PDA

View Full Version : Hartke 115 VX



Ragebolle
20 april 2003, 16:31
Vraagje,
Ik ben in het bezit van een 120 Watt Marshall JCM 800 (Bass series) top.
Met een Peavey 410 TVX.
Nu ben ik van plan om hier een 15" basbox bij te kopen.
Er werd mij geadviseerd om een Hartke 115VX te kopen door z'n goede prijs/prestatie verhouding.
Wie heeft ervaring met deze box?
Is dit raadzaam of niet?

bassopotmus
20 april 2003, 16:34
is dat een basstop, sorry ik ken bijna niets van Marshall, maken die ook bass spul?

bathmutz
20 april 2003, 17:01
hartke speakerkasten klinken niet goed maar je kan er wel lekker op zitten en een kopje koffie op zetten. :razz:

BathMutZ

basswasp
20 april 2003, 19:46
'k heb een keer op Hartke gespeeld en 't was een soort combinatie van Trace en Ampeg. Een ongedefineerd geluid met serieus veel te veel bijgeluiden.

Naar mijn mening is het geen goed merk, maar Peavey is wel goed. De versterkers zijn wat toonloos, maar de kasten zijn oke.

bassopotmus
20 april 2003, 21:03
De vx kasten, sorry ik beantwoord nu pas je vraag, staan voor verry extreme. Niet dat dat iets te maken heeft met de prestaties, want die schijnen niet echt goed te zijn. kan ook eigenlijk niet voor die bedem prijzen die ze ervoor vragen, nog geen 300€ ofzo.

Daarin tegen ben ik het niet geheel eens met basswasp over Hartkes als versterkers, maar daar hebben we het al in den treuren over gehad.

Ik kan je Hughes and ketnner eens aanbevelen, veel bassisten lopen er straal langs, want dat is "gitaristen spul", maar ik ben meer dan tevreden met mn toon, helaas hebben de nieuwere modellen en tweeter, moet ik nu zonder stellen....
Ow w8,H&K maakt helemaal geen 15", 2x15" ook goed?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-04-20 21:05 ]</font>

Semafoor
20 april 2003, 21:51
Is het wel verstandig om een 15" erbij te kopen als de top 120 watt is en je al een 4x10 hebt?

basswasp
21 april 2003, 09:47
bassopotmus - Ieder z'n mening

Semafoor - Naar mijn mening niet, het geheel lijk me dan wat weinig kracht hebben, maar als Ragebolle dat wil...

bassopotmus
21 april 2003, 11:40
tuurlijk basswasp, ik hoor je en ik geef je deels gelijk wat betreft de sound van Hartke. Daarintegen vind ik de prijs/kwaliteit gewoon erg goed.

Hey als andere merken goedkoper waren had ik allang geen Hartke meer!


To stay on-topic, als je "slechts" 200/250 watt aan boord heb kan ik je niet aanraden een tweede speaker kast erbij te pakken,je vermogen zal over 2 kasten verdeeld worden en zal minder sterk en strak worden.
Maar probeer het eens in en zaak, luister eens wat voor geluid je eruit krijgt dan.

Toch denk ik dat, ik bv. na verloop van tijd eens een stereo of bi-amp koop en dan 2 kasten aansluit iets vet monsterlijks, 2x15" en 4x10"+tweeter.
Natuurlijk heb je het hier dan wel over een 2x400watt ofzo

Laus
21 april 2003, 11:59
van H^K was ik idd zeer onder de indruk. Zelfs in vergelijking met Ampeg.

Kwa prijs is het bijna hetzelfde trouwens. MAar die nieuwe Cabs zien er wel ontzettend stoer uit.

bassopotmus
21 april 2003, 12:23
Ah, speel je zelf op H&amp;K? Ik denk dat ik indd ooit eens overstap op de nieuwe modellen met tweeter, als een geprobeerd en vond ze geweldig!