PDA

View Full Version : Roland Cube 20x of Peavey Vypyr 15x?



FlameDude
13 maart 2010, 20:42
Speel eigelijk alles wat in mn sig staat...

tostiapparaat
13 maart 2010, 23:21
Line 6 spider IV 15W

kost ongeveer het zelfde
roland klinkt best wel slecht, zeker tegenover de spider
peavey heb ik nooit gehoord, maar die is meer voor metal
heb zelf een line 6 spider en ik speel ongeveer het zelfde

Fireburst
14 maart 2010, 00:09
Andere topic :
Ik heb hem binnen, maar hij maakt een heel hard piepend geluid als de volume knop op zn allerhardst staat en de gain staat op 3 kwart of hoger? Is dit normaal? En wat is de oorzaak hiervan?

En nu deze topic ? Je keuze is toch al gemaakt ?

Tankman
14 maart 2010, 12:13
Line 6 spider IV 15W

peavey heb ik nooit gehoord, maar die is meer voor metal


Hoewel het zo is dat de helft van de amp models in de Vypyr wat zwaardere jongens zijn (Peavey 6505, JSX, XXX, Mesa Dual Rectifier, Krank Krankenstein en een Diezel), is de andere helft een wat meer conservatieve selectie, waaronder een Fender Twin. Je kan toch echt iedere hoek van de muziekwereld in met een Vypyr.

Ik zou niet voor Line6 meer gaan. Toen de Spider nieuw was, was het een geweldig ding. Uit mijn ervaring niet echt duurzaam. Ze kregen nogal snel kuren. Maar het mooie is, dat al die gastjes die de Spider hebben ontwikkeld, naar Peavey overgestapt zijn, en de Vypyr hebben ontwikkeld. De Vypyr is dus geliefde Spider technologie, maar dan verbeterd gecombineerd met het onverwoestbare en de goede sound van Peavey. Zo...stukje geschiedenis.

Dus...Cubes hou ik absoluut niet van. Het klinkt in mijn oren gewoon niet. Spiders waren ooit leuk, maar de Vypyr is de meest ideale oefenversterker op het moment. Ik heb sinds afgelopen zomer geen dag gewerkt zonder minsten 1 of 2 Vypyrs te verkopen. Soms gaan ze met achter elkaar. Echt niet normaal. En je krijgt er nooit 1 terug voor reparatie. (afkloppen):seriousf:

FlameDude
14 maart 2010, 13:52
Ja, lekkere idioten zijn jullie hier... Vraag ik in een topic welke versterker ik moet nemen zegt iedereen de Cube en nou is in eens de Vypyr beter...

mod-edit: graag even op je taal letten en mensen niet zo aanvallen als ze je gewoon adviseren.

Robdop
14 maart 2010, 13:59
let een beetje op je taal ja.
je zit hier toch voor advies, en smaak verschilt...

als deze mensen hier boven mij hebben gezegd dat de cube beter is is het apart jaa, maar volgens mij is dat niet zo.

ga niet blind op iemands oordeel af, advies is handig maar test de dingen die je geadviseerd krijg zelf en vel daar een oordeel van je EIGEN smaak van.

:)

Haaspaas
14 maart 2010, 17:35
Ja, lekkere idioten zijn jullie hier... Vraag ik in een topic welke versterker ik moet nemen zegt iedereen de Cube en nou is in eens de Vypyr beter...

Doe anders even normaal. Iedereen heeft zijn eigen smaak, dus natuurlijk krijg je verschillende adviezen. Ik vind het ook zeer asociaal dat je hier op het forum komt, tientallen topics maakt waarin je praktisch dezelfde vraag stelt, en dan vervolgens gaat schelden als het antwoord je niet aanstaat.

marter544
14 maart 2010, 18:03
Ja, lekkere idioten zijn jullie hier... Vraag ik in een topic welke versterker ik moet nemen zegt iedereen de Cube en nou is in eens de Vypyr beter...

En je werd boos op mij vanwege deze reactie?


Shit man, kappe nou, kut. Ga die zooi gewoon testen ofzo.

Je blijft vragen stellen, maar hoe vaak ben je nou al in de muziekwinkel geweest? En het is logisch dat mensen je verschillende adviezen geven. Er zijn hier duizenden leden met allemaal een verschillende smaak. Miss vind jij de vyper en de cube wel kut en wil je een Fender frontman. Ga het gewoon eens testen man. Daarbij komt, dan open je een topic over welke beter is, de cube of de vyper, en wanneer mensen vyper zeggen word je boos. Je wist dus al wat je wil, waarom dan nog vragen?

RedBuell
15 maart 2010, 18:02
Ik heb zaterdag een Line6 spider IV 15 gekocht en moet zeggen dat ik er blij mee ben, niet te veel poespas en als practice amp voor €99,- z'n geld zeker waard, op de metal en insane stand krijg je nog bestwel wat druk ook. Ik ben er zeker blij mee, vanmiddag m'n iPod erop aangesloten en voor ik het wist was het anderhalf uur later :seriousf: