PDA

View Full Version : gitaar Am-Plug



victor.500
14 maart 2010, 17:16
hey iedereen, :stop: ik wil graag gitaar kunnen spelen met zo'n dingetje dat je alleen zelf met een koptelefoon kunt horen. zonder dat iemand anders het hoort.
en welke ik dan het beste kan kopen. ( vox, roland of een ander merk. ):punk:

ik heb zelf een ibanez GRG170DX.:lp: ( en ook als versterker een roland cube 20-x
mocht dat van belang zijn. )

Alvast bedankt voor jullie reacties. :hippie:

Rutger Molenberghs
14 maart 2010, 17:53
De Cube 20x heeft een headphone out. Als je die gebruikt, dan komt er geen geluid meer door de speaker. Dus als het enkel is om niemand te storen, dan heb je alleen een hoofdtelefoon nodig.

JiJeWoW
14 maart 2010, 18:51
De Headphones output is inderdaad een optie.
Sinds kort heb ik zelf zo'n amplug gevalletje van vox (de lead versie).
En ik vind hem echt geweldig klinken, zeker voor wat het kost !

victor.500
14 maart 2010, 19:55
bedankt voor je reactie, maareh... zitten er ook effecten op sommige AmPlugs?
:hippie: en voor een versterker die 15 kilo ( cube 20-x ) weegt om m'n headphone in te doen heb ik liever iets dat lichter is. :noob:

RoelSmoel
14 maart 2010, 19:59
bedankt voor je reactie, maareh... zitten er ook effecten op sommige AmPlugs?
:hippie: en voor een versterker die 15 kilo ( cube 20-x ) weegt om m'n headphone in te doen heb ik liever iets dat lichter is. :noob:

15 kilo is zwaar overdreven, zoveel woog mijn Cube 60, en dat was nog niet veel.. Ik heb in elk geval nog geen AmPlug in bezit gehad/getest, maar wat ik zo snel kan zien zitten er geen effecten in.

JiJeWoW
14 maart 2010, 20:07
In de amplug Lead zit een Delay effect, van de rest weet ik het niet zeker.

Terminus
14 maart 2010, 20:22
De rest heeft geen effecten. En als je een ander geluid (clean, high gain) wilt moet je een nieuwe kopen. Maar de demo's klinken wel geweldig, beter dan de Cube (uit zowel ervaring als demo's).

Rutger Molenberghs
14 maart 2010, 21:20
Als je meerdere amp models en effecten wil, dan kan je richting pocket pod (express) gaan.

victor.500
23 maart 2010, 07:53
hey iedereen ik ben gegaan voor de Vox-classic rock.

is echt een tegek ding en alles werkt perfect.

bedankt voor de info iedereen.