PDA

View Full Version : elektrische gitaar voor 250 euro?



dejasper
12 maart 2010, 22:16
Goeiedag,

zoals de titels zegt ben ik op zoek naar een electrische gitaar maar ik vraag me af of dat mogelijk is voor een budget van 250 euro.
Ik zou namelijk liefst een starter pack aanschaffen vanwege de prijs.
Maar ik vraag me af of ik voor dat budget wel een redelijke gitaar kan kopen.
Ik moet niet van nul beginnen want ik speel al 5 jaar klassieke gitaar.

Jullie mening?

Nico2
12 maart 2010, 22:18
Volgens mij is daar een heel topic over.

Ibanez666
12 maart 2010, 22:21
het antwoord is ja als je nieuw koopt en het antwoord is heel erg zeker weten ja als je een tweede hands koopt

Jasper.
12 maart 2010, 22:31
Koop inderdaad alsjeblieft 2ehands. Vaak veel meer gitaar voor het geld. Is in die 250 euro de versterker ook inbegrepen?

Tankman
12 maart 2010, 23:00
Starterpacks zitten meestal rond de 260 euro. Squier en Ibanez hebben ze bijvoorbeeld. Dan heb je gitaar, versterker, tas, kabel, band en soms nog wat extra's. De kwaliteit kan echter vele malen beter.

Als je puur en alleen een gitaar gaat kopen, dan kun je voor 250 veel leuks nieuw en veel leukers 2e hands kopen.

Waar woon je als ik vragen mag?

Rock Bottom
13 maart 2010, 04:22
Koop inderdaad alsjeblieft 2ehands. Vaak veel meer gitaar voor het geld. Is in die 250 euro de versterker ook inbegrepen?

Ik wet niet wat voor een gitaar/sound je zoekt maar ik zou sowiso voor 2de hands gaan.
Je kan op marktplaats een redlijk goede gitaar als een Epiphone G400(van punk tot oude hardrock), Les Paul(bijna alles behalve funk en jazz over het jazz zullen mensen me wel tegenspreken omdat hij oorspronkelijk daarvoor ontwikkeld is) en een betere squier strat(van pop tot punk van dire straits tot iron maiden) tele(The boss naar the clash tot country)kopen van max 200,-
Bij epiphone gaat mijn voorkeur naar japanse(beter kwaliteit maar vaak wat duurder) of Koreaanse b.v de samick of unsung beiden worden hedentendaags in china gemaakt met wisselvalende kwaliteit.
Een oudere jappaner of koreaan van b.v Tokai, (El) Maya, Aria, Custom, Fenix, Vester, Vantage, Washburn, Greco, Burny, (gran) suzuki, fernades en ibanez kan zelfs beter zijn mar dan moet je wel iemand bij je hebben die er verstand van heeft want de andere helft is multiplex nephumbucker spul.
Als je voor tussen de 75 en 150 euro een samick aangeboden ziet worden ga er dan heen en probeer hem.
Voor meer de metal kant zijn is er een overvloed aan betaalbare ibanezz modellen, hier geld hetzelfde voor als de meeste bovengenoemde gitaren
japan-heel goed, korea-goed, indonesie-redlijk. China-matiger.
Neem het niet te letterlijk want iedereen maakt wel eens een slechte of een heel goede gitaar.

Een goede 15 tot 30 watt moddeling(kun je het geluid van meerdere duurde versterkers op nabootsen en hebben meerdere ingebouwde effecten) oefen versterker b.v. een roland cube, line 6 spider en vox valvetronix heb je ook al snel voor 100,-.

Voordelen van 2de hands, je hebt dan:
A. een stuk beter spul dan in een gemidelde starterpak van hetzelfde bedrag.
B. Als het niet jou ding is kun je 2de hands spullen voor de zelfde prijs weer verkopen itst nieuw waar je na 1 dag al 30% op moet inleveren.

