PDA

View Full Version : Mijn eerste bas



Bassie79
20 april 2003, 17:15
Na jaaaaaren gitaar gespeeld te hebben, heb ik een bas gekocht.

Een squier p-bass, was lekker goedkoop en ik begin net, niks mis mee toch.

En een heel klein ampje van behringer, de thunderbird bx108 is 15 watt, dus geen last van boze buren :smile:

Ga wel binnenkort ff de pickups vervangen, die zijn nogal gaar, voor de rest vind ik t een aardig ding.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bassie79 op 2003-04-20 17:16 ]</font>

wannabefieldy
20 april 2003, 18:23
oke...
Ten eerste,.. waarom ben ik ingelogd als wannabefieldy>?
en ten tweede:
GEFELICITEERD!
ik weet nog dat iemand drijgde om mij anaal te penetreren met een squier...
ik heb er helaas nog nooit op gespeeld..

hmmz.. en uh, have fun met bassen! :smile:

MikeDirnt
20 april 2003, 18:38
Gefeliciteerd. Ook mijn eerste bas was een p-bass van squier.. (zwart :smile: ) En zelfs nu gebruik ik hem nog voor als ik wat punk nummers speel. De bas speelt lekker voor zijn prijsklasse. Alleen je hebt weinig geluids variatie

bathmutz
20 april 2003, 18:48
Leuk dat je ben gaan bassen. Ga je bas nou ook als belangrijkste instrument zien of blijft dat toch nog gitaar?

leef je uit/in je bas! :grin:

BathMutZ

bassopotmus
20 april 2003, 19:29
Blijf hangen hier op het forum!
en ik wens je veel succ6!

Bassie79
20 april 2003, 19:31
tnx voor de reacties

ik heb een blauwe, past bij mn interieur :smile: haha
denk wel dat de gitaar mn voorkeursinstrument blijft, maar je weet nooit
ben ook een vreemd soort gitarist, ik sta niet graag op de voorgrond, ben niet iemand die altijd het middelpunt van de aandacht wil zijn

Clunk
20 april 2003, 20:00
koel!
eidelijk eens een koele gitarist...
hmmz...
misschien zit het in je naam :smile:

:grin:

Bassie79
20 april 2003, 20:49
Dat ik nu een bas heb betekent niet dat je nu gitaristen af kan gaan zitten kraken he :smile:

bassopotmus
20 april 2003, 21:06
Dat doen we hier HELEMAAAAAL niet, neej anyway, mischien kun je eens een picje geven?

Bassie79
20 april 2003, 21:20
http://www.fender.com/new_repository/squier/images/0310400_xl.jpg

Maar dan in t blauw :smile:

Mn zus heeft mn camera geleend dus kan ff geen pic maken

skabouter
20 april 2003, 23:20
heej bassie. leuke bass hoor. iig geval leuk dat je ook bent gaan bassen. doe ik ook. ik begon op gitaar, en ben later gaan bassen. ik vind die P-bassen nooit zoo....
ik heb liever iets met 2 single coils, gewoon een Jazz bijv. een P is wel heel eenzijdig. kheb liever wat keuze, omdat ik ook gevarieerd speel.

maar veel succes, kerel !!!

jou hobby`s spreken me trouwens ook wel aan :grin:

hoofd
20 april 2003, 23:29
Interesses: Zuipen en schreeuwen, op de bank zitten en kut roepen.

Woehahahahahahahahahahhahaha, ik flikkerde echt bijna van me stoel af man! "op de bank zitten en kut roepen" :grin: :grin: :grin: :grin:

Bassie79
21 april 2003, 00:35
Moet je eens proberen joh beetje op de bank zitten...lekker koude hertog jan in je hand en dan keihard KUT roepen :grin:

Bassie79
21 april 2003, 00:39
Op 2003-04-20 23:20, schreef skabouter:
blabla...


