PDA

View Full Version : Nieuw album The Scorpions



Orpheo
15 maart 2010, 11:40
het heet 'sting in the tail', en ik heb 'm nu (al) binnen... lang leve 'grijze import' (of handel, hoe je t noemen wilt).

Review:
Raised On Rock:9/10
ah, lekkere opener! strakke riff, pakkend refrein, fijne solo, beetje talk-box ge-wank. als de rest zo is, ga ik genieten van deze plaat! Beetje een opgefriste variant van 'rock you like a hurricane'.

Sting in the tail. 4/10
kan me niet bekoren. Zeurt een beetje, hangt van los zand samen, geen samengebonden geheel. alsof solo, couplet, bridge en refrein van 4 andere nummers zijn.

Slave Me: 6/10
kort nummer, beetje vervelend, gitaartechnisch niet interessant, maar wel beter samengebonden dan t vorige nummer. Een goede solo had van het nummer een 7/10 gemaakt.

The Good die Young: 8/10
Fijne riff, baslijn rommelt lekker, fijn en goed gestructureerd, eindelijk 'zingt' Klaus, in plaats van half reciteren. De fills zijn eigenlijk mini-solootjes, precies zoals 't hoort. Typisch scorps van de laatste 20 jaar eigenlijk. Doet me denken aan een (letterlijk) hardrockversie van 'wind of change', en dan op een positieve manier, want ik vind wind of change een zeiknummer.


Meer komt later vandaag, ik moet nu naar colllege ;)

speedmusic
15 maart 2010, 11:55
Gisteren kreeg ik een sms of ik mee ga de 10/4 naar hun concert in Brugge, is mij ff te ver. Maar nieuwsgierigheid was gewekt dus zojuist even de cd ge-download en ben hem nu aan het beluisteren.

Huidige Scorps top drie:
1. Blackout
2. Lovedrive
3. Humanity Hour 1
(live/verzamel albums neem ik nooit mee)

*remark:
Downloaden doe ik alleen maar om te luisteren bij goed vinden koop ik de LP en soms de cd, huidige collectie 6000 LP's en 2000 CD's.

HUESSEN
15 maart 2010, 23:29
Heb het album gedownload.(dat mag niet!ik weet het..)Kan alle LP's/CD's van de Scorpions waarderen.:ok:
Vind het een klasse band.Van dit album zijn, 'Lorelei" en "the good die young' mijn persoonlijke favorieten.:zz:

Di Stefano
16 maart 2010, 01:27
Ik wist niet dat het album al beschikbaar was. Live zijn de Scorpions niet meer wat ze geweest zijn maar hun studiowerk lijkt enkel beter te worden.

FNaRK
16 maart 2010, 11:06
ik ben na Tokyo Tapes afgehaakt

;)

Orpheo
16 maart 2010, 17:48
ik ben na Tokyo Tapes afgehaakt

;)

niet lullig bedoeld, maar als ik jou leeftijd had gehad, had ik dat ook gedaan ;) en dat is louter positief voor jou smaak, en de kwaliteit van de muziek voor tokyo tapes. Ok, ok, lovedrive en blackout waren ook waanzinnig ;)

mijn top 6:

lovedrive
taken by force
blackout
in trance
humanity hour1
unbreakable

dit album? ik vind 'm nu al saai. helaas. als je dit als je grootste masterpiece op de wereld zet, is 't echt een flop. Ik vind 'm 3 keer niks, helaas. Live vond ik ze wel heel goed, maar deze plaat is op een paar pareltjes na, een gedrocht.

HUESSEN
19 maart 2010, 22:54
Dit is dus het allerlaatste wat ze opgenomen hebben.......:makeup:
http://www.nieuwsbladdekaap.nl/page/Inter-nationaal/Opmerkelijk/Scorpions-beter-wordt-het-niet-meer.507638.news

marc_o
19 maart 2010, 23:27
ik ben na Tokyo Tapes afgehaakt

;)

Een zeer wijze beslissing! Ik ook...

rpl
20 maart 2010, 00:14
Een zeer wijze beslissing! Ik ook...

Tis inderdaad niet meer wat het geweest was.

Di Stefano
20 maart 2010, 12:45
Erna kwamen toch ook wel veel leuke albums; Lovedrive, Blackout, Love At First Sting, Savage Amusement. Dat zijn imo ook de albums waarin Scorpions imo hun eigen stijl vonden. Ervoor drukte Uli Jon Roth zijn stempel te hard door.

Sting In The Tail is inderdaad wel een misser. Buiten een drietal nummers echt zwak. Volgens mij wordt het tijd om er een punt achter te zetten.

HUESSEN
20 maart 2010, 12:59
Erna kwamen toch ook wel veel leuke albums; Lovedrive, Blackout, Love At First Sting, Savage Amusement. Dat zijn imo ook de albums waarin Scorpions imo hun eigen stijl vonden. Ervoor drukte Uli Jon Roth zijn stempel te hard door.

Sting In The Tail is inderdaad wel een misser. Buiten een drietal nummers echt zwak. Volgens mij wordt het tijd om er een punt achter te zetten.


Dit is dus het allerlaatste wat ze opgenomen hebben.......:makeup:
http://www.nieuwsbladdekaap.nl/page/Inter-nationaal/Opmerkelijk/Scorpions-beter-wordt-het-niet-meer.507638.news:soinnocent:

Thiez
8 april 2010, 17:40
Ik vind het nieuwe album nog best paar lekkere rocknummertjes hebben. Maar er zitten ook een paar aanfluiters bij. Het is wel goed dat ze nu stoppen anders blijft het maar doorbollen en haakt toch iedereen af op gegeven moment.

djnenm
8 april 2010, 23:16
hmm helaas kan het album op een paar nummers na mij niet echt bekoren.... tsjah dan maar iets anders luisteren :lp:

Orpheo
9 april 2010, 01:59
hmm helaas kan het album op een paar nummers na mij niet echt bekoren.... tsjah dan maar iets anders luisteren :lp:

agreed. liever die plaat van slash! en ik ben echt geen slash-fanboy.

marc_o
9 april 2010, 08:14
Ik zag Matthias Jabs nog lopen op de beurs in Frankfurt.