Wees niet te ongerust over de kwaliteit van 2de hands spul.
Bij een gitaar en/of versterker gaat er niet vaak zomaar wat stuk.
Na zoveel jaar accoustisch heb je natuurlijk al wel veel gevoel voor gitaar en kan je redelijk zeggen wat je fijn vind en of in je straatje ligt maar neem voor de zekerheid iemand mee die behoorlijk verstand heeft van electrische gitaren en bijbehorende apparatuur dan zit je sowiso goed.

newbreed
13 maart 2010, 09:40
Goeiedag,

zoals de titels zegt ben ik op zoek naar een electrische gitaar maar ik vraag me af of dat mogelijk is voor een budget van 250 euro.
Ik zou namelijk liefst een starter pack aanschaffen vanwege de prijs.
Maar ik vraag me af of ik voor dat budget wel een redelijke gitaar kan kopen.
Ik moet niet van nul beginnen want ik speel al 5 jaar klassieke gitaar.

Jullie mening?



GG instapmodel van bo-el.
Kost €175.- met Wilkinson brug en ik dacht
Shaller mechanieken. Met deze gitaar speel
je al die starterspakketten lachend weg.
Er staat een topic over hier op het forum of mail
voor info naar Huub Boel

dejasper
13 maart 2010, 14:34
Koop inderdaad alsjeblieft 2ehands. Vaak veel meer gitaar voor het geld. Is in die 250 euro de versterker ook inbegrepen?

ja versterker is inbegrepen

dejasper
13 maart 2010, 14:34
Starterpacks zitten meestal rond de 260 euro. Squier en Ibanez hebben ze bijvoorbeeld. Dan heb je gitaar, versterker, tas, kabel, band en soms nog wat extra's. De kwaliteit kan echter vele malen beter.

Als je puur en alleen een gitaar gaat kopen, dan kun je voor 250 veel leuks nieuw en veel leukers 2e hands kopen.

Waar woon je als ik vragen mag?

in Sint-Niklaas (belgië) :)

dejasper
13 maart 2010, 14:57
wat denken jullie hier van :
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/ibanez-gitaar-versterker-70411701.html?afd=muziek&start=231

lijkt me wel degelijk.

denblommme
13 maart 2010, 18:07
Spam, doe dat per PM.

dejasper
14 maart 2010, 10:44
begrijp je niet egt wat bedoel je?

stephans
14 maart 2010, 11:45
dat bericht van denblomme is niet aan jouw bedoelt ;)

qua versterker is de line6 spider een zeer goede keuze (vind ik) om mee te beginnen omdat er veel effecten op zitten waar je mee kan spelen/leren, en een leuk geluidje

dejasper
14 maart 2010, 12:24
ik heb een winkel gevonden in mijn buurt waar je gemakkelijk aan een ibanez jumpstart GRX70 kunt kopen. is ook wel een mooie gitaar.
heeft iemand daar ervaringen mee ?

jannest
14 maart 2010, 12:29
qua versterker zou ik gewoon guitar rig of amplitude regelen en lekker via je pc spelen(klinkt echt beter als een cubje of een spidertje imho)
dus zoveel mogelijk aan een gitaar uitgeven
en later een goede amp kopen

Bolder
14 maart 2010, 12:58
Via je computer spelen?

Pff waar is alle mojo gebleven?

Shagadelic, baby
http://tntbabe.punt.nl/upload/Austin_Powers_shagadelic.jpg

dejasper
14 maart 2010, 13:36
reacties voor de jumpstart GRX 70 ?

Sinner1980
14 maart 2010, 13:43
Volgens mij is daar een heel topic over.

Volgens mij zijn daar al tientallen topics over...zucht:(

hezz
14 maart 2010, 14:07
reacties voor de jumpstart GRX 70 ?

Naar mijn idee 3x niks. Als je al vijf jaar klassiek gitaar speelt heb je toch inmiddels ook wel een feeling voor hoe een goede gitaar aanvoelt? Dan neem je naar mijn idee toch ook geen genoegen aan een goedkope starter-set?

Maargoed als JIJ het mooi vindt en ook fijn vind spelen, ga je gang. Ik zou in ieder geval wachten en proberen het budget omhoog te krikken voor een setupje waar je veel langer mee door kan. Ik denk dat je pas rond de €400 echt kan spreken over een decent set of je moet marktplaats heel goed in de gaten houden voor echte koopjes. En anders heeft forum-lid Wietse misschien wel iets leuks voor je...

Jasper.
14 maart 2010, 21:53
Via je computer spelen?