tis maar een beginnersdingetje natuurlijk wieweet vind ik er geen reet aan en dan heb ik een hoop geld uitgegeven aan iets wat ik niet gebruik als ik het leuk vind en ik heb een beetje techniek ontwikkeld dan ga ik wel kijken welke bas er bij bas past :smile:

skabouter
21 april 2003, 01:07
[quote]
Op 2003-04-21 00:39, schreef Bassie79:
blablablabla
[quote]

uiteraard kerel, dat snap ik wel. tis alleen dat ALS IK een beginners zou kopen dan zou ik voor een evendure Jazz gaan, niet voor P. jazz heb je ook in alle stylen, en past iets meer bij me. dit is dus geen kritiek op jou oid, hoor :smile:

we hebben trouwens nog een overeenkomst (behalve onze gezamelijke hobby`s:gitaren, en schreeuwen)

maar zo ben ik dus ook een enorme voorstander van HERTOG JAN !!

*proost*

Bassie79
21 april 2003, 01:19
ja hertog jan is toch gewoon het lekkerste bier

iig beter dan dat piswater van een heineken

hoofd
21 april 2003, 01:20
Pfff, geef mij maar gewoon lekker een Grolsch Beugel (heb ik hier :grin:) en een contrabas (heb ik niet :sad:).
:wink:

Bassie79
21 april 2003, 01:24
Grolsch echt iets voor een rukturk :wink:

hoofd
21 april 2003, 01:27
pffff, en Hertog Jan is echt iets voor de gemiddelde boerenlul die zich iets beter wilt voelen dan het klootjesvolk om 'm heen in 't dorp :wink: :grin:.

Overigens is Heineken idd piswater, laten we het daarover eens zijn. Heineken = niet best.

Bassie79
21 april 2003, 01:30
Op 2003-04-21 01:27, schreef mtlhead:
pffff, en Hertog Jan is echt iets voor de gemiddelde boerenlul die zich iets beter wilt voelen dan het klootjesvolk om 'm heen in 't dorp :wink: :grin:.

Overigens is Heineken idd piswater, laten we het daarover eens zijn. Heineken = niet best.


Hmm klopt aardig die omschrijving :grin:

skabouter
21 april 2003, 01:44
ik drink thuis grolsch, uitgaans merk is altijd HJ.

en heiniken is inderdaad neit mijn favo, maar van een amstel ben ik ook niet vies.

Bassie79
21 april 2003, 01:51
Amstel is ook goed te drinken, thuis moet ik t doen met aanbieding-bier (ouders) maar dat is meestal dommelsch of amstel

En lekker belgisch bier is grimbergen vooral trippel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bassie79 op 2003-04-21 01:52 ]</font>

Wouter J
21 april 2003, 02:47
Mijn eerste bas was een zelfgemaakt kreng met een body gemaakt uit een plank vuren hout afkomstig van een oude lessenaar, met een hals van een aria bas die geheel getorreerd was dus om hem een beetje bspeelbaar te krijgen trok ik alle frets er uit en moest de snaren heel hoog zetten.

Bas nummer twee was een Vantage Precision copie in donker blauw. I kocht dat ding nieuw maar voor 25 piek want hij kwam zonder stemknoppen en element (Patrick mocht je dit lezen nogmaals bedankt.) Ik zette er een Dimarzio bas humbucker in daarna verving ik de hals heb hem wit gespoten en de elementen vervangen en heb er tot zeer recentelijk op gespeeld, hij hangt nu als wachter boven de deur van mijn slaapkamer.

Mijn Eerste echte bas was een Aria SB 700, prachtig ding, transparant amber met een essen houten body met doorlopende hals, aleen Jammer dat hij me een hernia bezorgde, hij was zo kolere zwaar. Ik heb hem uiteindelijk verkocht.

basswasp
21 april 2003, 09:28
Heb je twee 'eerste bassen'?

