PDA

View Full Version : HNGD: Gibson SG Junior '06!



HaroldA
15 maart 2010, 11:43
Om mezelf te quoten: SG's zijn gaaf! :rockon:

...maar SG Juniors zijn veel gaverder!!!

http://img.sait.nl/gitaarnet/sg-jr-2.jpg
http://img.sait.nl/gitaarnet/sg-jr-1.jpg
http://img.sait.nl/gitaarnet/sg-jr-3.jpg

Ik heb 'm al sinds vrijdag in huis en het is echt een beest! Loeiharde output van de P90 (14 kOhm) dus hij scheurt echt als een gek, misschien scheurt hij zelfs te hard! Sustaint als een malle maar dat komt waarschijnlijk ook door het ontbreken van een halselement.

Ik heb al wel een "badass style" wrapover besteld, niet alleen om beter te kunnen intoneren, maar een snaar kan na een (flinke) bend ook zomaar ~0.5mm verplaatst worden op deze brug wat de stemming niet ten goede komt.

Ik ga ook kijken of ik van die conversie push-in brushings er op kan zetten ipv die veel te grote chromen hex bolt brushings. Des te minder bling des te beter!


Vanavond eerste repetitie met de nieuwe gitaar, maar dat gaat wel goed komen!

lindstrom
15 maart 2010, 11:48
Tof ding!!!!! gefeliciteerd!!!! :ok:

Mitch
15 maart 2010, 11:53
Coole bak! :ok:

robbierodeo
15 maart 2010, 14:39
Mooi ding zeg, waar heb je die vandaan? Ik wil zelf een jazzmaster classic player aanschaffen, maar als ik deze sg zo zie begin ik te twijfelen. Wat een beauty!!!

HaroldA
15 maart 2010, 14:56
Mooi ding zeg, waar heb je die vandaan?

https://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars_detail.asp?stock=px-NE15JE905

Toevallig via Google gevonden met als zoekopdracht:
"Gibson SG Junior" .co.uk

Via eBay had ik ook op een andere SG Junior uit '06 geboden, maar toen die over de €700,- heen ging ben ik afgehaakt.

JeroenSchaaf
15 maart 2010, 14:59
Mooi ding man! Gefeliciteerd!

Fuhgawz
15 maart 2010, 15:52
Zo wat een enorme output zeg! Ik dacht dat die P90's rond de 8-9k zaten. Heb je nog last van de typische single coil bijgeluiden of valt het wel mee?

Wel een gave plank hoor. Speuluh!!! \m/


Des te minder bling des te beter!

Dikke vette plus één!

Die push-in bushings gaat je waarschijnlijk niet veel voordeel opleveren. Die hex bolt tuners gebruiken over het algemeen grotere gaten. Conversie push-in dingetjes zullen dan waarschijnlijk ook groter zijn dan standaard push-in dingetjes. Maar dat weet ik niet zeker, dus negeer deze opmerking maar. :P

Mr. Dynamite
15 maart 2010, 15:57
Gaaf ding man! :mmmm:

HaroldA
15 maart 2010, 16:01
Zo wat een enorme output zeg! Ik dacht dat die P90's rond de 8-9k zaten. Heb je nog last van de typische single coil bijgeluiden of valt het wel mee?

Ik hoor m'n burolamp door m'n amp heen! ;)

Dus ja: het is een single coil, maar wel een hele gave! Misschien wel iets TE gaaf (te veel output), maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.


Die push-in bushings gaat je waarschijnlijk niet veel voordeel opleveren. Die hex bolt tuners gebruiken over het algemeen grotere gaten. Conversie push-in dingetjes zullen dan waarschijnlijk ook groter zijn dan standaard push-in dingetjes.

Ik heb deze besteld:

http://www.tonefactory.nl/shop2/images/MB05C.jpg
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_32_33_292&products_id=2962

Die passen in moderne gaten (10mm).

