PDA

View Full Version : Ervaringen Dolphin Music UK



Fender83
15 maart 2010, 10:38
Zit een beetje te gassen op een PRS Mira X, en tijdens het googlelen erop zag ik hem bij de Engelse site Dolphin Music staan. Hij kost daar 'maar' 937 euro, terwijl hij hier in NL zo vanaf de 1300 gaat. Behoorlijk verschil dus!! Uiteraard komen de bezorgkosten er wel bij, maar dat zal niet de 1000 gaan overschrijden qua totaal lijkt me.
Ik vraag me af of er andere GN'ers zijn die ervaringen hebben met het bestellen bij Dolphin Music of een vergelijkbare site..
(of met de mira, ook welkome info natuurlijk ;))

http://www.dolphinmusic.co.uk/product/42977-prs-mira-x-black.html

Oceanborn
16 maart 2010, 11:03
Ik heb laatst on-line een gitaar gekocht bij guitarvillage.co.uk. Scheelde ook een paar honderd euro en was binnen 3 dagen in perfecte conditie thuis bezorgd.

Volgens mij hebben ze overigens op dit moment on-line sale...

Blijft natuurlijk altijd wel erg spannend, want zo'n groot pakket terugsturen als er iets mis zou zijn is wel een enorm gedoe...

Als alternatief kun je overwegen om naar Ibbenburen te rijden (Musik Produktiv). Dat scheelt vaak ook enorm met Nederland.

Succes met je keuze!

Fender83
17 maart 2010, 11:49
Zo dan, dat was dan wel de moeite waard voor een paar honderd euro! Welke heb je gekocht?

Klopt het dat je voor bestellingen uit Engeland geen invoerrechten betaalt (net zoals bij de EU landen)? Anders komen dr nog wel wat euro's bij en kom ik op dezelfde prijs uit als in NL.
Hoe zat het met de verzekering trouwens van jouw verzending?

rijsberman
17 maart 2010, 12:09
Het Verenigd Koninkrijk hoort al zo'n 37 jaar bij de EU en haar rechtsvoorgangers. En maakt deel uit van de Europese douane unie. Dus nee, geen invoerrechten. Ze hebben er alleen geen euro. Dat dan weer niet.

altheka
17 maart 2010, 12:46
Ik heb laatst on-line een gitaar gekocht bij guitarvillage.co.uk. Scheelde ook een paar honderd euro en was binnen 3 dagen in perfecte conditie thuis bezorgd.

Volgens mij hebben ze overigens op dit moment on-line sale...

Blijft natuurlijk altijd wel erg spannend, want zo'n groot pakket terugsturen als er iets mis zou zijn is wel een enorm gedoe...

Als alternatief kun je overwegen om naar Ibbenburen te rijden (Musik Produktiv). Dat scheelt vaak ook enorm met Nederland.

Succes met je keuze!

Nou nou, musikproduktiv scheelt zelden of nooit en al helemaal niet enorm bovendien vaak hebben ze niet wat op de site staat.

Epic
17 maart 2010, 15:55
Ik heb mijn Hiwatt daar gekocht. Ik heb er alleen wel 3 maanden op moeten wachten, want ze hadden m niet op voorraad (dit kan ook aan trage produktie bij Hiwatt zelf liggen).

Verder prima service, en goedkoop. Pas dus op met specifieke producten die ze niet standaard op voorraad hebben, kan lang duren.

dennie2002
17 maart 2010, 16:05
Ik heb mn Fender Classic player daar besteld. Prettige afhandeling en netjes binnen 4 dagen thuis en goed verpakt. Ik betaalde iets van 550 eu terwijl bij thomann 689 betaald moest worden. En kreeg er nog een setje ernie balls bij :)

Oceanborn
17 maart 2010, 19:48
Zo dan, dat was dan wel de moeite waard voor een paar honderd euro! Welke heb je gekocht?

Klopt het dat je voor bestellingen uit Engeland geen invoerrechten betaalt (net zoals bij de EU landen)? Anders komen dr nog wel wat euro's bij en kom ik op dezelfde prijs uit als in NL.
Hoe zat het met de verzekering trouwens van jouw verzending?

Heb mijn ESP Horizon daar gekocht. Enige wat balen is, is dat hij nu nog een keer 100 euro goedkoper is daar (uitverkoop). :confused:

Heb geen invoerrechten hoeven te betalen, zoals al geschreven is. Verzendkosten waren iets van 40 GBP (45 Euro) en de verzending was verzekerd.

Overigens heb je (volgens mij) bij aankoop op internet altijd het recht om binnen X dagen de spullen terug te sturen en het volledige bedrag terug te krijgen. Je bent alleen wel de kosten van de eventuele terug verzending kwijt.

@ Altheka
Ben zelf ook niet zo'n grote fan van MP (vond het eerlijk gezegd een stelletje arrogante %#@, maar veel anderen hebben wel positieve ervaringen....en bij de gitaren die ik heb gezien zat er altijd wel flink verschil tussen Nederland en MP. Maar goed, waren wel gitaren van rond de 1500 euro, dus misschien dat bij goedkopere gitaren het verschil kleiner is.

evEndzhar
17 maart 2010, 20:46
Ik heb ruim een jaar terug een Ibanez bij Dolphin Music besteld, maar dat doe ik ook nooit meer. Een week nadat ik de gitaar besteld had en zij het geld hadden geïnd, kreeg ik te horen dat het model dat ik besteld niet meer leverbaar (op de site stond dat ie op voorraad was) was en ook niet meer leverbaar zou worden. Toen ik bij de importeur informeerde bleek dat de finish (suede black) vervangen werd voor een andere en binnenkort weer leverbaar zou zijn.
In de eerste instantie was het voor Dolphin Music geen probleem om de gitaar met de nieuwe finish te leveren. De dag erna werd mij gevraagd om dan nog even 200 euro bij te betalen.

Hier ging ik niet mee akkoord. De verkoper zei dat ze bereid waren me een Jackson tegen een gereduceerde prijs aan te bieden, maar ze hebben daarna niet meer op mijn mils gereageerd tot ik ze twee keer vriendelijk doch dringend verzocht heb mijn geld terug te boeken.
Communicatie liep sowieso heel moeizaam met deze tent. Iedere keer dat ik op een mail gereageerd had moest ik ze achter hun broek zitten om een reactie te krijgen.

Kijk ook eens op Guitar Amp Keyboard, daar heb ik gisteren een gitaar van binnen gekregen. Scherpe prijzen en het verzenden kost maar 17 pond.

Fender83
18 maart 2010, 10:04
Dat over die moeizame communicatie met Dolphin Music is me niet onbekend, al paar keer gemaild maar krijg daar weinig reactie.

Guitar Amp Keyboard is een goede tip, zie dat ze ook soms behoorlijk voordelig zijn! Nog ff doorsparen en dan maar eens de knoop doorhakken! :)