Mijn eerste bas is trouwens ook mijn enige bas en ook de bas waar ik nog steeds veel op speel :smile:

Bassie79
21 april 2003, 10:44
Ik zie 3 eerste bassen en hoeveel tweede bassen heb je wouter :smile:

skabouter
21 april 2003, 10:46
wouter, hoeveel bassen heb je zowieso ? ("wat custom model")

en waar bouw je ook alweer voor ? ben de naam ff vergeten........:grin:

bassopotmus
21 april 2003, 11:32
Yo bassie, mocht je willen stoppen met bassen, wil ik je P-bass wel, zoek nog een project...(Daar gaan we weer...)

hoofd
21 april 2003, 12:37
Op 2003-04-21 11:32, schreef bassopotmus:
Yo bassie, mocht je willen stoppen met bassen, wil ik je P-bass wel, zoek nog een project...(Daar gaan we weer...)


Jezus man, vind je dat nou zelf ook niet een beetje onbeschoft? Die jongen heeft net die bas binnen, en meteen zit je al te informeren of er een mogelijkheid is dat je z'n bas kan overnemen.

Wouter J
21 april 2003, 12:58
Op 2003-04-21 10:46, schreef skabouter:
wouter, hoeveel bassen heb je zowieso ? ("wat custom model")

en waar bouw je ook alweer voor ? ben de naam ff vergeten........&lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Ik werk bij Jan Knooren

Nu een lijstje van alle bassen die ik heb en had.

1. dat eerste fretloze geval.
2. Mijn Vantage (heb ik nog)
3. Mijn Aria SB 700
4. Mijn Ibanez Freloze roadstar
5. Mijn Ibanez Gibson EB 0 copie
6. Mijn zelfbouw Monster (pre-Knooren, ik heb de body nog)
7. Mijn zelfbouw Bo Diddly vierkante bas (Pre-Knooren)
8. Mijn Pro session Gibson Thunderbird copie (Kut ding)
9. Mijn Eigenbouw dubbel hals (pre-Knooren, helemaal naar de knoppen)
10. Mijn Eigenbouw Second monster (Bij Knooren gemaakt, EMG pickups en de originele hals van mijn vantage)
11. Mijn Jan Knooren 6 snaar (ik heb hem weer doorverkocht)
12. Mijn Fenix vijfsnaar (Verkocht om mijn Rickenbacket te kunnen kopen)
13. Mijn eigenbouw Precision (Bartolini element, Licht blauw met zwarte slagplaat en de letters BANG in de toets, ik heb hem verkocht, wie dit leest en zijn bas herkent, Ik heb hem gemaakt.)
14. Mijn ibanez Soundgear freloos
15. Mijn Rickenbacker 4001 copie (Geen naam gevonden, prachtige bas, later verkocht aan mijn vriend Jasper Stijvers)
16. Mijn Hondo Rickenbacker 4001 copie (gekocht om de onderdelen te gebruiken in...
17. Mijn Eigenbouw Rickenbacker bas copie. (Body van massief gevlamd esdoorn, Kent Armstrong elementen ABM brug)
18. Mijn Squier vijfsnarige Precision bas (op een of andere manier lukt het mij niet om een aan vijfsnaar te wennen, ik heb hem verkocht.)
19. Mijn eigenbouw short scale acht snarige bas (gemaakt door een danelectro hals te zetten op een links handige strat body. De body hangt nu gezamelijk met alle andere bodies van oude projecten aan de muur)
20. Mijn Eigenbouw shortscale (Gemaakt van de onderdelen van de achtsnaar maar met een body van mahonie met een gevlamd esdoorn top en Dimarzio elementen)
21. Mijn no-name jaren tachtiger Japanse Precision bas copie (gekocht om mijn Vantage te vervangen, zilver sunburst, spiegel slagplaat, dimarzio element.)
en last but not least
22. mijn "Jedson" telecaster bas. Short scale, twee elementen en een ultra cool Lo-fi geluid (gekocht op de vintage beurs voor 50 Eurotjes.)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-04-21 13:13 ]</font>

bathmutz
21 april 2003, 13:59
sow, wat een lijst! hahaha :grin:

bassen die ik heb:

-eertse bas precision kopie, beetje plat geluid, ben de body aan het overspuiten, ligt al 1,5 jaar uitelkaar.

-semi-acoustische fretloze merkloos, gekocht voor 70,- moet een stemmechaniek vervangen, klinkt wel zwoel.