Het idee heb ik hier van:

http://farm3.static.flickr.com/2690/4363151591_520bb6f6c8.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4043/4363896038_577ff99389.jpg
http://www.lespaulforum.com/forum/showpost.php?p=2117297&postcount=16

Rinze
15 maart 2010, 16:01
Mooi ding! Is het geen P100 met die hoge weerstand?

HaroldA
15 maart 2010, 16:03
Mooi ding! Is het geen P100 met die hoge weerstand?

Die worden toch al een hele tijd niet meer gemaakt? (de gitaar is uit 2006)

Fuhgawz
15 maart 2010, 16:19
Mooi ding! Is het geen P100 met die hoge weerstand?

Hij hoorde zijn bureaulamp door zijn element, dus geen humbucker, dus geen P100.

Nagramoth
15 maart 2010, 16:30
Oh man, wat verschrikkelijk lekkere ramplank heb je daar zeg...

HaroldA
15 maart 2010, 16:59
Oh man, wat verschrikkelijk lekkere ramplank heb je daar zeg...

Dank u! En mag ik daar aan toevoegen dat ik vind dat je gelijk hebt?

vulvasonic
15 maart 2010, 17:08
Ze behoort tot mijn all time favourites. Ik had nog net even iets liever het oude 'vleugelslagplaatje' gezien op dit model, maar..... BOEIEN!!!
Deze is nauwelijks minder begerenswaardig. Het ding is zelf jaloersmakend. Ik ben zelfs zo jaloers, dat ik haast sta te kotsen van afgunst.

O man, deze plank en dan 'Paperplane' raggen à la Rick Parfitt (zoek dat fimpje maar even op YouTube - Status Quo - en dan dus de versie van lang geleden, dat Rick dus de SG junior gebruikt).

Kan het lekkerder?
:crazyhappy:

HaroldA
15 maart 2010, 17:34
Ze behoort tot mijn all time favourites. Ik had nog net even iets liever het oude 'vleugelslagplaatje' gezien op dit model, maar..... BOEIEN!!!
Deze is nauwelijks minder begerenswaardig. Het ding is zelf jaloersmakend. Ik ben zelfs zo jaloers, dat ik haast sta te kotsen van afgunst.

En dat voor de prijs van een faded! :soinnocent:


Ik had ook liever de < '66 slagplaat gezien maar dit is inderdaad ook gewoon geil. :mmmm:

vulvasonic
15 maart 2010, 17:52
En dat voor de prijs van een faded! :soinnocent:


Was dat nou nodig?
Ik ben 1 grote open wond en jij kiept doodleuk een kuub zout over me heen. Da's toch niet netjes! :sneaky:

HaroldA
15 maart 2010, 18:06
Was dat nou nodig?
Ik ben 1 grote open wond en jij kiept doodleuk een kuub zout over me heen. Da's toch niet netjes! :sneaky:

Inderdaad: bij deze mijn oprechte excuses. :makeup:

Je moet maar zo denken: er is altijd iemand met minder gitaren dan mij, dus deze heb ik niet per se nodig.


(ik weet ook wel dat dat onzin is, maar toch...)

Daan_B
15 maart 2010, 18:12
Deze SG is puur rock n roll, rete vet man, gefeli!:cooler:

Mukkez
15 maart 2010, 18:12
Aaaaaaah wat lieeeeeeef ! 't is een Junior!

Ik heb een standaard ook geweldig natuurlijk, maar deze is wel erg tof!




:soinnocent: Ridin' on a big white butterfly ( 19 okt in de HMH heb der zin an!)

Bolder
15 maart 2010, 18:16
SG groepsknuffel
:grouphug:

HaroldA
15 maart 2010, 18:18
Aaaaaaah wat lieeeeeeef ! 't is een Junior!

Ik heb een standaard ook geweldig natuurlijk, maar deze is wel erg tof!

