoestische gitaar in 2e nummer, soms een inzet, etc.
Ik heb geen idee hoe jullie dit opgenomen hebben, maar als je een beperkte tijd in een studio hebt moet je wel erg goed spelen om het perfect te krijgen.
Bij home recording heb je het voordeel dat je net zo lang met iets bezig kunt zijn tot het (bijna) perfect is.

Verder niet zo eigen, maar dat geldt voor al dit soort gitaarbandjes vind ik.

Maar ga vooral door, klinkt veelbelovend.