-westone 5 snaar, humbucker ding klinkt aardig, de snaren zitten voor mij iets te dicht op elkaar. ik wil hem verkopen ( 185.- btw. :wink: )

-basscollection sb301, heerlijke bas p-j-elementen klinkt bijna bijtend

-en de laatse aankoop: bascollection sb305 precies dezelfde bas maar dan een snaartje meer, heerlijk bas.

die eerste ga ik nog welleens in elkaar zetten. misschien doorverkopen, of als kunst aan het plafon plakken. :smile:

hoe staan jullie tegenover "je mag je eerste bas nooit verkopen!" ik doe hem denk ik niet weg, emoties enzo je ken het wel.

BathMutZ
BathMutZ

Bassie79
21 april 2003, 14:37
Op 2003-04-21 11:32, schreef bassopotmus:
Yo bassie, mocht je willen stoppen met bassen, wil ik je P-bass wel, zoek nog een project...(Daar gaan we weer...)




je denkt ook hij heeft m net dus zitten er nog geen krassen op :smile:

maar voor €400,- is ie van jou :grin:

bassopotmus
21 april 2003, 14:55
HAHA krassen maakt me niets uit, als je me nieuwe jazzbas ziet! Die heb ik gerelict na em 3 dagen in me bzit te hebben, hey vintage gek of niet!

Pics komen nog, als die helemaal gemod is, dus moet PU cover. 60's style!

koen_V
21 april 2003, 15:12
Op 2003-04-21 14:55, schreef bassopotmus:
HAHA krassen maakt me niets uit, als je me nieuwe jazzbas ziet! Die heb ik gerelict na em 3 dagen in me bzit te hebben, hey vintage gek of niet!

Pics komen nog, als die helemaal gemod is, dus moet PU cover. 60's style!

Ga je expres krassen op je bas maken??
Hoe zot kan je zijn, sorry hoor maar dat snap ik niet.
Zou je eens niet bezig houden met nuttige dingen :wink:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: koen_V op 2003-04-21 15:18 ]</font>

Bassie79
21 april 2003, 16:07
Op 2003-04-21 14:55, schreef bassopotmus:
HAHA krassen maakt me niets uit, als je me nieuwe jazzbas ziet! Die heb ik gerelict na em 3 dagen in me bzit te hebben, hey vintage gek of niet!

Pics komen nog, als die helemaal gemod is, dus moet PU cover. 60's style!


oh als krassen niet uitmaken ga ik er eerst wel met de slijptol overheen :smile:
oh ik maak een leuk motiefje zoals dit: http://www.epiphone.com/electrics/eseries/acf.asp?mod=esgx

MikeDirnt
21 april 2003, 17:41
Hey.. das een idee voor mijn oude basje..

Mijn eerste bas heb ik geeneens meer. Stuk gegaan op aparte wijze. Dat was trouwens een Squier P-bass nu speel ik nog steeds op (een nieuwe) Precision en een Dean q4

skabouter
21 april 2003, 18:57
rrrr

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-04-21 18:59 ]</font>

skabouter
21 april 2003, 19:00
damn. badmutz, das niet niets......
maar wouter slaat echt alles. gaaf kerel, vooral die zelfbouw dingen. hoelang bas je dan al ??

ik heb maar 1 bass....... maar daar ben ik wel blij mee, hoor

(oja, en 5 gitaren, een Boss GT-6, 2 amps, een wreed keyboard en een drumstel )

bassopotmus
21 april 2003, 19:15
Ga je expres krassen op je bas maken??
Hoe zot kan je zijn, sorry hoor maar dat snap ik niet.
Zou je eens niet bezig houden met nuttige dingen :wink:


Jah koen, serieus! als een gekeken wat een relic custom shop cost? over de 3000 €, ik maak nu zelf een relic '64 Reissue.
Kom op zeg als het er een uit 64 was had hij echt geen perfecte lak laag meer.
Ik heb ook een hekel aan "flamed en quilted tops"
die zorgen totaal niet voor een beter geluid, ik vind PRS'en enzo ook helemaal niets, te perfect...


Wat was er met Wouter dan?