Ehm, ik heb ook nog een Standard! :soinnocent:

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/SGSWSBCH1.jpg

Ash ketchum
15 maart 2010, 18:42
:grouphug:SG's:grouphug:
Nette plank Harold!

macwilliams
15 maart 2010, 18:47
Nu ik hier zo naar de wand staar krijg ik het gevoel dat er iets ontbreekt. Door al die nieuwe sg's heb ik het idee er niet meer bij te horen. Hebben meer mensen dat? :'(

Ash ketchum
15 maart 2010, 18:49
Nu ik hier zo naar de wand staar krijg ik het gevoel dat er iets ontbreekt. Door al die nieuwe sg's heb ik het idee er niet meer bij te horen. Hebben meer mensen dat? :'(

Ik had precies hetzelfde toen mensen ineens nieuwe amps gingen aanschaffen.

HaroldA
15 maart 2010, 18:52
Nu ik hier zo naar de wand staar krijg ik het gevoel dat er iets ontbreekt. Door al die nieuwe sg's heb ik het idee er niet meer bij te horen. Hebben meer mensen dat? :'(

Ff denken...

Gibson Les Paul Std? Check!
Gibson SG Std? Check!
Gibson SG P90? Check!
Geen Fenders? Check!

Nope, ik ben wel voorzien... :soinnocent:

macwilliams
15 maart 2010, 19:01
Geen Tele?

HaroldA
15 maart 2010, 19:02
Geen Tele?

Ik heb nog wel een 70's Granada Strat in delen in de berging liggen, maar een tele acht ik niet echt noodzakelijk.

macwilliams
15 maart 2010, 19:12
Just checking ;)
er zou dus alleen een zwarte LP custom bij moeten vind ik.

stikel
15 maart 2010, 19:14
Van Harte,

Mocht ik een P90 overwegen zou ik voor deze (SG) gaan of voor een '58 junior LP.

By the way. Een gitaarcollectie is m.i. niet compleet zonder een (goede)tele.

Veel plezier

Groet Jan

(de vrouw roept: eeeeeeeeeten)

jutter
15 maart 2010, 19:15
Da's pas een mooie plank! Gefeliciteerd man! En veel plezier ermee, dat gaat vast wel lukken!

vulvasonic
15 maart 2010, 19:39
Ehm, ik heb ook nog een Standard! :soinnocent:

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/SGSWSBCH1.jpg

Laat ik die finish nou net niet te pruimen vinden...
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen. Sunburst vind ik sowieso niet passen bij een SG. Het leidt teveel af van de contouren van de SG.

Maar die Junior..... :crazyhappy:

AgileGhost
15 maart 2010, 22:10
Prachtig ding, met die ene P90! Mooie kleur ook!

HaroldA
16 maart 2010, 00:03
er zou dus alleen een zwarte LP custom bij moeten vind ik.

Telt een zwarte Maya Les Paul Custom ook of moet het per se Gibson zijn?

HUESSEN
16 maart 2010, 01:06
O man, deze plank en dan 'Paperplane' raggen à la Rick Parfitt (zoek dat fimpje maar even op YouTube - Status Quo - en dan dus de versie van lang geleden, dat Rick dus de SG junior gebruikt).

Kan het lekkerder?
:crazyhappy:


Dat klinkt inderdaad lekker:rockon:
http://www.youtube.com/watch?v=KhwCqAmggnM

macwilliams
16 maart 2010, 07:17
Telt een zwarte Maya Les Paul Custom ook of moet het per se Gibson zijn?

Ik zie het voor nu nog door de vingers:)

DaveItUp
16 maart 2010, 09:28
GEWELDIG!!!

Sg junior's, m'n favoriete gitaren! Al tijden bezig om een special of junior te pakken te krijgen(een oudje).

Waarom Gibson geen betaalbare "vintage correcte" junior of special meer verkoopt, snap ik echt niet. p90's, wraparound, die ouwe maestro trem en het liefst een bruine/walnut. En dan kiezen tussen grote slagplaat of kleine!

Jay75
16 maart 2010, 10:17
GEWELDIG!!!

Sg junior's, m'n favoriete gitaren! Al tijden bezig om een special of junior te pakken te krijgen(een oudje).

