PDA

View Full Version : wat met midi?



x19
14 maart 2010, 13:12
Hey
Ik heb 2de hands een engl souvereign gekocht en daar kreeg ik de z10 footswitch bij.
Nu kan ik ook een midi interface aansluiten op mijn amp. (dus Z7 en niet Z11, klopt dat?)
Spijtig genoeg heb ik hier geen kaas van gegeten..:dontgeti:

Wat doet dit juist?
Kan ik dan enkel wat settings van mijn amp opslaan in die midi interface?
Of kan ik bevoorbeeld met 1 druk op de knop naar clean gaan + mijn chorus en delay aanzetten en nog van die dingen.

macwilliams
14 maart 2010, 19:20
Hmmm uit den haag toevallig?

x19
14 maart 2010, 22:24
nope, dat is zo'n 180 km van hier :)

Liquid_Metal
14 maart 2010, 22:51
MIDI wordt gebruikt om allerlei functies te schakelen, waaronder de kanalen van je amp.
Uit de manual maak ik op dat de Sovereign zelf MIDI heeft, dus zou je geen Z7 nodig hebben. Je kunt de Z11 direct aansluiten en gebruiken om te schakelen, gelijk aan relais schakelingen. Alleen zou je nu een effectprocessor aan kunnen sluiten en die tegelijk schakelen (midi out/through van de Sovereign naar je fx) bijvoorbeeld.

x19
17 maart 2010, 19:21
Is er een manier om met 1 druk op de knop, je kanaal op bevoorbeeld clean te zetten met effecten erbij?
Ik heb het wel over losse effecten.

TimS
17 maart 2010, 19:35
Ja, maar dan heb je wel een looper nodig. Een Voodolabs GCX switcher bijvoorbeeld. Of een rocktron patchmate ofzo.

kidrock
17 maart 2010, 19:44
Ja, maar dan heb je wel een looper nodig. Een Voodolabs GCX switcher bijvoorbeeld. Of een rocktron patchmate ofzo.

Ja, precies. G-Lab heeft ook een aantal in hun assortiment. Afhankelijk van wat je nodig hebt.

TimS
17 maart 2010, 20:12
Ja, precies. G-Lab heeft ook een aantal in hun assortiment. Afhankelijk van wat je nodig hebt.

Die zijn ruk, werken alleen op program changes, elke combinatie van effecten heeft een eigen programma dat je niet kunt veranderen.

Liquid_Metal
17 maart 2010, 22:47
Die zijn ruk, werken alleen op program changes, elke combinatie van effecten heeft een eigen programma dat je niet kunt veranderen.

Is wat minder flexibel, maar de simpele midicontrollers hebben toch geen extra knoppen voor cc's. En dan werkt het prima.
Ik ben erg blij met mijn GCX. Daar zitten 3 pedaaltjes in: phaser, compressor en tubescreamer. En de GCX kan nog veel meer dan pedalen schakelen :crazyhappy:

kidrock
17 maart 2010, 23:58
Die zijn ruk, werken alleen op program changes, elke combinatie van effecten heeft een eigen programma dat je niet kunt veranderen.

Zoals ik al zei, afhankelijk wat je nodig hebt. Ik gebruik zelf de G-Lab MGC-6 in combi met een voodoolab ground control en daar kan ik al mijn pedalen, TC G-force en channels van mijn amp switchen met een preset onder 1 knop en dat werkt perfect!

groovieguitarguus
18 maart 2010, 22:40
@x19 ... off-topic... Vanwaar je nickname? Is een befaamd type Fiat...(X1/9)
Of heeft het daar niets mee te maken???

LaszloVersteeg
22 maart 2010, 00:35
Zoals ik al zei, afhankelijk wat je nodig hebt. Ik gebruik zelf de G-Lab MGC-6 in combi met een voodoolab ground control en daar kan ik al mijn pedalen, TC G-force en channels van mijn amp switchen met een preset onder 1 knop en dat werkt perfect!

dat wil ik ook dat wil ik ook dat wil ik ook!:cheerup:

kidrock
23 maart 2010, 02:50
dat wil ik ook dat wil ik ook dat wil ik ook!:cheerup:

Zo zie maar... wat de ene ruk vindt, vind een ander geweldig! ;)