AntY
21 april 2003, 19:28
die heeft 22 bassen gehad :smile:

oja voor je FAQ basso kijk in de cavity

bathmutz
21 april 2003, 19:53
ja, je kan ook overdrijven he. :wink:

BathMutZ

skabouter
21 april 2003, 20:27
ach, als ik zo doorga heb ik dat ook over 10 jaar. kheb dit jaar 5 gitaren gekocht. (en 2 verkocht :grin:) en nog veel andere gear dingen..........

basswasp
21 april 2003, 21:59
Op 2003-04-21 19:15, schreef bassopotmus:
Jah koen, serieus! als een gekeken wat een relic custom shop cost? over de 3000 €, ik maak nu zelf een relic '64 Reissue.
Kom op zeg als het er een uit 64 was had hij echt geen perfecte lak laag meer.
Ik heb ook een hekel aan "flamed en quilted tops"
die zorgen totaal niet voor een beter geluid, ik vind PRS'en enzo ook helemaal niets, te perfect...


Zonde!! Speel er gewoon veel op en verzorg 'm niet als een engeltje... dan ziet ie er ook afgeragd uit, maar dan is 't ten minste ECHT...

bassopotmus
21 april 2003, 22:07
dude, dat duurt wel enkele tijd...
Niet zon zin in om te w88...

MikeDirnt
21 april 2003, 23:20
Hoe doe je dat trouwens? met een schuurpapiertje (of is dit een domme vraag :grin:)
Mijn bas is aan de achterzijde flink gekrasd door broekriemen, knoopjes van overhemden of broeken, en van dat soort dingen. Maar dat ziet toch niemand.

Laatst heeft de gitaar van een vriend van me wel een mooie Re-lic gekregen. Ik legde hem voor de zekerheid onder me bed. Daar is ie altijd veilig. Zak ik toch die nacht door me bed. Helemaal mooie pitten erin....

skabouter
22 april 2003, 08:30
of je doet hem in een koffer :grin:

niels_r
22 april 2003, 09:01
Toen ik gisteren op mijn kamer kwam lag m'n bas ook op de grond. Standaard was uit elkaar gevallen... Het enige wat ik kon zien was nog een extra deukje op de headstock en dat de e snaar wel heel erg ontstemd was :wink:

Maar om er nu zelf krassen op te gaan maken...

Clunk
22 april 2003, 09:37
ik heb et ook niet op krassen... hey, dies gek,... een beetje je gitaar verneuken..
dat vind vn onzwe gitaristen wel weer leuk,
die begon ook met een drumstick op zn gitaar te slaan...
voor de lol??
ik denk het wel :grin:

tsss... wat een prutser :razz:

Bastijn
22 april 2003, 10:02
mensen je kan het zien als het vernielen van een axe, maar ook als een kunstuiting.
klinkt raar, maar ik moet zeggen dat ik dit echt wel een goede actie vind van bassoptomus, eerst een oude jazzbass kopen, en daarna m fijn nog authentieker maken. moet kunnen toch???

basswasp
22 april 2003, 10:34
Mijn bas ziet er inmiddels ook niet meer als nieuw uit, maar dat zit anders... Zowiezo heb ik al een bas zonder lak en erg zacht houdt, maar ook had ik toen ik net speelde geen koffer en vervoerde ik m'n bas gewoon los op de achterbank en liep ik er mee door de stad enzo. Ook zit ik regelmatig met m'n bas voor de computer en als je dan typt met je bas om bots je ook weleens ergens tegenaan. Of je neemt je bas mee in een erg lage draagtas zodat je bas tegen een stoepje aan botst. M'n bas is uiteraard ook beschadigd aan de achterkant door broekriemen enzo.
Het 'mooiste' was nog wel toen ik het nummer Higher Ground van RHCP had ontdekt en dit fanatiek mee zat te slappen, terwijl ik nog niet echt veel eelt op m'n wijsvinger had... en ja hoor... een blaar... maar ik speel door... en daarna... pijn! Toen zat er een vlek bloed op m'n bas, gelukkig heb ik dat er met een zakdoekje snel af kunnen vegen zodat daar nu niets meer van te zien is...

bassopotmus
22 april 2003, 10:44
zoiets laat je zitten! en dan vertel je aan iedereen dat verhaal die ernaar vraagt!

koen_V
22 april 2003, 16:46
Op 2003-04-22 10:44, schreef bassopotmus:
zoiets laat je zitten! en dan vertel je aan iedereen dat verhaal die ernaar vraagt!