Waarom Gibson geen betaalbare "vintage correcte" junior of special meer verkoopt, snap ik echt niet. p90's, wraparound, die ouwe maestro trem en het liefst een bruine/walnut. En dan kiezen tussen grote slagplaat of kleine!

Schiet toch eens op met die oude SG haha, hoe lang zoek je die nou al niet :)

Chocola
16 maart 2010, 10:20
Dit is de vierde of vijfde keer dat ik dit topic open, en ik had me nog zo voorgenomen niet te reageren :(. Ik moet nu ook gewoon een SG hebben, met P90's... Maar ik zou er wel een met twee stuks willen hebben, niet met maar één.

Iemand enig idee hoe zo een special eruit ziet onder de pickguard? Want zo een faded is leuk, maar 3/4e van dit forum heeft nu een faded dus daar is niets leuks meer aan :D. Bovendien heb ik genoeg humbuckergitaren.

HaroldA
16 maart 2010, 11:00
Gisteren voor het eerst met de SG JR gerepeteerd. Hele fijne hals, perfect in balans en blijft lekker op stemming (voor nieuwe snaren).

De eerste noten waren magisch, vol, dik, een beetje 'fuzz-achtig' randje, hele volle lossen noten, echt geweldig! :ok:

...maar die P90 gaat echt veel te hard. Hij is echt bijna oncontroleerbaar luid en piept en jankt als een gek in onze (kleine) repetitieruimte... :(

Ik moet continue m'n tuner intrappen bij ieder stopje, mijn Decimator krijgt die enorme piep ook niet gebolwerkt.



Dus: er moet een andere P90 in. Heeft iemand tips? Ik zit al een tijdje aan een BKP-92 te denken...

guitarkid
16 maart 2010, 11:07
Mjam.....!!!!!!!!

Gr. C.

DaveItUp
16 maart 2010, 11:28
Dus: er moet een andere P90 in. Heeft iemand tips? Ik zit al een tijdje aan een BKP-92 te denken...

Ik zou er ook een bareknuckle ingooien denk ik. Hoor ook wel goede dingen over Lollars?

Fuhgawz
16 maart 2010, 11:42
Zit er wel een Gibson P90 in als die zo'n hoge output heeft? Misschien issie wel ooit vervangen door een Rio Grande of zo. Anywho, over Lollar hoor ik wel eens dat vooral uber-vintage-freaks hem geweldig vinden en wat rauwere gitaristen hem soms wat slap vinden. Ik had ooit een bestandje gevonden waarbij iemand verschillende P90's vergelijkt, maar dat heb ik helaas niet meer.

Aan de andere kant denk ik niet dat je 'verkeerd kunt gaan' met de BKP92.

HaroldA
16 maart 2010, 14:19
Zit er wel een Gibson P90 in als die zo'n hoge output heeft?

14 kOhm, volgens Tim van BKP is dat ook enorm veel voor een P90


DC14K is hot for a P90 - most probably overwound with 43 gauge.

Yes the BKP92 would be comparable in fatness and output to the Black Dog humbucker.

Dus ik ga vanavond maar eens kijken waar ik een BKP-92 op de kop kan tikken...

Fuhgawz
16 maart 2010, 14:25
Als je een credit card hebt kun je direct bestellen. Anders kan het via één van de Nederlandse distributeurs, zoals Max Guitar in Den Haag, maar er zijn er meer. Check de website. Ik vind het erg jammer dat hij geen PayPal accepteert. Althans, dat was een jaar geleden, misschien is het veranderd.

Daan_B
16 maart 2010, 15:06
Wat is de prijs van zo'n schatje als ik vragen mag?
Sinds mijn Sg zou ik er altijd al een bij willen (met P90!), ga eerst een redelijke acoustische gitaar aanschaffen.

Zat eerst te denken om een Faded te verbouwen..

HaroldA
16 maart 2010, 15:11
Wat is de prijs van zo'n schatje als ik vragen mag?

