PDA

View Full Version : probleem mod bluesedriver



Rick trodat
14 maart 2010, 00:33
Ik heb 2 condensators vervangen door een grotere waarde in mijn bd-2. Ook grroter voltage. In bypass komt er nu geen signaal langs en aan, moet alles maximaal. Wat kan het probleem zijn?

cluseau
14 maart 2010, 09:19
Ik heb 2 condensators vervangen door een grotere waarde in mijn bd-2. Ook grroter voltage. In bypass komt er nu geen signaal langs en aan, moet alles maximaal. Wat kan het probleem zijn?


Wil je antwoord op deze vraag?

Dan....

1 vervallen (edit - al gezien, sorry - /edit)
2 Welke condensatoren heb je vervangen (positie in het cirquit)
3 Wat was de orginele waarde en wat heb je er voor in de plaats gezet.


Overigens denk ik dat je iets anders fout hebt gedaan. Door een grotere capaciteit te gebruiken lijk me niet dat er iets mis kan gaan tenzij de capaciteit drastisch afwijkt. Een hoger voltage kan al helemaal geen problemen veroorzaken.

Frans.

edit2
Door het bewegen heb je misschien een kern van een draadje gebroken? Als het goed is gaat in bypass het signaal ongehinderd om de schakeling heen, heeft dus niets met je mod te maken.
/edit2

Heffie
14 maart 2010, 11:17
Als het effect uit staat dan zou je de gitaar gewoon moeten horen dus het lijkt mij iets in de voeding. Soldeeraansluiting van de 9V aansluiting slecht ofzo? Een beetje wat cluseau zegt dus.

Ik heb wel eens het probleem gehad dat ik mijn gitaargeluid hoorde wegsterven tijdens het spelen. Ik was er op een gegeven moment achter dat als ik m'n plug uit mijn gitaar trok en hem er daarna weer instopte het probleem weer dagen weg was en dan zomaar weer de kop op stak. Jackaansluiting van mijn gitaar was niets mis mee(er zat nog genoeg veerkracht in de tipaansluiting. Voor de zekerheid de jack+aansluiting nog goed schoongemaakt) maar het probleem bleef terug komen. Toen een ander snoer gepakt en ik heb er geen last meer van gehad. Maar vreemd was het wel... :???:.

Bij het modden misschien iets te veel tin gebruikt of de pootjes van de vervangen condensators te ver naar buiten gebogen om ze klem te zetten in de print en zo ergens een sluiting gemaakt? Als het pedaal open ligt en de 9V staat erop, meet je dan ook 9V op de aansluiting in het pedaal(op de print dus)?

Deze is lastig van afstand...:(

don marco
14 maart 2010, 11:19
Frans, Boss gebruikt een gebufferde bypass. Dus het signaal gaat in bypass wel nog door een paar torren heen.

Daar moet het probleem liggen. Kijk eens of het signaalpad daar onderbroken is.

http://www.experimentalistsanonymous.com/diy/Schematics/Distortion%20Boost%20and%20Overdrive/BOSS%20BD-2.gif

Rick trodat
14 maart 2010, 12:17
Ik heb c100 en c101 resp 0,33 uf en 0,22 uf vervangen door een veel grotere orange drop 400 volt 0,68 uf en 0,47 uf.

don marco
14 maart 2010, 12:26
Met die condensators kunt ge niks verkeerd doen. Bij het demonteren van het effect kunt ge wel iets los hebben getrokken.
Enja, zoeken maar. Succes


edit :Ik neem aan dat ge geen scoop hebt. Ik kan u aanraden om iemand te contacteren die wel een heeft. Dat vergemakkelijkt namelijk het zoeken met een factor oneindig. :-D

cluseau
14 maart 2010, 13:57
Met die condensators kunt ge niks verkeerd doen. Bij het demonteren van het effect kunt ge wel iets los hebben getrokken.
Enja, zoeken maar. Succes

+1.
Denk er ook zo over, kloddertje soldeer ergens laten vallen ofzo? Even instelling van de torren meten.

Frans.

Rick trodat
14 maart 2010, 22:27
De condensators weer teruggeplaatst, nu is alles weer normaal heel vreemd.

cluseau
15 maart 2010, 08:40
De condensators weer teruggeplaatst, nu is alles weer normaal heel vreemd.

Ik heb niet genoeg kennis van dit ding om zo te kunnen oordelen. De caps voormen wel een zwaardere belasting voor je signaal maar zou niet tot gevolg mogen hebben dat ie er totaal mee kapt. Het gekke is ook dat jouw caps imo niets te maken hebben met het bypass signaal. Heb je misschien een andere cap vervangen dan je denkt? Ik weet niet wat de oscillator schakeling rechtsonder precies doet maar als deze door een verkeerde cap in een bepaalde stand blijft staan zou het kunnen dat je het signaal onderbreekt voor Q1. Maar het blijft koffiedik kijken zo op afstand.

Frans.

don marco
15 maart 2010, 08:46
van 0.01 naar 0.68 is nu ook weer niet een klein stapje he..

cluseau
15 maart 2010, 08:52
...c100 en c101 resp 0,33 uf en 0,22 uf vervangen door....0,68 uf en 0,47 uf.


Marco, mis ik wat of mis jij wat? imo slechts een verdubbeling.

Frans.

don marco
15 maart 2010, 09:03
ja ge hebt gelijk. Ik was puur op het schema aan het kijken. En daar zijn die 0.01uF .. Nevermind.

edit : Misschien hebt ge toch niet C100 en 101 vervangen daar die op het schema andere waarde hebben?