PDA

View Full Version : HNGD thunder I



wietse
14 maart 2010, 12:54
het is hier op dit forum nogal druk de laatste tijd met matsumoku planken, ik heb er ook weer 1 bij, vanmorgen voor 120 euro op de rommelmarkt in leeuwarden gescoord.
man vroeg eerst 175 euro, maar zonder backplate ontbreken van een knop, loszittende potmeters en een missende output geef ik dat er niet voor, is namelijk altijd een raadsel wat er nog meer kapot is als een gitaar half gedemonteerd is.
en 175 euro daar heb je al een thunder voor zonder werk als je mazzel hebt.
effen een uurtje geprutst, backplate gemaakt uit een oude vhs doos en dit is het resultaat.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/thunder.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/thunderback.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/thundermercy.jpg
en verdomd nieuwe output en alles werkt, de originele potmeters doen hun werk nog kraakvrij, de gitaar klinkt vrij helder en scherp op de brug en warm en goed gedefinieerd op de hals.
heerlijk gitaartje, ook het fretwerk is nog als nieuw, al moest ik de hals wel schoonmaken op het fretboard kon je bijna aardappelen kweken.
er mist helaas 1 van de originele knoppen, heb er nu maar 3 tele knoppen op gezet, die misstaan hem ook niet, maar toch maar eens zoeken om een originele knop.
degene die er het laatst op gespeeld heeft had nogal zweetjatten volgens mij, het goud is namelijk weggevreten op de brug.
maar ik ben er blij mee, het is lang geleden dat ik een gitaartje voor mezelf heb gevonden, niet echt supergoedkoop maar wel voor een leuk prijsje.

Dweezman
14 maart 2010, 13:30
Nice catch. Hij 's wel stoer.

Chocola
14 maart 2010, 13:58
Hij ziet er leuk uit :D. Gefeliciteerd :)

barno
14 maart 2010, 14:32
ik ken er niks van maar ik lees op het forum regelmatig over de goede rep van matsumoko: bij deze gitaar straalt de bouwkwaltiteit er al af gewoon op foto. nice!

geert1976
14 maart 2010, 14:40
Mooie plank Wietse!, op speurders staat er een precies dezelfde.

Uncle Mat Rulezzzz:cheerup::rockon:

BamBuFan1
14 maart 2010, 15:57
maar ik ben er blij mee, het is lang geleden dat ik een gitaartje voor mezelf heb gevonden, niet echt supergoedkoop maar wel voor een leuk prijsje.

Ik heb zelf een Thunder 1 bas: het is me eigenlijk een raadsel waarom deze gitaarvorm geen klassieker is geworden: hij ziet er gewoon heel mooi uit en dankzij de ribspoiler hangt zo'n ding als gegoten.

geert1976
14 maart 2010, 16:12
Ik heb zelf een Thunder 1 bas: het is me eigenlijk een raadsel waarom deze gitaarvorm geen klassieker is geworden: hij ziet er gewoon heel mooi uit en dankzij de ribspoiler hangt zo'n ding als gegoten.

Klopt, de bodyvorm van de Thunder is erg goed, zoals de hele gitaar kwalitatief goed is

Midwolda
14 maart 2010, 17:58
Damn... ik moet toch eens wat vaker naar rommelmarkten toe, geloof ik!
Hartstikke fijne gitaar lijkt me dat, en ik vind 'm er prima uit zien!
Gefeliciteerd, Wietse!

JeroenSchaaf
14 maart 2010, 18:18
Ziet er goed uit Wietse! gefeliciteerd.:cheerup:

wietse
14 maart 2010, 20:14
Damn... ik moet toch eens wat vaker naar rommelmarkten toe, geloof ik!
Hartstikke fijne gitaar lijkt me dat, en ik vind 'm er prima uit zien!
Gefeliciteerd, Wietse!

vroeg opstaan dat moet je er voor over hebben, en als de verkoper mij niet aan had gesproken dan had ik hem niet eens gezien, hij had hem nog achter z'n kraam onder een kleedje liggen.

toen die man zelf uitgesneupt was en de boel begon uit te pakken ging ik al weer op weg naar huis, scheelt dus dat je connecties hebt die precies weten wat je zoekt.
het is inderdaad een erg fijne gitaar, ik hou ook van die looks, heb iets met naturel gitaren, die zijn eerlijk, je ziet wat je hebt en niet gemaskeerd door een laklaag om dan thuis te ontdekken dat het multiplex of MDF is.

TDZH
14 maart 2010, 20:53
Koel ding!