Ik heb deze (https://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars_detail.asp?stock=px-NE15JE905) gekocht en daar kwam 19 pond aan verzendkosten bij.

Op eBay doen ze € 500-800,- maar ze komen niet zo vaak tevoorschijn dus als iemand met een groter budget tegen je in aan het bieden is kan de prijs flink oplopen.

HaroldA
27 maart 2010, 16:21
Zo, vandaag aan het klussen gegaan op m'n junior.

Het mysterie van de gigantische output van de P90 heb ik ook op kunnen lossen: het is een Seymour Duncan SP90-2 (http://www.seymourduncan.com/products/electric/specialized/progressive/sp902_hot_soapb/), aka "Hot Soapbar"... Snel er uit dus!

Bij het installeren van de BKP-92 liep ik gelijk tegen de eerste tegenslag aan: de cover past niet in het gat in de slagplaat. Dan maar de kap van de SD er op. Natuurlijk past de BK kap niet op de SD dus die is ook ineens een stuk moeilijker te verkopen :(

Daarna de badass brug er op. De bijgeleverde studs passen niet. Dan maar de originele gebruiken. Blijkt de badass veel te hoog te zijn! Samen met de dikte van de slagplaat komen de snaren veel te hoog te staan. Ach ja, de originele brug er dan maar weer op...

Gelijk maar even een 500K CTS potmeter er in en voor de mojo een Orange Drop tone condensator. Wel ff contactspray in de nieuwe potmeter, want ik heb een hekel aan te stroef draaiende pots.

Dan nog de laatste 3 conversie brushings er in: nice! :ok:


Nu ff lekker stemmen en spelen, de foto's volgen nog! (vandaag of morgen)

Daan_B
27 maart 2010, 18:36
Ik heb deze (https://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars_detail.asp?stock=px-NE15JE905) gekocht en daar kwam 19 pond aan verzendkosten bij.

Op eBay doen ze € 500-800,- maar ze komen niet zo vaak tevoorschijn dus als iemand met een groter budget tegen je in aan het bieden is kan de prijs flink oplopen.

Nog betaalbaar ook!
Ik wil er graag eentje als aanvulling op mn 61re, dacht er eerst aan een faded te verbouwen. Een dude op Mylespaul had er een mooie metallic blauwe junior van gemaakt:mmmm:.

JeroenP
27 maart 2010, 18:44
@ HaroldA: Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

De sg junior is samen met de lp junior en de gretsch corvette (1 pickup) toch wel een van de vetste rock 'n roll beesten! love it!

HaroldA
28 maart 2010, 23:24
Gelijk maar even een 500K CTS potmeter er in

Grrr... De CTS pot heeft een 'dead spot' als hij helemaal open staat. :(

Ik moest Tim van BKP nog bedanken voor de gave pickup dus gelijk maar ff gemeld dat de pot het niet goed deed: Tim stuurt zeer netjes gewoon een nieuwe op! Nice! :ok:

Chocola
28 maart 2010, 23:30
Kom is op met die foto's man :D.

HaroldA
28 maart 2010, 23:56
Kom is op met die foto's man :D.

Hmmm, oja...

Denk aan dit:
http://img.sait.nl/gitaarnet/sg-jr-2.jpg

Maar dan met dit:
http://farm5.static.flickr.com/4043/4363896038_577ff99389.jpg

:soinnocent:

Hiro
29 maart 2010, 09:36
lelijke tuners alleen haha

maar verder is ie om te kwijlen

DaveItUp
29 maart 2010, 10:32
Mooi juist zo hoort 't, ouwe klusons barbaar!

Jay75
29 maart 2010, 12:27
Voor mij is er ook weer een SG onderweg, geen oudje ( even geen cash voor ) maar een SG Classic met 2 P90's. Ben benieuwd hoe die gaat klinken :)

Fuhgawz
29 maart 2010, 12:44
Holy shit jij koopt net zo vaak een nieuwe gitaar als ik een nieuw brood koop of zo. :P Mijn Classic bevalt in ieder geval super! Speelt echt fantastisch en die P90's klinken lekker rauw.

@ Harold: hoe klinktie nou met het BKP element?

dutch.idiot
29 maart 2010, 13:20
Ik moet toch maar reageren, kan de drang niet meer weerstaan.
Gefeliciteerd man, wat een mooi ding is dit! :ok:

Ik had al erg veel GAS voor een lp junior, wil een fender Tele baja kopen, hoop voor mijn examen op een nieuwe akoestische Gibson (ofzo) en nu dit....:???: Ik wordt dadelijk nog gek van wat ik nog moet hebben:(.

In elk geval veel plezier ermee!

Jay75
29 maart 2010, 13:28
Holy shit jij koopt net zo vaak een nieuwe gitaar als ik een nieuw brood koop of zo. :P Mijn Classic bevalt in ieder geval super! Speelt echt fantastisch en die P90's klinken lekker rauw.

@ Harold: hoe klinktie nou met het BKP element?

Maar dat brood poep jij weer uit, ik verkoop die gitaren ook weer, gewoon lekker uitproberen :)

Bolder
29 maart 2010, 22:41
Voor mij is er ook weer een SG onderweg, geen oudje ( even geen cash voor ) maar een SG Classic met 2 P90's. Ben benieuwd hoe die gaat klinken :)

Waar vandaan? En hoeveel? :D

HaroldA
29 maart 2010, 23:33
@ Harold: hoe klinktie nou met het BKP element?

Veeeel beter dan met de SD90-2! Maar dat was ook niet zo moeilijk ;)

Veel opener en vetter maar nog steeds een dikke "push". Ook is hij wat makkelijker te controleren (feedback/piiiiiep) maar ik heb er nog niet mee gerepeteerd...

Eerst ff een nieuwe 500k potmeter er in voordat ik echt conclusies ga trekken...

Jay75
30 maart 2010, 01:11
Waar vandaan? En hoeveel? :D

USA, voor veel te veel natuurlijk

HaroldA
20 april 2010, 11:28
Inmiddels is er al weer van alles gebeurd met m'n SG'tje:

Ik heb er inmiddels een DiMarzio Super Distortion (DP209) in gezet omdat een P90 gewoon niet handelbaar is in een te kleine ruimte met redelijk wat gain...

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/p20493b-811929deecfec5a2ea8b1870fe8f8aef.jpg

Gisteren voor het eerst met de SD gerepeteerd en dat viel eigenlijk helemaal niet tegen! Ik mis wat prescence/tophoog tov de BK Black Dog die in m'n andere SG zit, maar dat valt misschien nog wel te corrigeren door de pole-pieces wat omhoog te draaien. Voor de rest een zeer OK element, al klinkt een P90 toch wel iets gaver.

Ik heb de kap er even af moeten halen om het element te bevestigen en er zit gewoon een klein humbuckertje in. Gewoon alles wat teruggeschaald dus. ;)

Het wachten is nu nog op m'n TonePros AVT2G brug en de nieuwe TonePros/Kluson tuners...

http://i15.photobucket.com/albums/a394/WildeStarr/agrecoanewbridge.jpg

Ibanez666
20 april 2010, 11:35
Leuk om te horen dat je er tevreden mee bent, maar in mijn geval gaat er toch echt niets boven her originele element :)

HaroldA
20 april 2010, 11:47
Leuk om te horen dat je er tevreden mee bent, maar in mijn geval gaat er toch echt niets boven her originele element :)

Dan heb je de BKP-92 nog niet gehoord! Helaas zijn P90's onhandelbaar in kleine ruimtes (sta 1-2 meter van m'n 4x12" af).

Thuis is het zelfs zo erg dat als ik m'n soldeerbout aanzet er echt een dikke brom door komt. Als ik dan ook nog eens een halogeen burolamp aanzet dan bromt de P90 zelfs door m'n gate heen.

Met de SD heb ik nergens last van.

Ibanez666
20 april 2010, 12:03
Dan heb je de BKP-92 nog niet gehoord! Helaas zijn P90's onhandelbaar in kleine ruimtes (sta 1-2 meter van m'n 4x12" af).

Thuis is het zelfs zo erg dat als ik m'n soldeerbout aanzet er echt een dikke brom door komt. Als ik dan ook nog eens een halogeen burolamp aanzet dan bromt de P90 zelfs door m'n gate heen.

Met de SD heb ik nergens last van.

ah ok.... bij mij thuis heb ik weinig problemen met brom. Als ik mn dimlicht aan doe wel wat meer, maar dan nog is het wel meer dan uit te houden.

bass blom
20 april 2010, 12:28
ga met gewone P90's maar eens vlak bij een spoorlijn of trafo hokje spelen :D

Ibanez666
20 april 2010, 12:47
Dit bedoel je?

bass blom
20 april 2010, 13:02
Dit bedoel je?

http://hulshofmodeltreinen.punt.nl/upload/foto/foto2.jpg

zie geen plaatje, maar geloof me, ik heb het meegemaakt.

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kwam er hard uit mijn SG op de TSL op crunch en lead.
alleen op het clean kanaal was te spelen en dat was een meter of 30 van een spoorlijn :dontgeti:

verhaal stroom huisje komt van vriend hans elmers, die speelde ergens met een prs/soapbars en kwam er later pas achter dat er achter het podium een stroomhuisje stond..

de midden (humbucker) stand is je enige redding dan.
of clean de hele gig :D

Ibanez666
20 april 2010, 13:20
twas een foto van modeltreinenzoldertje :)

HaroldA
20 april 2010, 13:24
de midden (humbucker) stand is je enige redding dan.
of clean de hele gig :D

Ik heb maar 1 P90 en clean is niet mijn ding ;)

Dus optreden/repetitie: Hummie en studio: P90.

Ibanez666
20 april 2010, 13:28
Ik heb inmiddels drie gitaren met p90's :)

DaveItUp
20 april 2010, 14:00
Echt zelden tot nooit last van die befaamde p90 brom en feedback.

HaroldA
20 april 2010, 14:09
Echt zelden tot nooit last van die befaamde p90 brom en feedback.

Hoeveel gain gebruik jij?

Fuhgawz
20 april 2010, 14:17
Echt zelden tot nooit last van die befaamde p90 brom en feedback.

Bij mij ligt het aan de omgeving. Sommige plekken brommen behoorlijk, andere plekken zijn muisstil. De brom komt qua geluidsniveau eigenlijk nooit in de buurt van het gitaargeluid en tussen nummers mute ik het signaal met mijn tuner. Ik speel overigens met een Orange amp vol open, dus met behoorlijk wat gain, maar geen death metal gain of zo.

Het is absoluut even wennen dat je gitaar wat meer bijgeluiden geeft dan je gewend bent met humbuckers, maar naar mijn mening is het goed te houden.

Rock Bottom
20 april 2010, 21:12
Hoeveel gain gebruik jij?

Oordeel zelf
http://www.myspace.com/cracksinthewall

HaroldA
20 april 2010, 21:32
Oordeel zelf
http://www.myspace.com/cracksinthewall

Hoor ik nou aan het einde van "Running on empty" een mooie P90 brom opkomen? ;)

En ik gebruik wel iets meer gain dan jij doet...

HaroldA
13 juli 2010, 11:25
Zo ziet hij er nu uit met z'n nieuwe TonePros brug en de DiMarzio DP209: :ok:

http://img.sait.nl/tank86_ld/P6282945.JPG

Henri H
13 juli 2010, 16:09
Hehe, mooie foto!

macwilliams
13 juli 2010, 16:14
Die SG ziet er bruut uit zo :ok:

atpatat
15 juli 2010, 13:13
Mooi ding hoor! Gefeliciteerd en succes met oefenen!!

vulvasonic
16 juli 2010, 11:27
Dit zijn gotverdomme de mooiste! :blast:

HaroldA
16 juli 2010, 11:39
Dit zijn gotverdomme de mooiste! :blast:

Dank u, dank u!