Pff waar is alle mojo gebleven?

Shagadelic, baby
http://tntbabe.punt.nl/upload/Austin_Powers_shagadelic.jpg

+1, Ik vind er ook niet zoveel an, over de computer. En vooral niet met van die computerboxjes lijkt me. Ik speel veel liever over mijn Vox Ad30

jannest
14 maart 2010, 22:12
Via je computer spelen?

Pff waar is alle mojo gebleven?

Shagadelic, baby
http://tntbabe.punt.nl/upload/Austin_Powers_shagadelic.jpg
veel van die cubjes en spiders ect zijn gewoon computers
alleen krijg je voor no money er ook nog eens een speaker en en een versterker bij kado


luister maar ff bij sounds
daar heeft iemand alles in garageband band opgenomen


imho is ut zonde om geld uit te geven aan een combotje wat je toch na een jaar bij het grofvuil kan zetten


btw mojo zit in de pc tegenwoordig

eigenlijk al sinds de eerste cd

Exi
14 maart 2010, 22:41
Tja, aan een redelijke interface (verbinding tussen PC en Gitaar) ben je ook al minimaal 100 euro kwijt, dus ik weet niet of het nu echt een handige oplossing is. Vooral als beginner lijkt het me leuker om gewoon over een versterker te spelen.

Dat terzijde, Amp modeling via de PC is zo ver veruit gegaan de laatste jaren.
Neem nu als voorbeeld Amplitube 3. Ik heb een Vox VT30, maar met Amplitube (en een paar goede monitors) speel je die Vox er makkelijk uit en als je vaak met een hoofdtelefoon speelt of vaak opneemt is het gewoon een geniale oplossing. Je kan eenvoudig meespelen met muziek.
Als ik meer power wil, sluit ik mijn interface gewoon aan op mijn versterker en dan speel ik Amplitube 3 over de speakers van mijn versterker. Het modeling-gebeuren van de Vox kan daar niet aan tippen (in veelzijdigheid en sound).

jannest
14 maart 2010, 22:52
Tja, aan een redelijke interface (verbinding tussen PC en Gitaar) ben je ook al minimaal 100 euro kwijt, dus ik weet niet of het nu echt een handige oplossing is. Vooral als beginner lijkt het me leuker om gewoon over een versterker te spelen.

Dat terzijde, Amp modeling via de PC is zo ver veruit gegaan de laatste jaren.
Neem nu als voorbeeld Amplitube 3. Ik heb een Vox VT30, maar met Amplitube (en een paar goede monitors) speel je die Vox er makkelijk uit en als je vaak met een hoofdtelefoon speelt of vaak opneemt is het gewoon een geniale oplossing. Je kan eenvoudig meespelen met muziek.
Als ik meer power wil, sluit ik mijn interface gewoon aan op mijn versterker en dan speel ik Amplitube 3 over de speakers van mijn versterker. Het modeling-gebeuren van de Vox kan daar niet aan tippen (in veelzijdigheid en sound).


goedkoop B.... mengpaneeltje (-/+ 50 eu) in je geluidskaart prikken werkt prima

Exi
14 maart 2010, 22:56
goedkoop B.... mengpaneeltje (-/+ 50 eu) in je geluidsdskaart prikken werkt prima

En hoe zit het dan met je latency (ASIO support), kwaliteit en aansluitingsmogelijkheden van die standaard geluidskaartjes?

Geef mij maar een USB of Firewire interface die zelf als geluidskaart fungeert.
Véél meer kwaliteit voor wat je uitgeeft.

jannest
15 maart 2010, 00:43
En hoe zit het dan met je latency (ASIO support), kwaliteit en aansluitingsmogelijkheden van die standaard geluidskaartjes?

Geef mij maar een USB of Firewire interface die zelf als geluidskaart fungeert.
Véél meer kwaliteit voor wat je uitgeeft.
volgens mij valt dat reuze mee tegenwoordig
maar je hebt een point had ff niet aan latency gedacht maar de specs zijn wel ok ,geloof iets van 24 bit/48 kzh
(heb zelf een pci kaartje)

dus eerst ff testen via de standaard (verrotte) mic ingang van je onboard geluidskaart