Maar dan zit er een verhaal achter, als je gewoon eventjes met wat schuurpapier op je bas tekeer gaat vind ik dat vernielen en niet relicen, dat gebeurt wel door de jaren heen, en achter elke kras zit een verhaal!!
dan heb je pas een authentieke bas

basswasp
22 april 2003, 17:30
Op 2003-04-22 10:44, schreef bassopotmus:
zoiets laat je zitten! en dan vertel je aan iedereen dat verhaal die ernaar vraagt!


Nee, 't was lelijk... vooral op m'n naturel bas...

bassopotmus
22 april 2003, 17:42
Op 2003-04-22 16:46, schreef koen_V:


Op 2003-04-22 10:44, schreef bassopotmus:
zoiets laat je zitten! en dan vertel je aan iedereen dat verhaal die ernaar vraagt!

Maar dan zit er een verhaal achter, als je gewoon eventjes met wat schuurpapier op je bas tekeer gaat vind ik dat vernielen en niet relicen, dat gebeurt wel door de jaren heen, en achter elke kras zit een verhaal!!
dan heb je pas een authentieke bas


Kllopt helemaal, helaas betaal je tegenwoordig voor een '62 zo rond de 10.000 €.
En ik wil gewoon zoeits hebben, jah ik zou nu iets nieuws kunnen kopen en 40 jaar w88 en hetzelfde krijgen als wat ik in 3 dagen doe.
Ieder zijn mening, ik doe het toch niet op jullie bas?

MikeDirnt
22 april 2003, 18:00
kan je er is een foto van maken ? ik wil wel eens zien hoe het eruit ziet.

Maar het lijkt mij dat je dan allemaal een beetje dezelfde krasjes krijgt. Of loop je het hele huis af om andere voorwerpe te zoeken om me te krassen. En spring je gewoon van je trap met je bas tegen de muur en wat is nog meer leuk :grin: Misschien is het wel mooi. laat eens wat zien

koen_V
22 april 2003, 18:07
Tuurlijk is het niet mij bas.
Maar ik zeg maar wat ik er van vind, en daarvoor dient het forum hé!
en laat inderdaad eens wat foto's zien!!
groeten

dikkie dik
25 april 2003, 09:56
mijn eerste bas, was een aria pro II. actief.

over die krassen, ik vind het niet om aan te zien, op mn yamaha 5er zitten krassen naast de pick ups. ik ga er ook een slagplaat voor maken. ik denk dat het een stingray-achtige slagplaat wordt, die doorloopt naar de eq. en dan titanium kleur. ik wilde em eerst van titanium maken. geprobeerd, maar dat spul is zo onbewerkbaar :sad:. maargoed, toen heb ik aluminium geprobeerd, als je dat gaat slijpen, verkleurd het een beetje blauwachtig. dus ik ben nu ff opzoek naar een materiaal, die precies doet wat ik wil.

En ik heb ook verscheidene dutjes in de headstock. dat komt omdat ik altijd achter mn comp zit te spelen, en dan minimaal elke minuut per ongeluk tegen mn monitor aan slaat. :sad:

bassopotmus
25 april 2003, 16:35
foto's komen als hij volledig vintage is, dus met "ashtray"

niels_r
25 april 2003, 20:26
@bassopotmus: heb je de hals ook 'relic' gemaakt? Dus dat de achterkant van de hals ook een beetje ranzig en gebruikt eruitziet?

bassopotmus
26 april 2003, 11:15
hey "vul hier een willekeurig getal in", neej van de neck blijf ik af, hij heeft een dikke laklaag en ik denk dat hij mede daarom rete geil speelt, vooral als je een beetje zweet...
Neej dan maar liever niet....