PDA

View Full Version : yamaha?



Spanky
20 april 2003, 14:31
iemand ervaring met de yamaha BB G4S...?
of tips ofzo...

thanx

bathmutz
20 april 2003, 14:36
ik weet dat er veel mensen zijn die yamaha 3 keer niks vinden.
ik heb maar een model gehoord en die klonk slecht. maar luister er gewoon zelf naar, oordeel zelf! :grin:

die van John Mjung en Pattituci zijn wel vet volgens mij.

BathMutZ

Spanky
20 april 2003, 14:42
tzit zo dat mijn vriend die wil beginnen met bas te leren er hier een vlakbij tweedehands kan kopen,
dit model.

Tmoet dus niet van supergoede kwaliteit zijn,
maar gewoon degelijk voor zijn prijsklasse
en ja het kan altijd beter... maar je moet ergens beginnen

skabouter
20 april 2003, 15:39
ik heb een BB-G5 (5 string)

dat is wel een goede bas. hij heeft gewoon een volle WARME toon. hij bevalt mij gewoon op ieder vlak. ik heb hem vergeleken met een BTB405, om een ruil te overwegen. die BTB is wel leuk enzo, met veel knopjes, en toeters, maar de sound red het niet bij mijn BB-G5

mijn bas leraar is gek van yamaha. hij heeft er geen, maar hij vind het erg goede, nette bassen !

Elaine
20 april 2003, 16:13
ik heb een yamaha bas en die is echt heel goed, speelt veeeeelll beter dan bijv de squier bassen
vaak zijn het gewoon goeie bassen, maar een hoop mensen willen dat niet toegeven. :smile:

bassopotmus
20 april 2003, 16:35
vrouw op forum??
Anyway Ja, voor het lage segment is yamaha goed, heb ze helaas nog noouit grondig getest.

Maar volgens mij is het hogere segment niets, kan je beter naar Fender die kant op kijken

skabouter
20 april 2003, 23:23
geweldig, nog een vrouw erbij :grin:

ik kick wel op vrouwen met een bass. of beter gezegt, een bas met een vrouw eraan.

welke yamaha heb jij dan, elain ?

en basso, ik heb begrepen dat die hogere yamaha`s zeer goed deugen, hoor !
BB-east, TRB, billy sheenan. allemaal topbassen, hoor

Bassie79
21 april 2003, 00:44
ik hou ook wel van vrouwen aan bas :grin:

skabouter
21 april 2003, 00:53
zeeer zeker. een vrouw met een gitaar vind ik al heel wat, maar een dame met een bass...WRRRRrrrrrrauwwwwww :grin:

Bassie79
21 april 2003, 01:23
Een vrouw met een bas ziet er gelijk wat intellectueler uit dan de doorsnee blonde rondborstige zangeres

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bassie79 op 2003-04-21 01:23 ]</font>

hoofd
21 april 2003, 01:28
Hmmm...een blonde rondborstige bassiste...mmmm :smile:

skabouter
21 april 2003, 01:31
haha, die topic maker denkt nu: "WTF !?!"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-04-21 01:32 ]</font>

Bassie79
21 april 2003, 01:39
t gaat over vanalles behalve die yamaha

skabouter
21 april 2003, 01:43
juist.... arme spanky.

nouja, IK heb het geprobeerd, hoor :grin:

Bassie79
21 april 2003, 01:54
Bands met geile bassistes:

smashing pumpkins
bad candy
the riplets

Of ze op yamaha spelen weet ik niet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bassie79 op 2003-04-21 01:55 ]</font>

basswasp
21 april 2003, 09:40
Smasing Pumpkins bassiste speelt op Fender Jazz en Precisions.

Bad Candy... niks over kunnen vinden.

The Riplets bassiste speelt op alles door elkaar, kijk die foto's maar. Jazz's, Stingray's, Gibson's....

Spanky
21 april 2003, 10:07
ik snap dat jullie het nodige kwijt willen over geile vrouwelijke bassisten, maar doe het aub ergens anders
dit is dacht ik een serieus forum?
er zijn rubrieken genoeg waar je dit kwijtkan,
ik wil enkel hulp,

toch bedankt (sommigen) voor hun raad!

Bassie79
21 april 2003, 10:40
sorry spanky

skabouter
21 april 2003, 10:47
sorry spanky

Bastijn
21 april 2003, 10:59
fuck als jullie nog eens een vrouw op dit forum willen tegenkomen, moeten jullie niet zo'n heisa trappen als er een verschijnt, alsof jullie net gehoord hebben dat een oerangoetan kan bassen en internetten teglijk!
behandel vrouwen gewoon zoals jullie iedereen op dit forum behandelen, en wat jullie van vrouwelijke bassisten vinden dumpen jullie maar op biertje erbij?, dan weten de dames precies waar ze niet moeten komen.

Terug naar de yamaha.

Mijn eerste bas was een yamaha bbn4III, oftewel, 1 maatje goedkoper dan de BBg4s. Deze bas speelt echt perfect, lekkere nek, goeie warme elementen, gewoon yamaha. Sindsdien heb ik telkens het gevoel van dat ik iets mis, als ik op andere/duurdere bassen speel. Mijn huidige bas is de 5snarige versie van mn eerste, kheb m laatst ontfret, en met een beetje klote met de volumes van de elementen kan je dat heerlijke authentieke fretloze geluid uit je bas halen.
De BBG4S heeft ook al deze features, maar dan nog meer en beter, oftewel ga voor deze bas!

Bassie79
21 april 2003, 11:02
we zeggen toch sorry

skabouter
21 april 2003, 11:20
we zeggen toch sorry

bassopotmus
21 april 2003, 11:28
pfff...Laten we spanky toch gewoon ff helpen..Oh en ik ken wel meerdere vrouwelijke bassisten hoor (zijn wel van die zelfmutulerende gothic freaks, maarja...het basst)

basswasp
21 april 2003, 12:02
'k speel zelf nog steeds op de Yamaha BBN4 III en ik ben er erg tevreden mee, 'k heb nog geen bas gevonden die lekkerder speelt. Het geluid is in ieder geval wel erg zacht, dat is dus niet erg geschikt voor slappen.

M'n (toekomstige) basleraar speelt trouwens ook alles op Yamaha. Van meerdere mensen hoor ik dat het goed spul is.

Bastijn
21 april 2003, 12:48
Op 2003-04-21 12:02, schreef basswasp:
'k speel zelf nog steeds op de Yamaha BBN4 III en ik ben er erg tevreden mee, 'k heb nog geen bas gevonden die lekkerder speelt. Het geluid is in ieder geval wel erg zacht, dat is dus niet erg geschikt voor slappen.

M'n (toekomstige) basleraar speelt trouwens ook alles op Yamaha. Van meerdere mensen hoor ik dat het goed spul is.


bedoel je met dat zacht spelen dat ie een lage output heeft?
heeft de mijne namelijk ook, maar das dan ook wel het enige minpunt.

en bassie en skabouter, jullie zouden je excuus aan jullie zelf moeten aanbieden, voor het weg jagen van jullie lustobjecten.

hoofd
21 april 2003, 12:58
Mij spijt het trouwens ook (1 opmerking gemaakt..), dus sorry Spanky.

basswasp
21 april 2003, 15:45
Op 2003-04-21 12:48, schreef Bastijn:


Op 2003-04-21 12:02, schreef basswasp:
'k speel zelf nog steeds op de Yamaha BBN4 III en ik ben er erg tevreden mee, 'k heb nog geen bas gevonden die lekkerder speelt. Het geluid is in ieder geval wel erg zacht, dat is dus niet erg geschikt voor slappen.

M'n (toekomstige) basleraar speelt trouwens ook alles op Yamaha. Van meerdere mensen hoor ik dat het goed spul is.


bedoel je met dat zacht spelen dat ie een lage output heeft?
heeft de mijne namelijk ook, maar das dan ook wel het enige minpunt.


Met een zacht geluid bedoel ik eigenlijk een niet-fel geluid. Het geluid is warm, rond etc...

maar idd heeft ie ook een erg lage output, hier loop ik vooral tegenaan met het gebruik van envelope filters...

Bastijn
21 april 2003, 17:23
ow dat bedoel je met zacht!
dat vind ik nou eigenlijk wel het mooie aan die Yamaha. Maar als je beide elementen en je treble voluit open zet, en je treble op je versterker open zet, kan je toch een aardig fel slapgeluid krijgen hoor!

Ruud
21 april 2003, 17:27
Fel zat, heb zelf een BBG5s, de 5 snarige variant dus.. bevalt erg goed, lekkere hals, heerlijk warm geluid, goede kwaliteit en afwerking.. en slappen klinkt ook aardig (vooral met een Boss Limiter/Compressor er tussen)..

Nadeel is wel het lage uitgangssignaal ja, het model is actief maar stuurt flink wat zachter uit dan mijn passieve (split coil) ibanez... Maarja, daar heb je weer een amp voor, heb der echt niks geen ruis of versterkingsproblemen door, alleen het wisselen van een bas geeft nog wel eens problemen omdat de volumeknoppen bijgesteld moeten worden

bassopotmus
21 april 2003, 19:23
Och mijn vintage jazz heel ook lage output, so wat daarom hebben ze stingrays ofzo uitgevonden.
wil niet moeilijk doen, maar soms is meerdere bassen hebben geen luxe

dikkie dik
21 april 2003, 19:46
klopt. maar staat wel leuk met optreden. een yamaha, mm stingray, fender p, fender j , een laklandje, en een tobias, misschien ook nog wel een knooren op een rij, zal wel leuk staan :grin:

bassopotmus
21 april 2003, 20:12
we werken daar aan, een collectie...
Maar alleen maar lekkere fenders of musicmans denk ik, bedoel wie koopt er een Lakland als je een MM hebt

Elaine
22 april 2003, 14:15
Op 2003-04-21 10:59, schreef Bastijn:
fuck als jullie nog eens een vrouw op dit forum willen tegenkomen, moeten jullie niet zo'n heisa trappen als er een verschijnt, alsof jullie net gehoord hebben dat een oerangoetan kan bassen en internetten teglijk!
behandel vrouwen gewoon zoals jullie iedereen op dit forum behandelen, en wat jullie van vrouwelijke bassisten vinden dumpen jullie maar op biertje erbij?, dan weten de dames precies waar ze niet moeten komen.



:razz: :razz: :razz: :razz: :razz:
ik denk niet dat veel vrouwen daar last van zullen hebben hoor :smile:

Barret Wallace
22 april 2003, 14:25
jij niet nee :grin:

AntY
22 april 2003, 14:25
maar heeft dat te maken met de vrouwen zelf of het aantal vrouwen hier op het forum?

Elaine
23 april 2003, 11:53
Op 2003-04-22 14:25, schreef Barret Wallace:
jij niet nee :grin:


hey jij speelt tog gitaar en geen bas??

Barret Wallace
23 april 2003, 12:05
ik speel allebei

Elaine
23 april 2003, 12:14
ooooohhhhh ik ook :smile: en ook klassiek :razz:

Barret Wallace
23 april 2003, 12:15
ik speel ook flamenco EAT THAT ! :razz:

Elaine
23 april 2003, 12:16
neeeeee flamenco smaakt nie lekker dus nie eten!

Barret Wallace
23 april 2003, 12:19
bijdehandje :evil:

Elaine
23 april 2003, 12:20
ik zou nu weer kunnen zeggen dat een bij geen handen heeft.......... :razz:
maar dat doe ik maar niet

Barret Wallace
23 april 2003, 12:21
............... ehhhhh


ok nu weer ontopic :wink:

Elaine
23 april 2003, 12:23
ja wouik eigenlijk ook zegge


yamaha bassen rulen!!!
zelfs Duff McKagan vindt ze best cool........ :smile:

Elaine
23 april 2003, 12:33
Op 2003-04-22 14:25, schreef AntY:
maar heeft dat te maken met de vrouwen zelf of het aantal vrouwen hier op het forum?


wet ik niet.... ik von de reactie wel grappig in elk geval :razz:
maar ja er is zo'n hele foute engelse mop waarvan de moraal is dat ieren alles grappig vinden...

frog2000
24 april 2003, 19:12
over Yamaha:

heb een heerlijke donkerblauwe YAMAHA RBX800A
(ja de duurste uit de serie)
en actief met gouden hardware
en hij speelt en knort nog geweldig ook!

en je hoort mensen in het publiek:

goh klinkt net als een echte FENDER...