Er moeten nog steeds betere tuners op, maar de Gotoh's die ik ervoor gekocht had passen niet door de bushings heen (te dikke 'staaf'). :(

Toch maar weer op zoek naar TonePros/Kluson dan...

De TonePros brug ben ik wel enorm blij mee! :ok:

vulvasonic
16 juli 2010, 12:58
Ik zou er gewoon locking mechanieken op leggen. Een werkpaard is alleen een echt werkpaard als alles perfect functioneert en je je derhalve volledig kunt concentreren op je spel.

Ik vind ze geweldig. En ze zijn steviger dan SG's met twee elementen. Cool toch? :blast:

HaroldA
16 juli 2010, 16:54
Waarom locking? Is dat niet een beetje double dutch? ;)

Gewoon een stel stevige en nauwkeurige tuners zijn goed genoeg voor mij. De gibson tuners zijn mij veel te lomp.

HaroldA
18 november 2010, 15:34
Kleine update: ik heb gisteren met wat schuurwol(?) wat ik nog had liggen de hals van de glanzende laklaag ontdaan. Ik was de plakkerige hals helemaal zat!

Alleen ziet het er nu zo goed uit dat ik er aan denk dat over heel de body te gaan doen. Nooit meer vette vingers en het ziet er dan ook niet meer zo bling/nieuw uit. Ik heb een hekel aan "relics" dus ik moet er nog wel even over nadenken, maar ik ben bang dat het de body er toch een keer aan moet geloven...

Ook moet ik nog een keer nieuwe tuners kopen...

Fuhgawz
18 november 2010, 16:30
Ik zou toch minstens een maandje wachten/spelen voordat ik de complete body zou afschuren. Kijken of de afgeschuurde hals dan nog bevalt.

HaroldA
18 november 2010, 16:33
Ik zou toch minstens een maandje wachten/spelen voordat ik de complete body zou afschuren. Kijken of de afgeschuurde hals dan nog bevalt.

Ik zou 'm altijd weer kunnen (laten) polijsten.

universe777
18 november 2010, 16:45
Er zijn diverse Scotch-brites pads in de handel om te matteren. Dat werkt mooier en laat minder diepe krasjes achter en is dus ook makkelijker weer in de oude staat te krijgen.

Mijn gematterde explorer heeft weer wat glimmende plekken gekregen dus ik ga het ook aanschaffen. Ze zijn er in verschillende kleur codes. Ik geloof dat GOUD de fijnste is. Die werd mij door de spuiter ook aangeraden.

Fuhgawz
18 november 2010, 16:46
Minder werk = beter!!

:hippie:

Nee ik weet het niet dude. Als je hem gekocht om helemaal af te leven dan zal het niet zo veel uitmaken. Bestaat de mogelijkheid dat je hem nog ooit gaat verkopen dan zou ik het niet zo snel doen. Maar ik zou hoe dan ook eerst minstens een maandje kijken of die hals nog bevalt en of het uberhaupt wel nodig is om die body af te schuren.

HaroldA
18 november 2010, 16:55
Als je hem gekocht om helemaal af te leven dan zal het niet zo veel uitmaken.

Correct! :ok:

@universe777: ik zal eens bij de Gamma kijken of ze daar die Scotch-brites hebben, tnx!

HaroldA
1 december 2010, 11:24
Er zijn diverse Scotch-brites pads in de handel om te matteren. Dat werkt mooier en laat minder diepe krasjes achter en is dus ook makkelijker weer in de oude staat te krijgen.


3M part# 07745 Scotch-Brite Clear Blend Prep Scuff Roll, 4 3/4 in x 15 ft; Least agressive of 3 part scuff pad system. Scuffing prior to clear coat blending, light scouring, fine polishing on metal. Each roll tears into 30, 4 3/4 in x 6 in pads. Gold in color, leaves behind a scratch pattern equivalent to grade 1200 and finer.

Toch maar eens ergens zien te bemachtigen...