PDA

View Full Version : Adobe Audition vraagjes



Dribbel_
15 maart 2010, 15:44
Ik heb even 2 kleine vraagjes over Adobe Audition

De eerste is dat als ik het scherm wegklik, nouja een ander scherm open terwijl Adobe een file aan het afspelen is. Dat deze dan automatisch stopt, eerst had ik dat nooit dus ik zal ergens iets aangeklikt hebben maar ik kan het echt niet vinden.

En de tweede is. Is het mogelijk alle clips in 1 spoor in 1x te editten in de edit mode. Ik heb bijvoorbeeld in het gitaarspoor 4 clips staan van losse stukken maar ik wil dezelfde bewerking in 1 keer uitvoeren kan dat dan ook, wan tin de edit mode ga je dan gelijk naar alleen 1 van die 4 clips.

Alvast bedankt :D

cazmodean
15 maart 2010, 16:22
Vraag 1, zou ik niet weten, maar als je het antwoord weet, dan hoor ik het graag, want bij mij doet ie dat standaard.

Vraag 2: volgens mij kun je de files selecteren door ctrl in te drukken en dan de losse files te selecteren. Je kunt dan de bewerkingen in het afspeelscherm aanpassen dacht ik.

Dribbel_
15 maart 2010, 16:46
Okee, nouja ik exporteer ze nu steeds maar per spoor en die dan weer erin plakken, wat omslachtig dus wel beter als het iets makkelijker kan :P

cazmodean
15 maart 2010, 16:57
Ja gewoon in het recording window waar je de tacks onder elkaar hebt staan, volgens mij kun je de files dan in één keer bewerken met rechtsklik en een menuutje.

Rowan
15 maart 2010, 19:49
Is het mogelijk alle clips in 1 spoor in 1x te editten in de edit mode. Ik heb bijvoorbeeld in het gitaarspoor 4 clips staan van losse stukken maar ik wil dezelfde bewerking in 1 keer uitvoeren kan dat dan ook, wan tin de edit mode ga je dan gelijk naar alleen 1 van die 4 clips.
Inplaats van de effecten in edit mode toepassen, zou je ze real-time moeten gebruiken. Zowiezo veel beter aangezien je je originele opnames gewoon behoud. Klik in multitrack mode op fx van de gitaartrack, en voeg zoveel plugins toe als je wilt. Alle plugins worden real-time verwerkt tijdens afspelen. Wanneer je meerdere gitaartracks hebt, maak dan een aparte gitaarbus aan, en stel bij elke gitaartrack de Send hierop in. Zo kun je in 1 keer alle plugins instellen voor de verschillende tracks.

Dribbel_
15 maart 2010, 21:49
Okee dat lukt al bedankt!!!

Nu alleen nog dat hij door blijft afspelen :P

Emieltje
17 maart 2010, 15:52
Kijk hier eens:
http://help.adobe.com/en_US/Audition/3.0/help.html?content=WSF34202AD-993B-49ef-B6B6-8E6B469069DC.html

Als je wilt dat hij door wilt spelen moet het vinkje bij Release ASIO driver in background aanstaan.

Succes!

Dribbel_
17 maart 2010, 16:12
Kijk hier eens:
http://help.adobe.com/en_US/Audition/3.0/help.html?content=WSF34202AD-993B-49ef-B6B6-8E6B469069DC.html

Als je wilt dat hij door wilt spelen moet het vinkje bij Release ASIO driver in background aanstaan.

Succes!

Ah kijk het werkt weer! Echt heel erg bedankt!