PDA

View Full Version : Hulp nodig voor 'Silent Concert'



joesman
15 maart 2010, 09:30
Hallo,

We hebben met onze band net onze tweede cd afgewerkt,
nu zijn we bezig aan de voorbereiding van onze cd-release.
We zijn in zee gegaan met een bekend Belgisch bedrijf die in-ear monitoring en oordopjes fabriceren.
In het kader van heel de 'gehoorschadeproblematiek' willen we een 'silent concert' geven.
Concreet betekent dit dat er 100 mensen uitgenodigd worden,die allemaal oortjes in krijgen.
Op het podium mag er dus geen versterking staan,ook de drummer speelt over een elektronische drum voor de gelegenheid.
Ik zou toch graag mijn effectpedalen en liefst mijn versterkertop(Valvetech Hayseed 30) gebruiken.
Wat kan ik hiervoor gebruiken,aangezien je normaal altijd je speakerkast aangesloten moet hebben?
Ik zag dat een Koch Loadbox zoiets wel kan,maar zijn er nog andere mogelijkheden?En wat klinkt volgens jullie het beste?
Of is dit niet de moeite en zou een simpele POD zoiets beter doen? (alhoewel ik geen echte Line6-fan ben)
Alvast bedankt!!!

guitarguru
15 maart 2010, 10:46
Ik heb zelf vroeger zo gespeeld. Eigen amp plus effecten, via een Koch Loadbox naar de PA. Werkte zeer goed, mag ik wel zeggen. Lekker over je eigen spulletjes spelen, en die POD links laten liggen.

Trouwens, een te gek initiatief!! Kamp zelf alweer een paar jaar met tinnitus, chronisch oorsuizen en gepiep. Kan niet te vaak voor worden gewaarschuwd..........

caliban
15 maart 2010, 10:59
Vreemd maar wel cool initiatief :), welke band zijn jullie?

joesman
15 maart 2010, 11:35
@Caliban en GuitarGuru: Bedankt! De band heet Palomine,we maken een soort van pop/rock-muziek.

Weet iemand of een Koch Pedaltone goed samenwerkt met effectpedaaltjes?

iWishmaster
15 maart 2010, 13:03
Op zich ook een optie (hoewel niet goedkoop): een silent cabinet. Een speaker helemaal geïsoleerd in een cab met een microfoon erin. Buiten stil, van binnen op volle toeren. Ik heb het nog nooit getest, gehoord of gezien, maar het concept is wel goed vind ik.

Bijboorbeeld de Rivera Silent Sister:
http://www.guitarsite.com/news/images/gear/SilentSister.jpg

En van binnen:
http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000050928.jpg

Mr. Dynamite
15 maart 2010, 15:10
Randall heeft ook zo'n isolation cabinet. Lijkt me voor dit doel heel geschikt ;)

caliban
15 maart 2010, 18:57
Helemaal stil kan dat toch niet zijn :dontgeti: of wel?

ME.
15 maart 2010, 20:24
Helemaal stil kan dat toch niet zijn :dontgeti: of wel?

Nope, dat kan idd niet met zo'n kast.

Maar wel een heeeeel stuk zachter.

budje
15 maart 2010, 20:59
Dat lijkt me heeeeeeeeeeeel interessant om eens te proberen trouwens

DVBAS
15 maart 2010, 22:04
Dat nieuwe bedrijf, Jet City, heeft dacht ik ook zo'n silent speaker cabinet op zijn wachtlijst staan. Even kijken... ja, inderdaad, er staat er een op Thomann:

http://www.thomann.de/be/jet_city_amplification_iso_cabinet_usb.htm

joesman
16 maart 2010, 10:59
Dat ziet er heel leuk uit,maar voor een éénmalig project redelijk aan de dure kant.
Misschien neig ik toch meer naar de Pedaltone(ik weet het,zeker zo duur maar wel makkelijker tweedehands te vinden)
het is ook minder slepen plus misschien toch ook handig aangezien ik regelmatig freelance meespeel bij promsconcerten en dergelijke.
Hoe zijn de ervaringen met de Pedaltone en zijn er ook nog alternatieven?

guitarguru
16 maart 2010, 11:24
Dat ziet er heel leuk uit,maar voor een éénmalig project redelijk aan de dure kant.
Misschien neig ik toch meer naar de Pedaltone(ik weet het,zeker zo duur maar wel makkelijker tweedehands te vinden)
het is ook minder slepen plus misschien toch ook handig aangezien ik regelmatig freelance meespeel bij promsconcerten en dergelijke.
Hoe zijn de ervaringen met de Pedaltone en zijn er ook nog alternatieven?

Pedaltone heb ik ook een poosje gehad, en was de enige Koch die me kon bekoren. Het is een veelzijdig apparaat die echt goed klinkt op een clean ingestelde buizentop. Zo heb ik hem dus gebruikt.
Een keer over een zanginstallatie gebruikt tijdens een repetitie, en dat vond ik niet lekker qua sound en feel. Maar dat geldt voor meerdere preamps in mijn geval. Ik mis die wisselwerking met een buizen amp en gitaarspeakers.
Alternatieven zijn natuurlijk de modelling preamps van line6, of spul van Boss. Check ook de 11 Rack van Digidesign. Schijnt erg goed te zijn..